Gå til innhold

Hva vil det omtrent koste å koble på vann/kloakk på annekset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bygd et anneks i hagen, det er ca 40 m2 og såpass ok romfølelse at det kan leies ut som hybel. Vi kjøpte et slags ferdig-opplegg, som vi da har isolert og satt inn kjøkken og bad ....Men nå skal vi altså koble på vann/kloakk og strøm. Dvs strøm har vi allerede egentlig koblet til, så det går bra....men vann/kloakk...? hva tror dere det kan koste? Annekset ligger ikke mer enn 20 m fra huset...

Anonymkode: 9a2d8...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet dette?

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å si, skal rørene kobles opp på huset - eller anlegget ute? Skal det graves ned ++
De fleste rørleggere har gratis befaring, så ville sjekke det opp ordentlig👍🏻

Anonymkode: a0830...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Skal det kobles til huset eller stikkledning? Tror vi snakker om 1000-3000 kr meter for graving når vi snakker på jobb. Men du kan jo kanskje tilrettelegge 

Anonymkode: 3a885...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Strøm tror jeg ikke er dyrt. Men vann og kloakk blir ganske dyrt tror jeg. Hvis dere skal koble dere på offentlig ute i gaten snakker vi jo om 6 sifra summer.  100 til 200 000 vil jeg tro.
Tror naboen her betalte 180 000 for fire, fem år siden. 

Kan spare noe ved å grave selv, men det er minimalt.

Sjekk med kommunen.  

Anonymkode: 03d70...ec1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, eneste korrekte svaret her er at det kommer an på kommunen, og beliggenhet i forhold til påkoblingspunkt for offentlige rørsystemer. 

Anonymkode: 88a56...6f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 1d513...95f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 1d513...95f

Hvis du presiserer litt hvilken tau så kan vi hjelpe deg og !

Anonymkode: df3dd...41e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du presiserer litt hvilken tau så kan vi hjelpe deg og !

Du syns ikke det holdt med den "morsomme" kommentaren over her? Lite å gjøre skjønner jeg, siden du faktisk syns du hadde et så bra svar at det måtte deles.

Jeg spør fordi jeg ikke har greie på det. Vi skal ikke koble oss på "ute ved veien" men alt av vann kloakk går jo gjennom hagen, har kum i enden av hagen. Og når jeg sier at tomta er 1,5 mål og det lille huset ligger ca 20 m fra hovedhuset...vel...jeg har vel så dum at jeg trodde noen kunne ha en mening. Fikk vel omtrent ett el to fornuftige svar... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du syns ikke det holdt med den "morsomme" kommentaren over her? Lite å gjøre skjønner jeg, siden du faktisk syns du hadde et så bra svar at det måtte deles.

Jeg spør fordi jeg ikke har greie på det. Vi skal ikke koble oss på "ute ved veien" men alt av vann kloakk går jo gjennom hagen, har kum i enden av hagen. Og når jeg sier at tomta er 1,5 mål og det lille huset ligger ca 20 m fra hovedhuset...vel...jeg har vel så dum at jeg trodde noen kunne ha en mening. Fikk vel omtrent ett el to fornuftige svar... 

Lite å gjøre ja. 

Anbefaler byggebolig forum. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 7.26):

Det er som andre sier over her. Det kommer an på flere ting. Men det vil uansett koste ganske mye enten du kobler deg på i egen hage eller ute i veien. 

Snakk med de rett folkene, ingen her inne vet det korrekte svaret. Men jeg står for det jeg svarte lenger opp. Det vil komme på mellom 100 og 200 000 kr tror jeg. 

Det er ikke sikkert det er mulig å koble på egen en gang, det kommer an på flere ting.

Ved et kjapt søk står det mellom 150 til 200 000. Men hvis det går å koble til i egen hage, er det mulig dere sparer noe. Men altså... Her jeg bor så er det mindre enn 20 meter til kummen og ledningen i gate og naboen måtte fremdeles betale 180 000. Ta en befaring på det, så får du svar.

Anonymkode: 03d70...ec1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...