Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #1 Skrevet 25. august 2005 Vi har tenkt på å planlegge å få barn, og lurer på om man bør planlegge i forhold til stjernetegn? I astrologien er det jo sånn at det er noen tegn man går bedre overens med enn andre. Vi tror jo ikke eeeegentlig så mye på astrologi, men tanken slo oss her om dagen. Artig å høre hva andre synes om dette, og om noen har tatt dette med i planleggingen? hilsen Fisk og Kreps
Chiquita Skrevet 25. august 2005 #2 Skrevet 25. august 2005 Nei, stjernetegn var ikke noe som slo meg et brøkdels sekund engang da jeg var gravid, eller planla graviditeten (den første tiden) Imidlertid - vi satset på å få et barn som var født tidlig på året, og ikke november/desember, for det trodde vi ville være en fordel. Etterhvert som årene gikk, så brydde vi os heller ikke om måneden, men heller at det skulle bli i det hele tatt. Kan jeg si "heldigvis" så fikk vi ønsket vårt oppfylt, siden Lillebanan ble født i januar (etter IVF)
Gjest Xavia Skrevet 26. august 2005 #3 Skrevet 26. august 2005 Jeg innrømmer gjerne at vi har tenkt på årstiden da vi skulle lage barn. Nå mistet vi den lille spiren og plutselig ble årstid uviktig sett i den store sammenheng. Strjernetegn har jeg aldri tenkt på!
Lisemor Skrevet 26. august 2005 #4 Skrevet 26. august 2005 Jeg og tenkte på årstid i begynnelsen, men etter hvert som månedene gikk så ble vi bare kjempeglad for at vi klarte det før vi skulle til prøverørsbehandling. Skal ha nå i begynnelsen av november og har ikke tenkt på hvilket stjernetegn det blir før nå Hvilket sternetegn er det rundt 5 november?
Klips Skrevet 26. august 2005 #5 Skrevet 26. august 2005 Jeg husker at jeg tenkte at hvis det blir en løve får barnet masse selvtillit og mor kan bekymre seg litt mindre Men vi fikk det ikke til med en gang så det blir en skjønnhetselskende vekt. Vet ikke om jeg vil si at jeg tror på stjernetegn, men det kan jo forbløffe i blant.
Holly Hobbie Skrevet 26. august 2005 #6 Skrevet 26. august 2005 Jeg og tenkte på årstid i begynnelsen, men etter hvert som månedene gikk så ble vi bare kjempeglad for at vi klarte det før vi skulle til prøverørsbehandling. Skal ha nå i begynnelsen av november og har ikke tenkt på hvilket stjernetegn det blir før nå Hvilket sternetegn er det rundt 5 november? ← Er det ikke skorpion? Min mann er foedt 21. nov. og er hvertfall det! Litt skumle typer, de der...neida! Men ganske intense, maalrettede og sta - men veldig lojale og forfoerende...saann generelt sett. Ikke at jeg egentlig tror saa mye paa astrologi, men det stemmer veldig godt paa min mann hvertfall!
smilepia Skrevet 26. august 2005 #7 Skrevet 26. august 2005 Hvilket sternetegn er det rundt 5 november? 5.november vil bli en skorpion Mannen til Popelka, som er født 21.nov er litt på grenseland. Det er en skopion, men på siste dagen, og vil da mest sansynlig også kunne være litt skytte (acedanten i skytten). Det finnes nemlig nyanser innenfor hvert enkelt sterjetegn. (etter hva jeg husker fra den tiden jeg var opptatt av dette) Vi er i gang med prøvingen, og jeg har av og til (når jeg har regnet ut når ca jeg vil få termin dersom jeg blir gravid i den eller den måneden) sett på hva stjernetegn som er da. Men egentlig har vi tatt mest hensyn til at nå passer det for oss å bli gravide, og så litt på at det hadde vært fint med vårbarn kanskje, men ikke tatt hensyn til stjernetegn. Vi er begge løver da, og dersom vi ikke får klaff før i pp4- vil jeg faktisk ha menstermin dagen før min egen 30års dag. Kanskje vi må endre navn til familien Løve da?
Malama Skrevet 26. august 2005 #8 Skrevet 26. august 2005 Noe slikt ville jeg aldri engang vurdert... Jeg mener... det er jo egentlig forsvinnende lite sannsynlig at man lykkes AKKURAT den måneden man bestemmer seg for det (20-25% selv om man treffer med sengekos rundt EL, har jeg nettopp lest "banane vår" si, og hun vet hav hun snakker om) skal man liksom vente et år med å prøve igjen da? Og hva om ungen blir prematur? eller går langt over tida? Men jeg tror null og niks på stjernetegn jeg da, sikkert derfor jeg ikke har tenkt på det. Jeg er selv løve, og egentlig med så lav selvtillit at jeg sikkert ville bli "kasta ut av løveforbundet"... Jeg har litt mer forståelse for å prøve på vårbarn, f.eks, men alle som har prøvd en stund begynner jo å bry seg mindre og mindre om akkurat det, og er jo bare overlykkelig om de klarer det i det hele tatt...
Gjest Varg-Menja Skrevet 26. august 2005 #9 Skrevet 26. august 2005 Selv om man tror på astrologi så bør man ikke la det styre livet sitt. Astrologi er ikke svart/hvitt, men sier bare noe om potensialet. Dersom man får ett barn som har ett stjernetegn man ofte har problemer med vil ikke det si at alt automatisk er håpløst, ofte er det bare en indikasjon på at forholdet til dette barnet vil by på en del utfordringer. Og det er jo det man vokser på, så da kan forholdet til barnet ofte bli bedre pga dette. Å planlegge dette blir som å dumpe en fantastisk person fordi han/hun har feil stjernetegn.
Gjest Lompa Skrevet 26. august 2005 #10 Skrevet 26. august 2005 Rundt 5 november er skorpion,ja. jeg har selv bursdag 5 november.Hva søren er galt med skorpioner? Vi er da noen sjarmerende djevler!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. august 2005 #13 Skrevet 26. august 2005 UNNSKYLD? ← Det var omtrent det jeg tenkte også...
Ann Forup Skrevet 27. august 2005 #14 Skrevet 27. august 2005 må sige at min den første er planlagt efter stjernen fik den tyre barn jeg gerne ville ha, har prøvet at ungå krebs, fisk da det er to tegn jeg overhovede ikke går sammen med hvis personene vel og merket har sterke fiske og krebse egenskaber, for når man sætter op et horiskop for en person som f.eks er født i vædderen kan personen være mye mere tyr eller noget andet det avhænger av hvordan stjernen stod da man blev født, så derfor er det lidt vanskeligt at bestemme ud fra stjernene, selv har fået tyr, tvilling, jomfru, stenbuk, løve og min den sidste bliver en skytte/stenbuk, og hvis jeg skal sige hvilet et af mine unger som har det bedste sind så bliver det min lille stenbuk, og min tyre barn de har og er engle basser, lette at ha med at gøre og super intelegente, min tvilling og løve er nogele tempramentsfulde elsklige djævler og kræver sin mand når det gælder opdragelse, og så har jeg min lille stille og rolige jomfru som bliver borte i mengden og er glad for alt og avfinder sig med hvordan ting skal være. Selv er jeg vædder og en ægte en, har kun jomfru i et af mine huse resten er vædder så dem som er inde i astrologi kan altid efter et par minutter finde ud af at jeg er vædder, min x mand var krebs mit værete modpart, krebse er følsomme mennesker som bliver styret af månen, en kriger som vædderen hvis planet er mars ( krisgudens planet ) kan ikke li svage og følsomme mennesker vi har fuld fart hele tiden, fik mig en tvillig mand helt perfekt til mig vi er begge eventyr lystne impolsive og et umage par. Som man kan se ja så går jeg op i astrologi men lader det ikke styr mit liv, og jeg bode jo sammen med krebsen i 12 år men vi passede ikke sammen, som jeg ser er trådstarter krebs og fisk min modsatte poler, men vil gætte på at det er fiske som styr og har mest temprament, og krebsen som er den familiære følsomme i det forholdet, så kan du jo sige om jeg har ret eller ej :rosasmil: Men husk en ting når det gælder astrologi og horoskop ikke ta dagblades daglige ugelige pladder for gofisk, man få sætte op for hver enkelt person for at få noget ud af det.
Gjest MrsL Skrevet 27. august 2005 #15 Skrevet 27. august 2005 Nei det har vi ikke tenkt på. Vær glad dere får barn .........
Alida Skrevet 27. august 2005 #16 Skrevet 27. august 2005 Nei, det har jeg absolutt ikke tenkt på. Men jeg pleide å tenke at jeg ikke ville ha en som var født i november eller desember. Så viste det seg at det er akkurat det jeg skal ha, og det gjør faktisk ingen verdens ting Som MrsL sier, er glad for at vi skal ha barn jeg.....
monja Skrevet 27. august 2005 #17 Skrevet 27. august 2005 Vi tenkte absolutt ikke på stjernetegn. Men vi hadde planlagt at vi skulle begynne prøvingen i april sånn at vi fikk et barn født tidlig på året. Når april kom var jeg 4 mnd på vei og vi fikk sønnen vår i september - en skjønn jomfru ble han. Kanskje like greit at han ikke ble løve som sin mor Om vi får flere barn tviler jeg på at stjernetegn er viktig.
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2005 #18 Skrevet 28. august 2005 Nei det har vi ikke tenkt på. Vær glad dere får barn ......... ← Enig. For øvrig er min sønn løve og verdens største pyse.
Soul Skrevet 28. august 2005 #19 Skrevet 28. august 2005 (endret) Å planlegge etter stjernetegn kunne ikke ramle meg inn. Men, så tror jeg ikke på astrologi heller da...så jeg er kanskje ikke den rette til å svare. Nå venter jeg barn i mars, har ikke tenkt på hvilket stjernetegn det blir jeg. Endret 28. august 2005 av Soul
L@dy Skrevet 28. august 2005 #20 Skrevet 28. august 2005 Jeg husker at jeg tenkte at hvis det blir en løve får barnet masse selvtillit og mor kan bekymre seg litt mindre JIPPI! Min datter er løve! Men jeg må si dette har jeg heller aldri tenkt på i det hele tatt. Hadde hun blitt født litt seinere så hadde hun endt opp som jomfru.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå