Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og far til barnet gikk fra hverandre før han ble født. Vi hadde handlet inn litt utstyr og klær til baby før vi gikk fra hverandre, og jeg tok med meg dette når jeg flyttet. Nå er baby 4mnd og mora til barnefar har spørt om å arve klærne som er for små fordi hun vil gi dette til datter av ei veninne av hun som nå går gravid. 

Jeg har såvidt fått sitt gjennom noe selv og synes dette kom litt brått på. Spesielt da jeg ikke har noe med de å gjøre lenger, og har ett par veninner som går gravid som jeg heller gjerne skulle gitt klærne til. Er det frekt å si nei? Plukke ut et par ting å gi? Er det normalt å bli spurt om å få klær så raskt etter barnet har brukt det selv? 

Anonymkode: ac18d...e32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og far til barnet gikk fra hverandre før han ble født. Vi hadde handlet inn litt utstyr og klær til baby før vi gikk fra hverandre, og jeg tok med meg dette når jeg flyttet. Nå er baby 4mnd og mora til barnefar har spørt om å arve klærne som er for små fordi hun vil gi dette til datter av ei veninne av hun som nå går gravid. 

Jeg har såvidt fått sitt gjennom noe selv og synes dette kom litt brått på. Spesielt da jeg ikke har noe med de å gjøre lenger, og har ett par veninner som går gravid som jeg heller gjerne skulle gitt klærne til. Er det frekt å si nei? Plukke ut et par ting å gi? Er det normalt å bli spurt om å få klær så raskt etter barnet har brukt det selv? 

Anonymkode: ac18d...e32

Hadde helt klart sagt nei! Du er ikke nødt å gi de bort engang. Klær fra den alderen er somregel uten anmerkninger og ikkje vanskelig å få solgt til en grei penge. Frekt å forvente å få det. Om du derimot vil gi bort, er jo det helt opp til deg. Men hadde heller gitt bort til egne venner enn x svigermors sin venninnes datter. Veldig fjernt.

Anonymkode: 7b9d2...df5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt nei.  Det kan vere at du har plagg du vil ta vare på, kanskje du vil spare til eventuelt søsken, selge de, eller gi det til noen du står nærmere. Går helt fint å bare si nei. Ganske frekt å spør om av henne

Anonymkode: 85d55...167

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde svart at jeg ønsker å beholde klærne til eventuelle søsken. Så gitt til mine venner om jeg så ønsket.

Svigermor kan tømme egne skap når hun vil glede sine venninner. Hun har jo ikke kjøpt noe av det, så er litt fjernt at hun indirekte "påberoper" seg eierskap via sin sønn fordi han kanskje spleiset med deg.

Anonymkode: 4a135...e15

• Liker 1
Skrevet

Svigermor går langt over grensa her.. i dette tilfellet ville jeg faktisk dratt en hvit løgn og sagt at klærne dessverre allerede er donert til noen som trengte dem (eller noe i den gata), hvis ikke kunne hun gjerne fått arvet dem. Da er problemet ute av verden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Dise skrev (1 time siden):

Svigermor går langt over grensa her.. i dette tilfellet ville jeg faktisk dratt en hvit løgn og sagt at klærne dessverre allerede er donert til noen som trengte dem (eller noe i den gata), hvis ikke kunne hun gjerne fått arvet dem. Da er problemet ute av verden. 

Det hadde jeg også gjort!

Anonymkode: 63775...7d9

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på mye her.

Det høres ut som du «tok med deg» det du og barnefar hadde kjøpt sammen? Eller delte dere 50/50?

Er denne bestemoren en snill og god dame? Kanskje har hun kjøpt noen av klærne? Eller ikke?

Det er hyggelig at hun vil gi brukte babyklær til noen hun kjenner som trenger det.

Synes svarene her ble litt ensporet. At hun «krever» det?!? Høres ut som et enkelt spørsmål. 

Hvis du vil beholde det selv eller vil gi til noen andre; svar akkurat det. Går nok helt fint, hvis dette er en oppegående dame?

Forhåpentligvis skal du forholde deg til henne i mange år fremover, som bestemor til ditt barn, og det er fint for barnet om dere har en god tone. Det betyr ikke at du skal si ja. Men svare på en hyggelig måte i hvertfall. Gjør ditt for å få dette til å fungere. Kanskje må du svelge noen kameler også?

Hvis dette er «svigermor fra helvete»: se bort fra mitt svar og hør på de over! :fnise: 

Anonymkode: edfe6...c84

• Liker 1
Gjest Blinkie
Skrevet
Dise skrev (2 timer siden):

Enig !! Gratulerer så mye med babyen din ts. Kos dere masse sammen ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...