AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Mann i 40-årskrise og komplisert brudd. Men jeg vokste opp med skilte foreldre og ønsker å gjøre en siste innsats for å prøve å redde forholdet. Fordi jeg tror at det på sikt vil være det beste for både barn og voksne. Vi må uansett forholde oss til hverandre resten av livet, så sånn som jeg ser det så har vi ingenting å tape. Jeg har alltid tenkt på ekteskapet som noe som skal holde familien samlet gjennom generasjoner, og ønsker den stabiliteten i familien. Men det forutsetter selvsagt at vi kan finne tilbake til kjærligheten, tilliten og respekten. Så får jeg inntrykk av at noen tror at jeg ønsker dette pga fasaden. Er det virkelig noen som bryr seg om folk er skilt nå til dags? Har fasaden virkelig noe å si? Anonymkode: 7c4a5...d59 2
Nymerïa Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde i hvert fall aldri vært i et ulykkelig ekteskap på grunn av fasade. Jeg tenker ikke det om andre heller. Og hvis noen tror du blir i ekteskapet på grunn av fasaden så vil jeg tro det sier mer om dem enn om deg. Å holde sammen pga barn er en helt annen sak. Jeg ønsker deg lykke til og håper du får det bedre samme hva du ender opp med. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Bare å skille seg. Det er så dørgende kjedelig å være gift. Pell deg på Tinder 😜 Anonymkode: 5cca1...9ba
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Hold sammen. Gresset er ikke grønnere på andre siden. Lover deg Anonymkode: 69232...7a9 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #5 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hold sammen. Gresset er ikke grønnere på andre siden. Lover deg Anonymkode: 69232...7a9 For noe tull. Gresset er grønnere, det kan jeg love. Jeg er kvinne tidlig i 30-årene. Anonymkode: 5cca1...9ba 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #6 Skrevet 24. mars 2021 Jeg syns ikke en skal holde sammen bare på grunn av hverken ekteskap, eller barn. Barn blir ikke lykkeligere av to ulykkelige foreldre, sammen. Når det er sagt, så syns jeg heller ikke en skal skille lag over en lav sko, når en har barn, da kjemper en litt ekstra. Gjør det som er riktig for deg, og din familie. Hverken skilsmisse eller aleneforeldre er unormalt i dagens samfunn, men det beste for dere er jo selvsagt om dere kan være lykkelige som en familie, sammen. Anonymkode: 10dbc...2bf 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 Fra en som hadde foreldre som holdt sammen til vi ble voksne så kan jeg si at en foreldre-skilsmisse er ikke mindre vondt å vanskelig selv om man er voksen.. Jeg ville heller at foreldrene mine skulle rast fra seg etter skilsmisse mens jeg ennå var ung, kontra å se de oppføre seg som om de var på min alder som ung voksen.. Gjør deg som gjør dere personlig lykkelige. Resten ordner seg.. Anonymkode: 8d2a8...471
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): For noe tull. Gresset er grønnere, det kan jeg love. Jeg er kvinne tidlig i 30-årene. Anonymkode: 5cca1...9ba Det kommer da an på hvor du dro fra det da 🤷♀️ Anonymkode: 0558e...83e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare å skille seg. Det er så dørgende kjedelig å være gift. Pell deg på Tinder 😜 Anonymkode: 5cca1...9ba Logget meg på for å se hva det var for noe. Logget meg fort av igjen. Fikk ikke inntrykk av at Tinder er stedet for den type forhold jeg ønsker meg... Anonymkode: 7c4a5...d59 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): For noe tull. Gresset er grønnere, det kan jeg love. Jeg er kvinne tidlig i 30-årene. Anonymkode: 5cca1...9ba Tviler på at jeg kommer til å møte en mann som er så fantastisk at han er verdt å miste halvparten av oppveksten til barna mine. En mann er fortsatt bare en mann, uansett hvor bra han er. Anonymkode: 7c4a5...d59
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra en som hadde foreldre som holdt sammen til vi ble voksne så kan jeg si at en foreldre-skilsmisse er ikke mindre vondt å vanskelig selv om man er voksen.. Jeg ville heller at foreldrene mine skulle rast fra seg etter skilsmisse mens jeg ennå var ung, kontra å se de oppføre seg som om de var på min alder som ung voksen.. Gjør deg som gjør dere personlig lykkelige. Resten ordner seg.. Anonymkode: 8d2a8...471 Jeg har tenkt litt på akkurat det alternativet. Tror et trygt og stabilt barndomshjem er like viktig i den fasen der barna skal ut og etablere seg selv. Få ting er pinligere enn voksne folk som tror at de er 21 igjen. Grøss. Anonymkode: 7c4a5...d59 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Det er ikke godt å vokse opp i et fasadehjem. Mine foreldre skilte seg straks alle barna hadde blitt voksne. Det var ikke noe godt forbilde for for oss. Vi merket jo stemningen, hørte kranglingen da vi hadde lagt oss. Merket avstanden mellom dem. Det gikk ut over oss også, mye dårlig stemning. Dårlig humør, kjeft for ingenting. Nei takk. Ville mye heller hatt to fornøyde foreldre som bodde hver for seg, med eller uten ny partner. De forandret seg totalt da de skilte lag. Plutselig var det smil og vennlighet. Anonymkode: 33df6...c1d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 NymeriaRhoynar skrev (13 timer siden): Jeg hadde i hvert fall aldri vært i et ulykkelig ekteskap på grunn av fasade. Jeg tenker ikke det om andre heller. Og hvis noen tror du blir i ekteskapet på grunn av fasaden så vil jeg tro det sier mer om dem enn om deg. Å holde sammen pga barn er en helt annen sak. Jeg ønsker deg lykke til og håper du får det bedre samme hva du ender opp med. De som tror at det handler om fasaden er kanskje litt naive? Egentlig ønsker jeg ikke å "holde sammen" heller, men å finne tilbake til hverandre. Kanskje troen på ny kjærlighet med samme mann også er litt naivt? Anonymkode: 7c4a5...d59
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Hvis det kun er "hverdagslivet" som har inntatt dere så er det en god mulighet for å ordne opp igjen. Er det derimot større svik (økonomisk, utroskap enten emosjonelt eller fysisk, løgner, bedrag +++) så er det vanskeligere å få "rettet opp". Hva har gjort at dere er der dere er nå? Hva har du og hva har hun gjort for å ivareta forholdet? Hva gjør hver av dere i hjemmet? (kaller du det å bidra eller "å hjelpe til"?) Hva gjør hver av dere med barna? Har dere egentid? Har dere regler dere er enige om? Hvor mye intimitet utenom eller inkludert sex har dere? Tar dere vare på hverandre? Tar dere vare på dere selv? Har dere respekt for hverandre og dere selv? Er dere villige til å involvere en tredjepart/parterapeut/familiekontor for opprydning av forholdet, tidligere uenigheter osv? Har dere ordnet opp dersom dere har hatt hendelser, krangler og uenigheter tidligere? Hva er dere villige til å ofre for å fåd det bra? Har dere det generelt bra sammen eller er det mye negativt? Fra og med nå må du og henne være enige om å snu på flisa. Avtal én kveld i uka hvor dere har en date hvor dere fokuserer på dere to (ikke så mye om barna, men om deres drømmer og ønsker for fremtiden). Flørt, ta på hverandre (uten å bli for seksuelle, mer som å komme nærmere), lag og spis god mat og drikk litt vin eller øl. Ha én dag i uka med fast familieplan der dere skal gjøre noe sammen, spille spill, gå tur, leke, bare ha det gøy og skape samhold. Ha én dag en gang hver andre uke/tredje uke eller mnd eller hver tredje mnd hvor dere kan gjøre nøyaktig det dere har lyst til selv, møte kompiser/venninner, dra på fisketur, sove i telt, ha en hobby eller noe som interesserer dere. Egentid er viktig. Har dere nok egentid forresten? At både du og henne hver for dere kan gjøre noe helt uten at man blir ringt på eller mast på? Er det veldig mye krangling så må dere ha en ordentlig diskusjon der dere er helt åpne om utfordringene i forholdet. Bli enige, kommuniser godt, prat ut om det, svelg en kamel eller 10, sett opp en plan, skap samhold. Det ER mye som kan gjøres for å redde et ekteskap eller forhold. Man må bare velge å hoppe i det, rydde opp, ordne opp, skape samhold, kommunisere. Er dere flinke til å kommunisere egne behov? Jeg trenger at.. Jeg ønsker at.. I stedet for å si eks: "du tar aldri oppvasken" går det an å si "jeg trenger at du tar oppvasken" (dårlig eksempel..) "jeg får aldri fri" blir til "jeg trenger å ha en fridag, hvordan skal vi løse det?" Jaja, litt å lese på, håper du kan plukke ut litt ☺️ Anonymkode: b0c4d...012 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men det forutsetter selvsagt at vi kan finne tilbake til kjærligheten, tilliten og respekten. Hvis dette skal fungere, så tenker jeg at dere allerede nå må ha vennskap og respekt i boks. Hvis ikke må dere bare berge det, og prøve å være så gode skilte samarbeidspartnere som mulig. Fasade er kanskje noe verdt på Instagram, men null verdt for barna dine. Er dere gode venner, så er det gjerne mer praktisk for ungene å slippe å reise frem og tilbake mellom to hjem. Anonymkode: 9e849...3eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå