AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Min beste kompis gjennom mange år (lenge før han ble samboer), har nylig erklært at han er forelsket i meg og har vært det i mange år...! Jeg kjenner det er tusen følelser i meg, blanding av glede og sorg. Høres kanskje rart ut, men hadde han ikke vært samboer, hadde jeg kanskje tillatt meg å føle noe for han også. Men det kan jeg ikke. Så jeg sa at det ikke var gjensidig. Det som har skjedd nå er at han har vendt seg fra meg. Vi er på tredje uken etter denne praten og han har ikke meldt meg, ikke ringt meg, ikke kommet på besøk. Vi har hatt tett og god kontakt lenge og dette er helt annerledes enn før. Jeg er så lei meg. Redd jeg mister beste vennen min. Hva skal jeg gjøre og hva kan jeg si? Han vil ikke snakke om det igjen, sa han. Han var jo så tøff som tok mot til seg, men så ble det slik. Og jeg avviste han på en veldig fin måte... Er så lei meg Vi er i 30årene hvis noen lurte. Anonymkode: 5a9c6...916
SuperVandreren Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min beste kompis gjennom mange år (lenge før han ble samboer), har nylig erklært at han er forelsket i meg og har vært det i mange år...! Jeg kjenner det er tusen følelser i meg, blanding av glede og sorg. Høres kanskje rart ut, men hadde han ikke vært samboer, hadde jeg kanskje tillatt meg å føle noe for han også. Men det kan jeg ikke. Så jeg sa at det ikke var gjensidig. Det som har skjedd nå er at han har vendt seg fra meg. Vi er på tredje uken etter denne praten og han har ikke meldt meg, ikke ringt meg, ikke kommet på besøk. Vi har hatt tett og god kontakt lenge og dette er helt annerledes enn før. Jeg er så lei meg. Redd jeg mister beste vennen min. Hva skal jeg gjøre og hva kan jeg si? Han vil ikke snakke om det igjen, sa han. Han var jo så tøff som tok mot til seg, men så ble det slik. Og jeg avviste han på en veldig fin måte... Er så lei meg Vi er i 30årene hvis noen lurte. Anonymkode: 5a9c6...916 Hvordan kan du ikke ha merket at han har vært forelsket i deg i mange år. Han har sikkert trodd at det var gjensidig. Viktig å være veldig klar på hvor man står når man bor sammen
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 SuperVandreren skrev (8 minutter siden): Hvordan kan du ikke ha merket at han har vært forelsket i deg i mange år. Han har sikkert trodd at det var gjensidig. Viktig å være veldig klar på hvor man står når man bor sammen "Mange år" var kanskje å ta litt hardt i. Tre år er det visst. Han er jo ikke samboer med meg, men med en annen...! Vet ikke om han har trodd det har vært gjensidig, men jeg har ikke tenkt i de baner siden han har hatt samboer...men så har han altså vært (og er) forelsket. Nå vil jeg ikke miste han! Er så vondt at han snur seg bort fra meg! Anonymkode: 5a9c6...916
Narad Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Har du tenkt over at han kanskje åpnet seg for deg fordi han egentlig er på vei ut av forholdet og lurte på om det kanskje var gjensidig? Mange menn forlater ikke et forhold før de har en ny på gang. Så om dette er din beste venn, og evt forholdet går dårlig, og du sier at om han hadde vært tilgjengelig hadde du kanskje følt noe, så sier du vel egentlig at du innerst inne har følelser for han, men at du ikke tør kjenne på disse da du ikke vil ødelegge hans forhold. Eller tar jeg helt feil her? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Er lei for å si det, men det er nok kroken på døra for vennskapet. Ubalansen som nå har oppstått vil nok sette en stopper for vennskapet fremover. Han gamblet, og tapte... Anonymkode: 7b569...548 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min beste kompis gjennom mange år (lenge før han ble samboer), har nylig erklært at han er forelsket i meg og har vært det i mange år...! Jeg kjenner det er tusen følelser i meg, blanding av glede og sorg. Høres kanskje rart ut, men hadde han ikke vært samboer, hadde jeg kanskje tillatt meg å føle noe for han også. Men det kan jeg ikke. Så jeg sa at det ikke var gjensidig. Det som har skjedd nå er at han har vendt seg fra meg. Vi er på tredje uken etter denne praten og han har ikke meldt meg, ikke ringt meg, ikke kommet på besøk. Vi har hatt tett og god kontakt lenge og dette er helt annerledes enn før. Jeg er så lei meg. Redd jeg mister beste vennen min. Hva skal jeg gjøre og hva kan jeg si? Han vil ikke snakke om det igjen, sa han. Han var jo så tøff som tok mot til seg, men så ble det slik. Og jeg avviste han på en veldig fin måte... Er så lei meg Vi er i 30årene hvis noen lurte. Anonymkode: 5a9c6...916 Hei TS Noe lignende har skjedd med meg. Det var jeg som var forelsket og tok motet til meg å si dette til han. Da jeg sa dette så hadde han dame. (Jeg er i sammen med en.) Nå er han singel, men det er ikke pga meg. Dette har han sagt. Han har avvist meg på en fin måte, men det stikker jo og det har jeg sagt til han. Har sagt til han at det hadde vært enklere hvis jeg også hadde vært singel. Har sagt til han at jeg har vært redd for å miste han sånn som jeg har gjort med det andre. Då har han sagt at det kommer jeg ikke til å gjøre. Kompisen din må nok bruke litt tid for det er på en måte som en kjærlighetssorg. Har du sagt til han at du er redd for å miste han ? Vi er også i 30-årene Anonymkode: a7aaf...557
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Mange år" var kanskje å ta litt hardt i. Tre år er det visst. Han er jo ikke samboer med meg, men med en annen...! Vet ikke om han har trodd det har vært gjensidig, men jeg har ikke tenkt i de baner siden han har hatt samboer...men så har han altså vært (og er) forelsket. Nå vil jeg ikke miste han! Er så vondt at han snur seg bort fra meg! Anonymkode: 5a9c6...916 Det kommer til å ordne seg er jeg sikker på TS 🙂 Han må nok bruke litt, men gutter er ikke så flink med å sette ord på ting 🙂Jeg og kompisen min er gode venner fremdeles. Jeg har også likt kompisen min i mange år,men har vært feig med å si dette til han. Anonymkode: a7aaf...557
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han var jo så tøff som tok mot til seg, men så ble det slik. Og jeg avviste han på en veldig fin måte... Er så lei meg Vi er i 30årene hvis noen lurte. Anonymkode: 5a9c6...916 Uten at jeg kjenner kompisen din så tenker jeg umiddelbart at dette var en veldig feig måte å gjøre det på. En ting er å ha følelser for en annen når man har samboer - det er sånt som kan skje, men det er veldig spesielt å gå og føle på dette over flere år og så bestemme seg for å si det til deg mens han fortsatt er sammen med henne. Da får han jo både pose og sekk på en måte. Slipper å slå opp med dama om du avviser, og om du gjengjelder følelsene så er det på en måte du som har tatt den kjipe avgjørelsen. I tillegg til å være veldig kjipt ovenfor dama så tenker jeg også at det er ganske hensynsløst ovenfor deg. Anonymkode: 75146...9d5 3
jabx Skrevet 24. mars 2021 #9 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei TS Noe lignende har skjedd med meg. Det var jeg som var forelsket og tok motet til meg å si dette til han. Da jeg sa dette så hadde han dame. (Jeg er i sammen med en.) Nå er han singel, men det er ikke pga meg. Dette har han sagt. Han har avvist meg på en fin måte, men det stikker jo og det har jeg sagt til han. Har sagt til han at det hadde vært enklere hvis jeg også hadde vært singel. Har sagt til han at jeg har vært redd for å miste han sånn som jeg har gjort med det andre. Då har han sagt at det kommer jeg ikke til å gjøre. Kompisen din må nok bruke litt tid for det er på en måte som en kjærlighetssorg. Har du sagt til han at du er redd for å miste han ? Vi er også i 30-årene Anonymkode: a7aaf...557 Når en av partene blir forelsket i den andre så er vennskapet uansett over. Hva er poenget med å fortsette å ha kontakt? 1
Slowpoke Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 Prøvd polygami? Kanskje det funker for dere?
Gjest Paramount Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vet ikke om han har trodd det har vært gjensidig, men jeg har ikke tenkt i de baner siden han har hatt samboer...men så har han altså vært (og er) forelsket. Nå vil jeg ikke miste han! Er så vondt at han snur seg bort fra meg! Typisk kvinner dette. Åpner seg alt for mye for menn som de tror er opptatte. Menn er omtrent aldri så opptatte.Ikke vær så naive. Dere kan friste hvem som helst. Spesielt dersom dere slipper noen tett på.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 Jeg var forelska i ei som ikke var glad i meg på samme måten også gode venner det hadde vi vært lenge, jeg tror at han muligens gjør det rette her. Følelsesmessig så er det reine selvtortur å være med ett menneske som man er forelska i samtidig som man vet at den personen ikke føler det samme. I mitt tilfelle så prøvde veninna mi å behold vennskapet men jeg valgte selv å trekke meg unda for min egen del og tror det er det han gjør nå. Jeg personlig tror vennskapet deres endte for tre uker siden er bare å akseptere det TS. Anonymkode: 325d4...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 jabx skrev (48 minutter siden): Når en av partene blir forelsket i den andre så er vennskapet uansett over. Hva er poenget med å fortsette å ha kontakt? Det er ikke slik for oss uansett. Det kommer an på personen om vedkomne ønsker å ha kontakt eller ikke. Anonymkode: a7aaf...557
Gjest Lyng Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Dette opplevde jeg og, jeg så jeg måtte bryte så kompisen min kunne gå videre i livet..
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Min beste kompis gjennom mange år (lenge før han ble samboer), har nylig erklært at han er forelsket i meg og har vært det i mange år...! Jeg kjenner det er tusen følelser i meg, blanding av glede og sorg. Høres kanskje rart ut, men hadde han ikke vært samboer, hadde jeg kanskje tillatt meg å føle noe for han også. Men det kan jeg ikke. Så jeg sa at det ikke var gjensidig. Det som har skjedd nå er at han har vendt seg fra meg. Vi er på tredje uken etter denne praten og han har ikke meldt meg, ikke ringt meg, ikke kommet på besøk. Vi har hatt tett og god kontakt lenge og dette er helt annerledes enn før. Jeg er så lei meg. Redd jeg mister beste vennen min. Hva skal jeg gjøre og hva kan jeg si? Han vil ikke snakke om det igjen, sa han. Han var jo så tøff som tok mot til seg, men så ble det slik. Og jeg avviste han på en veldig fin måte... Er så lei meg Vi er i 30årene hvis noen lurte. Anonymkode: 5a9c6...916 Det er ikke uten grunn at man fort kan bli skeptisk til vennskap av det motsatte kjønn. Og at det ikke alltid er lett å bevare desverre. Hvordan ble dere venner? Har dere noen gang kysset? Rota? Jeg holder på med en som har tusen venninner. Kjenner jeg frykter det samme, men tror samtidig vennskap til de kan ryke når vi blir kjærester. Hvis han elsker meg. K32 Anonymkode: 767fb...ce9
Boblerone Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Av respekt for samboeren hans er det jo bra at han har avsluttet kontakten med deg? 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): "Mange år" var kanskje å ta litt hardt i. Tre år er det visst. Han er jo ikke samboer med meg, men med en annen...! Vet ikke om han har trodd det har vært gjensidig, men jeg har ikke tenkt i de baner siden han har hatt samboer...men så har han altså vært (og er) forelsket. Nå vil jeg ikke miste han! Er så vondt at han snur seg bort fra meg! Anonymkode: 5a9c6...916 Men hva føler du? Om du har følelser du også så er det jo en mulighet å utforske det videre. Om han har vært forelsket i deg i åresvis er det ikke rart han trenger å kutte vennskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå