Gå til innhold

Nye nasjonale tiltak!

Anbefalte innlegg

Gjest Lasox
Skrevet

Jaja, folkens! 2 meter avstand!

Meteren blir stadig lengre! Snart må man skrike til hverandre når man skal snakke til hverandre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Celina holmkold
Skrevet

Det er så trist 

Gjest Lasox
Skrevet
Celina holmkold skrev (4 minutter siden):

Det er så trist 

Ja, det er det spesielt for de som allerede sliter psykisk. 

Det at de pratet om normalisering til sommeren kunne de ha droppet. Det her vil ta lang tid... spent på hvordan børsen vil reagere på nyheten imorgen har jo gått viralt siden gjenåpning etter mars lockdown.

Gjest Warrior
Skrevet

Jeg er glad for tiltakene😊Spesielt glad for sjenkestopp og at personer som returnerer til Norge etter unødvendig utenlandsreiser må på karantenehotell. Håper nå at smitten synker i hele Norge etterhvert. 

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

HUSK AT DET ER INGEN MENNESKERETTIGHET Å VÆRE PÅ HYTTA!!!!!!!

Gjest Linny111
Skrevet

Høres bra ut. Jeg vet om folk fra Oslo som har reist til nærmeste kommune hvor de kan dra på fylla, så det er bra å finne måter å hindre dette på. 

Her i Storbritannia blir det ulovlig å reise utenlands denne uka (5000 pund i bot). Det kunne kanskje vært en idé?

Skrevet

Joy  ._.  

• Liker 2
Skrevet

Noen som skjønte reglene for treningssenter? Er det åpent for de som bor i samme kommune som sentrene? 🤔

• Liker 2
Gjest Lasox
Skrevet
Linny111 skrev (Akkurat nå):

Høres bra ut. Jeg vet om folk fra Oslo som har reist til nærmeste kommune hvor de kan dra på fylla, så det er bra å finne måter å hindre dette på. 

Her i Storbritannia blir det ulovlig å reise utenlands denne uka (5000 pund i bot). Det kunne kanskje vært en idé?

Problemet er som Bent Høie pratet på er at det er veldig inngripende å nekte noen å reise, men dersom situasjonen ikke blir bedre selv om vi har de nye tiltakene så bør det innføres portforbud. Da kan det ikke være noe «kjære mor» lengre. Situasjonen er blitt svært alvorlig nå med ekstremt mange smittede per dag. Ingen ønsker lignende situasjoner som Sverige, Brasil.

Skrevet

Synes ikke tiltakene var så dumme. Det meste er jo kun anbefalinger. F.eks så anbefales det maks 2 personer på besøk. 

"Det anbefales..." og "Du bør..." er jo ikke direkte bestemmelser.

Selve reglene omfatter aktiviteter hvor det vanligvis er mye folk. Og det er helt greit situasjonen i betraktning. 

Påske blir det uansett, så her er det bare å slappe av og nyte livet :) 

• Liker 10
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
parmanoia skrev (7 minutter siden):

Noen som skjønte reglene for treningssenter? Er det åpent for de som bor i samme kommune som sentrene? 🤔

Treningssentre stenges, men kan ha åpent for innbyggerne i kommunen, for rehabilitering, individuell trening og behandling.

Med andre ord kan treningssentre holdes åpent for de som er på rehabilitering, individuell trening og behandling for de som har funksjonshemming eller som trenger absolutt nødvendig trening/behandling som følge av skader for et eksempel. De som trener for morroskyld som er fra en annen kommune vil bli nektet adgang. Slik jeg forstår det? 

Endret av Lasox
Skrevet
parmanoia skrev (4 minutter siden):

Veldig forvirrende. Står at treningssentrene må stenge men det er lov med individuell trening for innbyggerne i kommunen?🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet

Her har det ikke vært smittetilfeller på flere dager. Vær flink å følg rådene, når smittetallene går ned kan vi lette på restriksjonene er budskapet fra myndighetene både lokalt og sentralt. I stedet blir vi belønnet med full nedstenging.

FML!

• Liker 18
Skrevet

Nye overgrep mot folket.

• Liker 29
Skrevet
Lasox skrev (30 minutter siden):

Jaja, folkens! 2 meter avstand!

Meteren blir stadig lengre! Snart må man skrike til hverandre når man skal snakke til hverandre.

Var virkelig på tide at det ble anbefalt 2 meter avstand. 1 meter er latterlig med ett så smittsomt virus . 

• Liker 17
Skrevet
Klappe skrev (7 minutter siden):

Veldig forvirrende. Står at treningssentrene må stenge men det er lov med individuell trening for innbyggerne i kommunen?🤷‍♀️

Tror vi bare får vente på nærmere beskjed fra våre lokale treningsentre. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var virkelig forvirrende! Treningssenteret er jo ikke stengt sånn egentlig? 

• Liker 1
Gjest Lasox
Skrevet
Peak skrev (Akkurat nå):

Ja, det var virkelig forvirrende! Treningssenteret er jo ikke stengt sånn egentlig? 

Det stemmer dersom det er blitt skrevet riktig. Så svært forvirrende beskjed fra myndighetene/media når det gjelder treningssenteret. 

Skrevet

Jeg leser det som at treningssentre er åpne for: 

- Innbyggere i en kommune 

- Folk (innbyggere eller ei) som må trene pga. rehabilitering, individuell trening, behandling. 

Altså er treningssentre stengt for andre - som f. eks tilreisende (studenter som kommer hjem under påskeferien)

Som nevnt over, mye hviler på bruken av komma i den setningen...

• Liker 6
Skrevet
parmanoia skrev (4 minutter siden):

Tror vi bare får vente på nærmere beskjed fra våre lokale treningsentre. 

Jeg hørte med PTen min nå men hun er like forvirret så hun måtte komme tilbake til meg

• Liker 4
  • Opprett ny...