Gå til innhold

Må ned 4 kg på 4 uker (til en operasjon) HJELP!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Telle kaloriinntak nøye!) og kutte ut hvetemel/sukker i perioden..? Og kutte ut chips etc, siden salt binder vann.

Mer komplisert enn det vet jeg ikke om er nødvendig? 

Anonymkode: f672e...b07

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To dager i uka spiser du ekstremt lite, typ 500 kalorier. Du kan godt ta to dager etter hverandre. 
Husk å drikke mye, helst kalorifattig, selvfølgelig. 
Så spiser du normalt resten av uka. Dvs normale porsjoner, ikke overspis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fyll halvparten av tallerken med grønt til hvert måltid og bytt ut et måltid om dagen med smoothie (helst med litt grønt i) 

Anonymkode: f635d...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk på knekkebrødkur i 2 uker før en operasjon i 2019, gikk ned 9 kg på de 2 ukene. 

Anonymkode: 89245...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil også nevne at jeg brukte rugsprø knekkebrødene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gikk på knekkebrødkur i 2 uker før en operasjon i 2019, gikk ned 9 kg på de 2 ukene. 

Hvor mye veide du?

Anonymkode: e64ef...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor mye veide du?

Anonymkode: e64ef...884

119 da jeg startet. 110 2 uker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, her var det mange gode råd. Nå er jo problemet  å velge og jeg må velge fort, for de fore ukene er nede i 3 uker og 6 dager...!  ;) Står mellom knekkebrød-diett og keto, kanskje inkludert fasting....Hm...Jeg vet jo ikke hva som vil gi best effekt. Noen meninger om det? Altså 9 kilo på 2 uker er jo helt utrolig....!! Dette må jeg tenke (fort) på...!

Takk for alle forslag!

Anonymkode: cfc4b...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød helst uten smør med hvilket som helst pålegg vil gjøre susen. 16 timer fasting (8 timers spisevindu) bør ikke være nødvendig når du spiser knekkebrød utennom middagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På 2 av rugsprøknekkebrødene om dagen hadde jeg makrell i tomat på, resten gikk i et tynt lag mager kyllingost(blå tube) med hamburgerrygg på. Middag var 100 gram kyllingfilet med 2 dampet gulrøtter ved siden. Drakk ca 2 liter vann hver dag. 

anbefaler også 30 min gåtur hver dag for å holde kroppen i gang og få overflødig vann ut.  Veier nå 60 kg, og går alltid tilbake til det her hvis jeg har kost meg litt vel mye i en liten periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt ut brød og annen melmat, poteter, ris, pasta, sukker og øl. Da går du raskt ned i vekt, 4 kg på 4 uker er enkelt. 

Anonymkode: c7ebe...2da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 17.48):

psmf diett

Anonymkode: 60bb7...970

Dette er den mest effektive ja.

Brukt den selv når jeg var kraftig overvektig, da har man så mye fettlager at den går greit å leve på. Gikk på den i 8uker, så justerte jeg med hjelp av en som kan dette. La til litt karbo etterhvert.

Anonymkode: c71d2...961

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Brunello skrev (På 23.3.2021 den 17.52):

På 4 uker er det null problem. Spiser du 1200 kalorier om dagen, går du ned 1kilo i uka. Spis utelukkende Fjordland en måned. Da har du full kontroll på inntaket.

Kaloritellingen er ok, men ikke fjordland. Pp så få kalorier må man velge de sunneste varene for å få nok mengde mat. 

Tre ryvita dark rye knekkebrød med magerost til frokost. 

Ett  dark rye knekkebrød til lunsj + ett egg. 

2 appelsiner til mellommåltid

Skalldyr, kylling eller indrefilet med blomkål eller broccoli til middag. (Ikke uendelig mye, men 250 g kjøtt + grønnsaker. Det er faktisk normal porsjon man blir mett av, bare atman dropper olje, smør, saus kalorier og spiser kun det. Ikke noe olje/smør i panna feks. Og bruker tørre krydder. )

Litt vannmelon til kvelds. 

Det blir sånn ca riktig kcal. Kanskje litt over. Det er jo bare for 4 uker. Hadde det vært lenger så ville jeg laget en mer variert meny. Her er sunn mat ofte, og meny uten sult. En halvtimes trening (gjerne i egen stue) før frokost i tillegg gjør susen. Da er forbrenningen best. 

Anonymkode: d67b9...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kaloritellingen er ok, men ikke fjordland. Pp så få kalorier må man velge de sunneste varene for å få nok mengde mat. 

Tre ryvita dark rye knekkebrød med magerost til frokost. 

Ett  dark rye knekkebrød til lunsj + ett egg. 

2 appelsiner til mellommåltid

Skalldyr, kylling eller indrefilet med blomkål eller broccoli til middag. (Ikke uendelig mye, men 250 g kjøtt + grønnsaker. Det er faktisk normal porsjon man blir mett av, bare atman dropper olje, smør, saus kalorier og spiser kun det. Ikke noe olje/smør i panna feks. Og bruker tørre krydder. )

Litt vannmelon til kvelds. 

Det blir sånn ca riktig kcal. Kanskje litt over. Det er jo bare for 4 uker. Hadde det vært lenger så ville jeg laget en mer variert meny. Her er sunn mat ofte, og meny uten sult. En halvtimes trening (gjerne i egen stue) før frokost i tillegg gjør susen. Da er forbrenningen best. 

Anonymkode: d67b9...56b

Det er mange som har gått ned mye på å spise ferdigretter. Det går helt fint. Det aller viktigste ved slanking er at det er enkelt.

Det er også viktig at maten smaker godt. Å kutte alt av sauser gjør maten kjedelig for mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 8.08):

Gikk på denne et halvt år. Gikk opp et par kg 😬

Anonymkode: a4423...d3b

Mens jeg går ned 1 kg i måneden på den måten, uten kaloritelling eller annet :)  Jeg spiser bare mindre porsjoner og har ikke ulvehunger eller veldig lyst på sukker lengre, det regulerte seg veldig fint for meg selv. 

For noen er 1 kg i mnd kjempelite, men for meg som er normalvektig og bare skal ned noen kilo og ikke kan være fysisk aktiv er det perfekt. Merker bare fordeler :)  

Når man spiser etter periodisk faste er det viktig å få i seg mye sunn mat når man først spiser, så kroppen har noe å jobbe med. Og man skal jo ikke spise mer til middag fordi man hopper over kveldsmat, f.eks. Tror mange gjør det. Sier ikke du gjorde det, men de jeg hører som faktisk hopper over et måltid og spiser ganske sunt på PF får utbytte av det over tid.

Når jeg er ferdig med å gå ned i vekt kommer jeg nok til å fortsette, men da øker jeg porsjonene litt så jeg ligger på samme vekt over tid. 

Anonymkode: 4eb16...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har du snakket med sykehuset og spurt? Gjør det!

Mye tulleråd i denne tråden 🙄🙄

Anonymkode: f190d...8f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flamme skrev (På 24.3.2021 den 5.55):

Prossesert mat er ikke sunn mat! 

Flere Fjordland retter er kun vakuumpakket ubearbeidet mat. Søk det opp. 

Anonymkode: c573d...5d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville nok gått for knekkebrødkuren. Da vet du hva du skal spise og slipper å sette deg inn i så masse på forhånd! 

Anonymkode: 4d30c...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis deg fri, det er sunt og godt!  Jeg gikk ned 6 kg på 3 uker. 

Anonymkode: 7989b...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...