Nebel86 Skrevet 23. mars 2021 #41 Skrevet 23. mars 2021 Synes det er bra at de har baller nok til å stramme inn før påskeferien. De har tidligere latt folk kose seg i ferier og høytider for så å stramme inn når smitten (selvsagt) har tatt helt av pga at folk reist hit og dit og ikke holdt avstand. 18
GrønnNellik68 Skrevet 23. mars 2021 #42 Skrevet 23. mars 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Noen som vet om tannleger må bruke visir om dagen? De står jo ofte bare med ett munnbind ganske tett på pasienten. Det er jo ikke akkurat bra smittevern isåfall. Trodde munnbind var smittevern?? Misforstått skjønner jeg 2
GrønnNellik68 Skrevet 23. mars 2021 #43 Skrevet 23. mars 2021 Nebel86 skrev (Akkurat nå): Synes det er bra at de har baller nok til å stramme inn før påskeferien. De har tidligere latt folk kose seg i ferier og høytider for så å stramme inn når smitten (selvsagt) har tatt helt av pga at folk reist hit og dit og ikke holdt avstand. Det er kun anbefalinger tro meg folk vil ikke følge det der. Det har vi sett i 1 år nå at anbefaling ikke nytter
NorthernLight Skrevet 23. mars 2021 #44 Skrevet 23. mars 2021 Bente1234 skrev (Akkurat nå): Trodde munnbind var smittevern?? Misforstått skjønner jeg Det er ikke bra nok. Husk pasienten har ikke munnbind og en tannlege står jo helt innpå trynet til pasienten i lang tid. 4
Little Diva Skrevet 23. mars 2021 #45 Skrevet 23. mars 2021 2ro skrev (3 minutter siden): Flott. Kanskje vi slipper at smitten sprer seg så veldig. Hvordan mener du det skal foregå, når ikke engang all reisende inn til Norge testet. Kun 60% av de som kommer til landet testes.. 6
Gjest solavskjerming Skrevet 23. mars 2021 #46 Skrevet 23. mars 2021 Peonjenta skrev (13 minutter siden): De er stengt for allmenheten. Nei, ikke i følge regjeringen.no. Allmenheten kan benytte treningssenter i sin bosteds kommune.
Klink Skrevet 23. mars 2021 #47 Skrevet 23. mars 2021 Etter hvert blir vi vel flere og flere vaksinerte 😊 2
2ro Skrevet 23. mars 2021 #48 Skrevet 23. mars 2021 Little Diva skrev (Akkurat nå): Hvordan mener du det skal foregå, når ikke engang all reisende inn til Norge testet. Kun 60% av de som kommer til landet testes.. Om de som reiser ikke møter mange, ikke drar ut å drikker, svømmehall osv. Om alle reduserer antall kontakter, holder avstand og bruker munnbind i tillegg. 2
13579 Skrevet 23. mars 2021 #49 Skrevet 23. mars 2021 Dersom vedtaket blir langvarig, hvordan skal politiet oppdage det dersom man har to gjester nå og en tredje om et halvt år? Det er således nødvendig med straks å innføre krav om registrering av personalia til alle som krysser terskelen til den enkelte på ubestemt tid. Helst burde slike besøk forbys totalt eller måtte søkes om lang tid på forhånd. 4
Klappe Skrevet 23. mars 2021 #50 Skrevet 23. mars 2021 NorthernLight skrev (8 minutter siden): Noen som vet om tannleger må bruke visir om dagen? De står jo ofte bare med ett munnbind ganske tett på pasienten. Det er jo ikke akkurat bra smittevern isåfall. Vet ikke om de må, men min tannlege brukte både visir og munnbind da jeg hadde time. 3
13579 Skrevet 23. mars 2021 #51 Skrevet 23. mars 2021 NorthernLight skrev (4 minutter siden): Det er ikke bra nok. Husk pasienten har ikke munnbind og en tannlege står jo helt innpå trynet til pasienten i lang tid. Tannlegeaktivitett må åpenbart forbys! 3
Klappe Skrevet 23. mars 2021 #52 Skrevet 23. mars 2021 solavskjerming skrev (3 minutter siden): Nei, ikke i følge regjeringen.no. Allmenheten kan benytte treningssenter i sin bosteds kommune. Ja det som stod om kommunen forvirret meg. Håper det betyr man har kun lov å trene på treningssenter i samme kommune
Helgeline Skrevet 23. mars 2021 #53 Skrevet 23. mars 2021 NorthernLight skrev (8 minutter siden): Noen som vet om tannleger må bruke visir om dagen? De står jo ofte bare med ett munnbind ganske tett på pasienten. Det er jo ikke akkurat bra smittevern isåfall. Enig. Synes også at det er høyst merkelig at de ikke er prioritert i vaksinekøen. Hvis det finnes en yrkesgruppe som er Max utsatt for smitte så er det dem. 2
NorthernLight Skrevet 23. mars 2021 #54 Skrevet 23. mars 2021 13579 skrev (Akkurat nå): Tannlegeaktivitett må åpenbart forbys! Herlighet,,, for en useriøs kommentar. 4
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2021 #55 Skrevet 23. mars 2021 Nebel86 skrev (9 minutter siden): Synes det er bra at de har baller nok til å stramme inn før påskeferien. De har tidligere latt folk kose seg i ferier og høytider for så å stramme inn når smitten (selvsagt) har tatt helt av pga at folk reist hit og dit og ikke holdt avstand. Det skulle bare mangle, det er svært få kristne i Norge, så vi har ikke behov for å feire død og oppstandelse slik de hadde i Norge for 150 år siden. Det er bare som ferie å regne for folk flest. 1
parmanoia Skrevet 23. mars 2021 #57 Skrevet 23. mars 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Blir alle svømmehaller også stengt? Ja. Bare åpnet for barn på svømmetrening og personer som trenger rehabilitering. 2
Klappe Skrevet 23. mars 2021 #58 Skrevet 23. mars 2021 Helgeline skrev (6 minutter siden): Enig. Synes også at det er høyst merkelig at de ikke er prioritert i vaksinekøen. Hvis det finnes en yrkesgruppe som er Max utsatt for smitte så er det dem. Tannleger er prioritert, de er helsepersonell. Min tannlege skulle vaksinere seg dagen etter jeg var der for tre uker siden
Klink Skrevet 23. mars 2021 #59 Skrevet 23. mars 2021 parmanoia skrev (1 minutt siden): Ja. Bare åpnet for barn på svømmetrening og personer som trenger rehabilitering. Takk. Vet du fra når? Fra i morgen?
parmanoia Skrevet 23. mars 2021 #60 Skrevet 23. mars 2021 Klink skrev (Akkurat nå): Takk. Vet du fra når? Fra i morgen? Vet ikke.
Fremhevede innlegg