AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Jeg blir heelt matt og sliten av å ikke ha noe å se frem til eller noe å gå til i hverdagene. Jeg er sykemeldt og sitter bare hjemme og ser i telefonen fra jeg våkner til jeg legger meg. for noen dager siden hadde jeg ting jeg måtte møte opp til, og da kunne jeg merke at hodet mitt var mye lettere til sinns, og jeg var mye gladere og kvikk. Fikk motivasjon til å ordne meg, ta vare på meg selv og ha det fint med meg selv. Men nå fremover skal jeg ingenting, absolutt ingenting jeg må møte opp til før april, og det DREPER meg. Blir en stygg og lat jævel av å gå hjemme. er det flere som har det sånn? Innimellom kan jeg finne på å utforske eksperimenter for å få tiden til å gå, som feks faste i mange dager for å «detoxe» og fjerne angsten, og da merker jeg at jeg får det fint med meg selv og kroppen. Men nå er jeg der at jeg ikke orker noe. Men jeg må vel pushe meg selv til å gjøre noe fornyftig? Flere som har det sånn? Anonymkode: 57148...306 2
Archer Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Du er ikke alene, jeg har jobb da men føler absolutt ikke noe å se frem till, ser bare mørkt ut med dette viruset så ikke noe planert iår, bare jobbe,sove, spise. Men etter jobb så pleier jeg å gå turer, det hjelper masse👍
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir heelt matt og sliten av å ikke ha noe å se frem til eller noe å gå til i hverdagene. Jeg er sykemeldt og sitter bare hjemme og ser i telefonen fra jeg våkner til jeg legger meg. for noen dager siden hadde jeg ting jeg måtte møte opp til, og da kunne jeg merke at hodet mitt var mye lettere til sinns, og jeg var mye gladere og kvikk. Fikk motivasjon til å ordne meg, ta vare på meg selv og ha det fint med meg selv. Men nå fremover skal jeg ingenting, absolutt ingenting jeg må møte opp til før april, og det DREPER meg. Blir en stygg og lat jævel av å gå hjemme. er det flere som har det sånn? Innimellom kan jeg finne på å utforske eksperimenter for å få tiden til å gå, som feks faste i mange dager for å «detoxe» og fjerne angsten, og da merker jeg at jeg får det fint med meg selv og kroppen. Men nå er jeg der at jeg ikke orker noe. Men jeg må vel pushe meg selv til å gjøre noe fornyftig? Flere som har det sånn? Anonymkode: 57148...306 Må du være 100% sykemeldt da? Kan du få tilrettelegging, være bare delvis sykemeldt osv? Anonymkode: 8669d...760 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Samme her. Går hjemme. Barna er såpass store at de ordner det meste selv. Jeg er alene med hund hele dagen å er litt lei av det må jeg si. Kjeder vettet av meg. Men prøver å trene endel og bare ha faste rutiner på de kjedelige tingene.. Anonymkode: c5cda...aae
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Du må lage deg en rutine, og hold denne. Gjør forskjell på dagtid og ettermiddag/kveld, gjør forskjell på hverdag og helg. Langtidssyk selv, og har fått kjenne på hvor viktig det er å holde på en slags normalitet. Ellers glir fort alt i ett, og tiltaksløsheten tar en. For min del, så har jeg lagt meg til å ikke scrolle på nett på dagtid, utover å sjekke nettaviser på morran. Begynner jeg først med det, så forsvinner timene fort i ingenting. Har jeg en ‘tv-dag’ ser jeg en dokumentar - noe som gir meg noe. Anonymkode: e6db2...a1e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Tjah... -Våkner opp i 09-10 tiden -Ligger i sengen en halvtime og surfer ferske nyheter -Står opp, setter på kaffe, mulig kjapp dusj -Koser meg med fersk kaffe og mer nyheter, nå på stor pc-skjerm en halvtimes tid -Lager og spiser frokost -Halvtimes meditasjon -Ut og løpe, gå tur, sykle eller padle et par-tre timer. -Hjem, dusj, musikk, begynner på middag. -Spiser middag mens jeg hører radio, podkast eller musikk. -15-30 min strekk på sofaen mens jeg leser en bok -Står opp etter lettere slumring og rydder litt, vasker klær, støvsuger, husarbeid en time. -Ser aktualitetsprogram, Netflix eller spiller instrument eller er sosial -Handler i 22-tiden -Hjem, setter på plass varer og starter gamingmaskinen. -I seng 02-04. Anonymkode: ec19e...624
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #7 Skrevet 24. mars 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Tjah... -Våkner opp i 09-10 tiden -Ligger i sengen en halvtime og surfer ferske nyheter -Står opp, setter på kaffe, mulig kjapp dusj -Koser meg med fersk kaffe og mer nyheter, nå på stor pc-skjerm en halvtimes tid -Lager og spiser frokost -Halvtimes meditasjon -Ut og løpe, gå tur, sykle eller padle et par-tre timer. -Hjem, dusj, musikk, begynner på middag. -Spiser middag mens jeg hører radio, podkast eller musikk. -15-30 min strekk på sofaen mens jeg leser en bok -Står opp etter lettere slumring og rydder litt, vasker klær, støvsuger, husarbeid en time. -Ser aktualitetsprogram, Netflix eller spiller instrument eller er sosial -Handler i 22-tiden -Hjem, setter på plass varer og starter gamingmaskinen. -I seng 02-04. Anonymkode: ec19e...624 Å fy faen. Jeg hadde ikke greid 10% av det der engang. Ut å padle, jeg hadde vært sengeliggende i 2 dager etterpå Anonymkode: de245...c87 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #8 Skrevet 24. mars 2021 Folk klager for mye, uten å gjøre noe for seg selv. 1. Lag deg en rutine på søvnen, det er viktig. Stå opp til samme tid hver dag, for eks kl 8. Da vil du trigge søvn til natten igjen, etter noen uker så er du på rett kurs. 2. Spis kun næringsrik mat, ikke godteri/brus og annet dritt. 