AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Kjæresten klarer eller vil aldri si unnskyld. I går sa han en skikkelig stygg ting til meg så jeg ble lei meg og sint. Jeg gikk it og gikk en lang tur. Da jeg kom hjem, så spurte han bare om vi skulle se en serie. Jeg var fortsatt lei meg/sint så sa bare ok. Vi ser på, han stryker meg på armen, men sier ikke ett ord. Går og legger oss. I dag er han like blid og alt er greit igjen fra hans side. Jeg er fortsatt lei meg og det merker han jo, men later som ingenting. Så skal han ut noen ærender og før han går kommer han bort, setter seg ved siden av meg og bare ser på meg lenge....spurte han om han skal si noe, men han gir meg bare et lett kyss og sier hade og går. Slik er det alltid, har til dags dato ikke opplevd at han sier unnskyld hvis han har sagt noe til meg som jeg tar ille opp. Han bare later som ingenting. Jeg mener at å kunne si unnskyld hvis en sårer den andre er veldig viktig for et godt forhold. Det er totalt nyttesløst å snakke med han han. Anonymkode: ebb0b...4cd 2
Milky Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Da hadde jeg vært sur frem til han sa unnskyld 13
Nymerïa Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg mener at å kunne si unnskyld hvis en sårer den andre er veldig viktig for et godt forhold. Det mener jeg også. Jeg hadde ikke klart å la det ligge. Og det hadde ikke vært et godt forhold for meg hvis det var forventet at jeg bare skulle late som ingenting. Jeg har prøvd et slikt forhold, det gikk ikke bra. Endret 23. mars 2021 av NymeriaRhoynar 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Spicymami skrev (2 minutter siden): Da hadde jeg vært sur frem til han sa unnskyld NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Det mener jeg også. Jeg hadde ikke klart å la det ligge. Og det hadde ikke vært et godt forhold for meg hvis det var forventet at jeg bare skulle late som ingenting. Jeg har prøvd et slik forhold, det gikk ikke bra. Helt enig, men mange menn skjønner det ikke, og kaller oss for «drama queens». Anonymkode: 23948...6f2 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Da viser han sin egentlige side, høres det ut som. Si unnskyld uten å mene det oppriktig, er bare kamuflert falskhet. Anonymkode: 905c5...0a4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Men fanden da. Du må jo uttrykke at du er sur. Du må jo si ifra! Ikke gå rundt å late som ingenting. Joda, han bør sikkert si unnskyld, men det ser jo vitterlig ut som om at han slipper "unna" med det ettersom du later som ingenting. Anonymkode: 8ec33...9db 24
Nymerïa Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig, men mange menn skjønner det ikke, og kaller oss for «drama queens». Anonymkode: 23948...6f2 Og det er en ufin måte å prøve å slippe ansvar for egne handlinger på. Damer som har vært voksne noen år gjennomskuer sånt ganske fort og plasserer disse mennene på hylla for annenrangs partnere. 7
Gjest irkan90 Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 (endret) Ja, å kunne si unnskyld på en ærlig og betryggende måte er kanskje den viktigste egenskapen å ha i et forhold. Det sitter uansett altfor langt inne for de aller fleste. Desto styggere ting vi sier eller gjør, desto vanskeligere er det å utad erkjenne at vi har gjort feil. Noen familier er flinke på dette; andre velger å lekke lokk på ting. Barna følger stort sett foreldrene. Viktigste er at man prøver å beherske seg og ikke si stygge ting i utgangspunktet. Nå man engang har gjort det er det desto viktigere å legge seg flat. Det krever guts og masse innsats, og er kanskje det vanskeligste å gjøre for et voksent menneske. Endret 23. mars 2021 av irkan90
Oslodamen Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Det kan hende at han har et vanskelig forhold til det å si unnskyld, at han føler han taper ansikt eller noe. Skam og skyldfølelse er vanskelig å håndtere for de fleste av oss. Selvsagt er det beste å si unnskyld, men det finnes likevel mange måter å si unnskyld på, tenker jeg da. Det å gi en klem, være ekstra oppmerksom, vise at man er glad i den andre er også forsøk på reparasjon og å gjøre godt igjen det man ødela. Hvis han overhodet ikke klarer å fremsi ordene kan dere eventuelt snakke om hvilke måter han ber om tilgivelse på? For det høres ut som at han gjør noen forsøk ved å stryke deg på armen, se deg inn i øynene og vise deg kjærlighet. Kan det holde? Eller må du høre de nøyaktige ordene? Folk er forskjellige og det vil uansett ikke skade å høre hans tanker omkring det. Kan hende han sier unnskyld, bare på en annen måte og at det vil hjelpe deg å "se" at han sier unnskyld med oppførselen sin, istedenfor med ord. 6
Giggi Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Oslodamen skrev (33 minutter siden): Det kan hende at han har et vanskelig forhold til det å si unnskyld, at han føler han taper ansikt eller noe. Skam og skyldfølelse er vanskelig å håndtere for de fleste av oss. Selvsagt er det beste å si unnskyld, men det finnes likevel mange måter å si unnskyld på, tenker jeg da. Det å gi en klem, være ekstra oppmerksom, vise at man er glad i den andre er også forsøk på reparasjon og å gjøre godt igjen det man ødela. Hvis han overhodet ikke klarer å fremsi ordene kan dere eventuelt snakke om hvilke måter han ber om tilgivelse på? For det høres ut som at han gjør noen forsøk ved å stryke deg på armen, se deg inn i øynene og vise deg kjærlighet. Kan det holde? Eller må du høre de nøyaktige ordene? Folk er forskjellige og det vil uansett ikke skade å høre hans tanker omkring det. Kan hende han sier unnskyld, bare på en annen måte og at det vil hjelpe deg å "se" at han sier unnskyld med oppførselen sin, istedenfor med ord. Voksne folk får lære seg å si unnskyld, blir bare latterlig å oppføre seg slik. Er ikke en 5-åring vi snakker om her. 3
Oslodamen Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Giggi skrev (3 minutter siden): Voksne folk får lære seg å si unnskyld, blir bare latterlig å oppføre seg slik. Er ikke en 5-åring vi snakker om her. Denne tråden handler om en mann som åpenbart ikke klarer å si ordet unnskyld, dermed foreslår jeg en annen løsning, for hva gjør man ellers? Tvinger dem? Forlater dem? Har du en bedre løsning? Jeg sier ikke at dette er den beste løsningen, det er kun et forslag. 4
Giggi Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Oslodamen skrev (1 minutt siden): Denne tråden handler om en mann som åpenbart ikke klarer å si ordet unnskyld, dermed foreslår jeg en annen løsning, for hva gjør man ellers? Tvinger dem? Forlater dem? Har du en bedre løsning? Jeg sier ikke at dette er den beste løsningen, det er kun et forslag. Tar en alvorsprat med han om det hele til å begynne med. Gi beskjed om at det forventes at man sier unnskyld og mener det når man sårer folk. At man i utgangspunktet ikke sier stygge ting til andre. Om han fortsetter å såre uten å rydde opp så er det mulig at forlate han vil være den beste løsningen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Oslodamen skrev (45 minutter siden): Det kan hende at han har et vanskelig forhold til det å si unnskyld, at han føler han taper ansikt eller noe. Skam og skyldfølelse er vanskelig å håndtere for de fleste av oss. Selvsagt er det beste å si unnskyld, men det finnes likevel mange måter å si unnskyld på, tenker jeg da. Det å gi en klem, være ekstra oppmerksom, vise at man er glad i den andre er også forsøk på reparasjon og å gjøre godt igjen det man ødela. Hvis han overhodet ikke klarer å fremsi ordene kan dere eventuelt snakke om hvilke måter han ber om tilgivelse på? For det høres ut som at han gjør noen forsøk ved å stryke deg på armen, se deg inn i øynene og vise deg kjærlighet. Kan det holde? Eller må du høre de nøyaktige ordene? Folk er forskjellige og det vil uansett ikke skade å høre hans tanker omkring det. Kan hende han sier unnskyld, bare på en annen måte og at det vil hjelpe deg å "se" at han sier unnskyld med oppførselen sin, istedenfor med ord. Slik har jeg det. Da jeg var liten måtte jeg si unnskyld til alt mulig. Masse ting som jeg som voksen ikke kan forstå. Feks om jeg hevet stemmen og var uenig i noe, så måtte jeg si unnskyld. Ofte var det ikke fordi jeg hadde sagt eller gjort noe stygt. Og jeg ville jo ikke si unnskyld for noe som ikke var feil. Det ble tvunget ut av meg. Noen ganger var det også klare misforståelser. Så i stedet og prate og få forklart så måtte jeg si unnskyld. Meb var det motsatt, mine foreldre som sa noe som kunne misforstås, så måtte ikke de unnskylde seg. Så det sitter i enda. Jeg er også av typen sin tåler litt. Feks om typen har en dårlig morgen, smeller litt med døren og klager litt, så er det lov. Erlov å ha en dårlig dag så lenge man ikke kjefter på andre og sier stygge ting. Anonymkode: c1ee0...5ea 3
moon_child Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Hvorfor ikke ta det opp med han? Jeg hadde ikke sett serie med kjæreste som sa skikkelig stygge ting til meg! Jeg regner med dette er noe har gjort før.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 Sånn er mannen min også. Sykt usjarmerende Anonymkode: fd97e...511
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Spør han om hva han tenker om hva som skjedde (at han sa noe stygt til deg). Anonymkode: eb6ed...a61 2
Trolltunge Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 Barnslig oppførsel av dere begge. Du har munn du også, og bør sette ord på ting, istedenfor å furte og vente på et unnskyld. "Det du sa i går var ikke greit, og jeg finner meg ikke i slikt. Det ødelegger alt godt mellom oss, og jeg venter fremdeles på en unnskyldning. Du kan ikke bare slenge ut slikt, og så late som ingenting." rolig og bestemt. Så kan du drive med ditt til han får tenkt seg om. Les en bok eller dra til en venninne om det drøyer. Ikke furte. 14
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da jeg kom hjem, så spurte han bare om vi skulle se en serie. Jeg sa bare ok. Vi ser på, han stryker meg på armen, men sier ikke ett ord. Går og legger oss. Slik jeg ser det har du med dine handlinger her vist ham at du ikke er sur på ham, altså at hans oppførsel er grei og ikke noe han behøver å unnskylde. Hvis du ønsker en unnskyldning og en samtale om hans oppførsel må du være mye tydeligere på hva du ønsker. Anonymkode: b2853...808 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 Du er jo like ille selv som går ut av huset når han sier noe du ikke liker i stedet for å ta en konflikt. Dessuten sier han unnskyld 2 ganger uten å si det med ord. Du er jo og utrolig langsint, når du er muggen dagen etter også. Jeg hadde opplevd det som psykisk slitsomt om noen straffet meg dagen etter for noe som skjedde i går. Anonymkode: fc089...651 1
rutetesnut68 Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 Du er nødt til å begynne å sette mer grenser for deg selv. Han sier aldri unnskyld fordi du tillater han å oppføre seg dårlig mot deg. Han vil begynne å respektere deg mer hvis du tydelig kommuniserer til han hva du ikke aksepterer. Han skal ikke slippe unna med f.eks. å såre deg, ikke holde det han lover, lyve osv. Men det er viktig at du trener han som en hund, si ifra med en gang han har dårlig oppførsel. Ikke vent til dagen etter. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå