Gå til innhold

Flere steder enn Fetlife å finne dom og hva kjennetegner en "god" dom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt tips for å finne en dominant da jeg vet det finnes mye useriøst og mange som ikke vet hva de driver med. Er medlem på fetlife men det er en jungel og jeg føler meg litt fortapt der inne..

Takk på forhånd for tips og råd :-)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AsGoodAsItGets skrev (12 minutter siden):

Trenger litt tips for å finne en dominant da jeg vet det finnes mye useriøst og mange som ikke vet hva de driver med. Er medlem på fetlife men det er en jungel og jeg føler meg litt fortapt der inne..

Takk på forhånd for tips og råd 🙂

En god Dom tar vare på sin sub, ser behovene og tar ansvar....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tinder.. 

Jeg er dominant mann, har møtt flere underdanige damer der. Et par av de har blitt kjærester og. 

Noen subtile hint i profilteksten må til. 

Anonymkode: 5e552...be1

• Liker 1
Skrevet
Dominas leketøy skrev (2 minutter siden):

En god Dom tar vare på sin sub, ser behovene og tar ansvar....

Og det innebærer aftercare feks? Sorry, jeg har aldri vært i en sub/dom rolle før og er blank.. Vil luke ut de "gale" mest mulig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tinder.. 

Jeg er dominant mann, har møtt flere underdanige damer der. Et par av de har blitt kjærester og. 

Noen subtile hint i profilteksten må til. 

Anonymkode: 5e552...be1

Takk for tips! Kansje teste ut tinder da 🙂

AnonymBruker
Skrevet

De fleste tror at å knulle noen hardt bakfra mens de holder dama i håret er være dom. 

Anonymkode: 8d66c...a40

• Liker 14
Skrevet

En god Dom, er en god person. En person som er god på kommunikasjon, på å høre på sin partners grenser, og respektere disse. En person som også er flink på å utrykke sine egne grenser, og vet at alle mennsker faktisk har grenser. 

En god Dom, er en person som ser sin partner som menneske først. 

Personlig fant jeg min Dom i real life miljøet. Og har også funnet mine lekepartnere der. 

• Liker 13
Skrevet
AsGoodAsItGets skrev (21 minutter siden):

Og det innebærer aftercare feks? Sorry, jeg har aldri vært i en sub/dom rolle før og er blank.. Vil luke ut de "gale" mest mulig.

Aftercare er jo en naturlig del av det... men en Dominant tar ofte en rolle i mer en sexlivet

• Liker 3
Skrevet
SlemUlv skrev (4 minutter siden):

En god Dom, er en god person. En person som er god på kommunikasjon, på å høre på sin partners grenser, og respektere disse. En person som også er flink på å utrykke sine egne grenser, og vet at alle mennsker faktisk har grenser. 

En god Dom, er en person som ser sin partner som menneske først. 

Personlig fant jeg min Dom i real life miljøet. Og har også funnet mine lekepartnere der. 

Takk for fint og detaljert svar, SlemUlv 🙂

Ser at dette går utover bare sex, blir viktig å bli godt kjent før man hiver seg ut i noe tenker jeg nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De fleste tror at å knulle noen hardt bakfra mens de holder dama i håret er være dom. 

Anonymkode: 8d66c...a40

Signerer denne! Og jeg vil ha en som faktisk er dominant og får nytelse ut av å være det.

Skrevet
AsGoodAsItGets skrev (16 minutter siden):

Takk for fint og detaljert svar, SlemUlv 🙂

Ser at dette går utover bare sex, blir viktig å bli godt kjent før man hiver seg ut i noe tenker jeg nå.

God kommunikasjon før noe skjer, er super viktig. Hvordan skal man ellers vite hvor grensene går hen? 
Hva den andre liker, eller trenger? :)

Min Dom fikk meg til å fylle ut en sjekkliste, det var nyttig! Men vi innledet et langvarig forhold, ikke bare lek/sex 😃 

AnonymBruker
Skrevet
AsGoodAsItGets skrev (6 timer siden):

Takk på forhånd for tips og råd 🙂

Det finnes nok mange forskjellige "varianter" av dette men i min verden må man være god på "psykologi" og skjønne hvordan man bygger opp spenning og tillit for å fungere som "dominant". Det handler jo mest av alt om å klare å gi noen gode følelser på en måte som hun kanskje ikke helt skjønner selv og å få henne til å underkaste seg / gi bort kontroll. Hvordan du filtrerer ut disse på en god måte vet jeg ikke helt, men jeg ser for meg at man må være ganske oppegående for å klare "spillet" og skjønne hvordan man trykker på de rette knappene.

Jeg klarer f.eks. å gjøre veldig mye med bare ord, og jeg vil tro du kan filtrere bort mange lenge før du møter dem. Det meste er ord og forventninger egentlig, selve handlingen er mer symbolsk. En som er god på dette vil også legge merke til alle signaler du gir og aldri gå over grensene dine slik at du aldri trenger (eller ønsker) å si nei, men klarer samtidig å holde spenningen oppe. Dette tror jeg du kan "føle" mellom linjene tidlig.

God kommunikasjon er selvfølgelig veldig viktig, men den beste kommunikasjonen er den som skjer uten at ting blir sagt direkte ;) Noen du har "rett kjemi" med vil kunne få deg til å kommunisere hva du ønsker og tenner på og fantaserer om uten at det blir kleint eller flaut, og av og til trenger du kanskje ikke å si noe i det hele tatt.

En god start er kanskje å luke ut de som er dårlige, om det gir mening. En som kan å "ta kontrollen" vil få deg til å kjenne på dette uten at du nødvendigvis er klar over hvorfor og hvordan :)

Anonymkode: 0b996...c56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan på det varmeste anbefale å lese denne: https://domsubliving.com/fake-dom-vs-real-dom-warning-signs/

Ellers er det kjempemange fine artikler om bdsm på det nettstedet, som egentlig hjelper deg mer enn å bare henge og kommunisere inne på FL. (Jeg har vært på FL i nærmere et tiår, og har kommet over en hel haug av useriøse dom's). Vet man mer hva man skal se etter, er det enklere å luke ut folk.

Anonymkode: 531ab...1e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan på det varmeste anbefale å lese denne: https://domsubliving.com/fake-dom-vs-real-dom-warning-signs/

Takk for tipset! Ble litt overrasket over quisen der inne da: Vanilla Newbie🤭

Burde ikke alle tatt bildet av  BDSM-Testen da, så hadde man hatt en viss peiling på hvem man er. Tror nok det er mange som utgir seg for noen man ikke er. Og testen er jo troverdig hvis man er troverdig når man tar den, den er iallefall omfattende...

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (56 minutter siden):

Takk for tipset! Ble litt overrasket over quisen der inne da: Vanilla Newbie🤭

Burde ikke alle tatt bildet av  BDSM-Testen da, så hadde man hatt en viss peiling på hvem man er. Tror nok det er mange som utgir seg for noen man ikke er. Og testen er jo troverdig hvis man er troverdig når man tar den, den er iallefall omfattende...

En del på FL legger ut sine resultater på BDSM-testen. Og for å si det sånn: jeg kan fort luke ut en D når jeg ser resultatet på den testen. Men dette er nok fordi jeg har nærmere 20 års erfaring med BDSM, og vet nøyaktig hva jeg ser etter i en D. Likevel, noen av de røde flaggene kommer først etter litt chatting/prating, og da må man innse at vedkommede ikke er den man håpte han skulle være. 

Eksempel fra forrige uke, da jeg begynte å bli kjent med en "erfaren dom/mentor" på FL: chatting i et par-tre dager. Hilste på hverandre irl, han kunne da med én gang si at jeg var "rett sub" for ham. Rødt flagg allerede der. Så noen telefonsamtaler de neste dagene, hvor han la frem sine ønsker om å hvor hardt han ville bruke/slå meg. I tillegg var han ikke interessert i å bli kjent over en kopp kaffe, var bedre å bare kjøre på i ekte BDSM-ånd. Han var også territorial; kommenterte på alt jeg gjorde inne på FL (jeg godtok f eks venneforespørsler fra andre menn osv). Samtidig la jeg merke til at han tok helt av på å legge til andre suber i nærmiljøet (sikkert for å gjøre meg sjalu). Alt dette på ei uke, altså. Så nøyaktig 1 uke etter første kontakt på FL takket jeg høflig for meg. Han svarte med å blokkere i alle kanaler. Vanskelig å tro at en 50-årig daglig leder/politiker kan være så umoden, men jo. 

Og det er kun ett eksempel. Jeg har mange. Det florerer av menn som ikke er LITT interessert i det mentale innenfor BDSM, kun det fysiske. Og personlig passer jeg meg for slike. En god Dom tar vare på sin sub, også på det mentale plan.

• Liker 6
Skrevet

Du må nesten vite litt hva du står for sjøl og hva du er ute etter i en partner utover det at han er dominerende. Man må klaffe på så mye mer enn bare kinks for at det skal kunne fungere.

Hvorfor ser du etter en Dom? Er ikke enkelt å være helt fersk kinkster der inne alltid, men begynn med deg sjøl og hva du vil ha, bruk god tid på å snakke med noen før du eventuelt møter vedkommende og lytt godt til magefølelsen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eksempel fra forrige uke, da jeg begynte å bli kjent med en "erfaren dom/mentor" på FL: chatting i et par-tre dager. Hilste på hverandre irl, han kunne da med én gang si at jeg var "rett sub" for ham. Rødt flagg allerede der. Så noen telefonsamtaler de neste dagene, hvor han la frem sine ønsker om å hvor hardt han ville bruke/slå meg. I tillegg var han ikke interessert i å bli kjent over en kopp kaffe, var bedre å bare kjøre på i ekte BDSM-ånd. Han var også territorial; kommenterte på alt jeg gjorde inne på FL (jeg godtok f eks venneforespørsler fra andre menn osv). Samtidig la jeg merke til at han tok helt av på å legge til andre suber i nærmiljøet (sikkert for å gjøre meg sjalu). Alt dette på ei uke, altså. Så nøyaktig 1 uke etter første kontakt på FL takket jeg høflig for meg. Han svarte med å blokkere i alle kanaler. Vanskelig å tro at en 50-årig daglig leder/politiker kan være så umoden, men jo. 

For meg ser han ut som snåling som ikke tør å se deg inn i øynene, over en kopp kaffe for å bli kjent med deg. Og en god del eiersyk som lukter svidd. Det som er skummelt er jo at slike karer finnes, og skjuler seg bak en tittel i BDSM miljøet...

Jeg er nokså fersk i faget, men jeg har tross alt mine 35 år sammen med kvinner. Uten teamwork, respekt og hyggelighet kommer man jo ikke i nærheten av kvinner, så det er jo ingen forskjell... bare det at BDSM er å ta sex til et annet nivå.

Jeg spør ikke deg direkte, men jeg lurer på om en fersk dom kan være interssant, han kan jo smies til hva du vil? Jeg sliter faktisk med å være for omsorgsfull, jeg liker ikke slemt utrykk eller påføre noen smerte... Ikke det at jeg vil være dom, men jeg prøver å finne ut hvem jeg er og hva som passer meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo svare basert på egne erfaringer: jeg hadde en helt fantastisk god Dom over flere år. Han hadde null erfaring innen BDSM, men var en ganske sterk alfahann. Full kontroll i både privatliv og jobb. Mentalt sett var han en veldig tydelig Dom.

I mine øyne manglet han likevel erfaring innen bruk av tau, pisk osv. Jeg fikk et langt rift av beltet hans en gang, og en annen gang ble noen av nervene i armen min klemt så hardt av et tau at jeg hadde vondt lenge etter. Heldigvis lærte han av det, men jeg var jo prøvekaninen som noen ganger måtte ta følgene for hans uerfarenhet. Dessuten, etter noen år gikk det mye i det samme. Det var ofte jeg som luftet nye idéer, og etterhvert gikk jeg litt lei. Hadde han hatt mer erfaring, hadde han hatt større repertoar å spille på.

Inne på FL får jeg stadig forespørsler om å "lære opp" nye Dom's. Dessverre blir det helt feil for meg som underdanig å lære opp andre; jeg orker ikke å toppe fra bunnen. Hele poenget mitt er jo det å kunne legge fra meg ansvaret i en slik relasjon, i motsetning til hverdagslivet hvor jeg har og tar mye ansvar.

En sub skal egentlig ikke lære opp en Dom, det er vel heller motsatt. 

• Liker 7
Skrevet

En god skikkelig DOM trenger vel ikke opplæring

Selv om det er viktig å kunne snakke om sine preferanser og hva som er greit og ikke er greit.

Samtykke er og viktig innen BDSMens utrolige spennen verden

M@ster

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre mye trash på FL - det virker noen ganger som om det er en tumleplass for folk med psykiske og/eller sosiale problemer. Personer som markedsfører seg selv som «dom» på en offentlig nettside, og overfor vilt fremmede mennesker, bør man forøvrig behandle med mer enn litt skepsis.

Anonymkode: 29fa8...0e3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...