3. Kutt nikotin, koffein og alkohol. 4. Gå tur utendørs, fra morgenen av. 1-2timer. Så kan du ta en ny tur etter middag for eks. 5. Unngå musikk på øret når du går turer, da får du med deg ting utenfor hodet ditt i stedet. Mange forsvinner helt inn i hodet sitt. Gå helst i naturen. Anonymkode: fcf05...56c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å fy faen. Jeg hadde ikke greid 10% av det der engang. Ut å padle, jeg hadde vært sengeliggende i 2 dager etterpå Anonymkode: de245...c87 En trenger ikke padle på spreng eller sykle i 70 km. Det kan holde lenge med en koselig, rolig tur. Bare ta inn naturen og stillheten og sige bortover:-) Anonymkode: ec19e...624
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tjah... -Våkner opp i 09-10 tiden -Ligger i sengen en halvtime og surfer ferske nyheter -Står opp, setter på kaffe, mulig kjapp dusj -Koser meg med fersk kaffe og mer nyheter, nå på stor pc-skjerm en halvtimes tid -Lager og spiser frokost -Halvtimes meditasjon -Ut og løpe, gå tur, sykle eller padle et par-tre timer. -Hjem, dusj, musikk, begynner på middag. -Spiser middag mens jeg hører radio, podkast eller musikk. -15-30 min strekk på sofaen mens jeg leser en bok -Står opp etter lettere slumring og rydder litt, vasker klær, støvsuger, husarbeid en time. -Ser aktualitetsprogram, Netflix eller spiller instrument eller er sosial -Handler i 22-tiden -Hjem, setter på plass varer og starter gamingmaskinen. -I seng 02-04. Anonymkode: ec19e...624 Hva lever du av? Anonymkode: 6abcb...f11 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva lever du av? Anonymkode: 6abcb...f11 Penger, som stort sett alle andre. Anonymkode: ec19e...624 2
Rosaboble15 Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Kanskje du kan finne noen som har det på samme måte nå, og så kan dere gjøre noe sammen (enten fysisk sammen eller bare avtale å gjøre de samme tingene til samme tid). Det har jeg vurdert å gjøre faktisk. Avtale med xxx at i morgen går vi tur klokken 13, og så gjør vi det. Man kan jo FaceTime eller snakke sammen eller bare oppsummere når turen er ferdig. Eller i morgen kveld klokken 19 fikser vi oss og har jentekveld via zoom eller noe. Noe der man SER hverandre i hvert fall, slik at man har en grunn til å ordne seg. Man kan sikkert også gjøre det samme med husarbeid eller håndarbeid eller baking/matlaging, hva nå enn du liker. Man gjør det «sammen», selv om man ikke er på samme sted. Det ville i hvert fall gitt meg noe å se frem til! Lykke til i hvert fall, håper du får gode tips i denne tråden! Endret 24. mars 2021 av Rosaboble15
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Hei. Det er tortur ja. Jeg lever fordi jeg har unger. De er ikke hos meg da akkurat nå, men jeg er da her standby så ingen blir lei seg for at jeg er dau. Røyk og pulverkaffe, prøve sove mye, litt lesing på mobil... Det er livet det. Har også en jobb men kunne ikke brydd meg mindre. Er bare hjemme og stirrer nå. Anonymkode: 3a084...ac8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Penger, som stort sett alle andre. Anonymkode: ec19e...624 Fra hvor? Anonymkode: 6abcb...f11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fra hvor? Anonymkode: 6abcb...f11 Irrelevant for tråden. Jeg ga TS et innblikk i hvordan livet mitt arter seg daglig. Om 5 min er det ut å løpe, siden vær og vind ikke tilsier padling i dag. Anonymkode: ec19e...624 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Jeg er stikk motsatt. Jobber hjemmefra og med de nye restriksjonene er alt av avtaler nå skrinlagt fremover. Jeg har ingen planer bortsett fra nødvendig handling i butikken fremover - og fri i påsken helt uten noen planer. Og gleder meg vanvittig! Elsker å være hjemme uten planer. Gjøre hva jeg vil når jeg vil. Binge TV-serier, game, lage meg god middag, spise digg, nyte noen gode øl, gå tur i det fine vårværet, lage en kul video som jeg legger ut på SoMe... Anonymkode: 9618b...ff4 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Irrelevant for tråden. Jeg ga TS et innblikk i hvordan livet mitt arter seg daglig. Om 5 min er det ut å løpe, siden vær og vind ikke tilsier padling i dag. Anonymkode: ec19e...624 Jeg bare nysgjerrig, for jeg kunne tenkt med et sånt liv selv. Anonymkode: 6abcb...f11 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bare nysgjerrig, for jeg kunne tenkt med et sånt liv selv. Anonymkode: 6abcb...f11 Det er et veldig behagelig liv, men en må tilrettelegge for det. Anonymkode: ec19e...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå