AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Hadde jobbintervju som varte i 2,5 (!!!!) time forrige uke.Jeg svarte på det meste, men noen opplagte ting jeg ikke svarte bra på, burde jeg kunnet. Det er snakk om en bedre jobb innenfor feltet jeg allerede jobber, så jeg har jobb nå også. Sliter bare utrolig med selvbildet nå. Greit nok at jeg gjorde et dårlig intervju, men føler jeg ikke er god på noen ting nå. Jeg har mistrivdes på jobb i over 6 mnd. Har null engasjement for jobben og har ingen vilje eller lidenskap for å bli VIRKELIG god. Jeg prøver å tenke på at folk flest bare gjør jobben og drar hjem, og at få virkelig brenner for jobben sin. Føler bare at jeg blir «gjennomskua» som hun som ikke kan noe.. Tror dette henger sammen med et par episoder det siste halvåret hvor jeg har opplevd urettferdig behandling. Problemet nå er at jeg kverner og tenker på det og liksom ikke kommer over det... tenker mer og mer på hvor mye jeg beundrer de som selger alt og reiser rundt i verden..... Bare så lei arbeidslivet... 😅 kjenner på at jeg ikke har like stor verdi lengre.. har kjæreste og venner, så den biten er grei 👍🏻 Tips for å komme seg videre? Anonymkode: c6e25...229 1
Kabalen Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 2,5 time i jobbintervju er kjempelenge! De hadde aldri holdt på så lenge om du ikke hadde gjort et godt inntrykk. Tipper de ringer deg 😊 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Kabalen skrev (2 minutter siden): 2,5 time i jobbintervju er kjempelenge! De hadde aldri holdt på så lenge om du ikke hadde gjort et godt inntrykk. Tipper de ringer deg 😊 Alle får jo lik sjanse med de samme spørsmålene da. Tror rett og slett jeg søkte på en jobb jeg ikke var kvalifisert nok til, og så fikk jeg meg en liten overraskelse og føler meg «dum og verdiløs». Den jævla kverninga i hodet jeg blir så lei av!! Må liksom tenke på ting i flere år..... 😂😡 Anonymkode: c6e25...229
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Høres helt useriøst ut å ha jobbintervju i 2,5 timer. De burde ha rundet av mye før. Gode intervjuede ønsker å gjøre kandidaten komfortabel, og da er det helt usaklig å la intervjuet pågå så lenge. Anonymkode: e3796...b7c 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Høres helt useriøst ut å ha jobbintervju i 2,5 timer. De burde ha rundet av mye før. Gode intervjuede ønsker å gjøre kandidaten komfortabel, og da er det helt usaklig å la intervjuet pågå så lenge. Anonymkode: e3796...b7c Det var lenge ja. Var meget grundige spørsmål 😅😅 utslitt etterpå ja. Anonymkode: c6e25...229
Kabalen Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle får jo lik sjanse med de samme spørsmålene da. Tror rett og slett jeg søkte på en jobb jeg ikke var kvalifisert nok til, og så fikk jeg meg en liten overraskelse og føler meg «dum og verdiløs». Den jævla kverninga i hodet jeg blir så lei av!! Må liksom tenke på ting i flere år..... 😂😡 Anonymkode: c6e25...229 Ikke nødvendigvis. Hvordan vet du at alle fikk de samme spørsmålene? Visste du at det skulle ta så lang tid på forhånd? Det er i tilfelle veldig uvanlig at et intervju varer så lenge, om du ikke da er med helt i finaleheatet til en veldig spesialisert og fagtung stilling. Da kan du i tilfelle klappe det selv på skuldra uansett om du får jobben eller ikke 😊 Min erfaring er at ingen vil bruke så mye tid på deg dersom du ikke vurderes som en sterk kandidat. Sitter du over tilmålt tid er det stort sett alltid et tegn på at du har gjort et godt intervju, så du er nok god nok og vel så det. Bra jobba! 😊
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tips for å komme seg videre? Anonymkode: c6e25...229 Jeg tenker at 2,5 timer på intervju er psykisk terror! Det er jammen ikke rart at du føler deg nedbrutt etter den seansen. Det er i grenseland uetisk og respektløst. Det jeg tenker er at du driter i hele intervju. Distanser deg fra det. Uansett hvordan det gikk. Sjansen for å få jobben hadde uansett ikke vært stor, ettersom du er én av mange på intervju, og slåss mot sammen jobben blant mange gode kandidater. Så det er slettes ikke sikkert du ikke fikk jobben (hvis du ikke får den) pga intervjuet. Se på det som læring. OK, du mestret det, du kom deg igjennom det, og du vil være bedre rustet til neste intervju. Ingen grunn til å henge med nebbet av den grunn. Du har fått deg viktig intervjuerfaring, og det blir du å merke neste gang du møter opp på intervju. Se videre. Avvent svar fra dem, men tenk også på hva du skal søke på neste gang. Bare kjør videre med livet ditt. Jeg ønsker samtidig å minne deg på om at et intervju er ingen eksamen. Du har all rett i verden til å avslutte et intervju hvis du føler det ikke gir deg noe, eller at det ikke går så særlig bra. Husk at dem som intervjuer deg er også dem du potensielt skal jobbe med i framtiden, hvis du får jobben. Så du må vurdere dem også. Ønsker du å jobbe hos noen som piner deg igjennom et slikt intervju? Hvordan var dem ellers? Var det dialog og gode samtaler, eller ble du pepret ned med spørsmål, altså grillet? Hvis det var sistnevnte så tenker jeg at jeg ville takket nei til jobben hvis jeg fikk den. Det sier mer om dem enn deg. Igjen, du må ikke sitte å finne deg i ting bare fordi det er et intervju. Gjør som du vil, avslutt og reis deg å gå neste gang hvis du føler det blir ubehagelig eller du føler at dette vil du ikke. Anonymkode: 0140d...755 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Jeg har aldri hørt om så lange intervjuer før, fikk du toalettpause? 😮 Enig med de over som sier at ingen arbeidsgiver hadde giddet å bruke 2 1/2 time på en kandidat de ikke ønsket å ansette. Vi setter av maks en time og runder av før dersom kandidaten åpenbart er uaktuell. Angående det du skriver om: Jeg pleier å tømme hodet ned på papir etter intervjuer og opplever at det hjelper. Da får du både bearbeidet intervjuet og kan notere ned spørsmål du svarte dårlig på. Hvis det blir et intervju til kan du forsøke å svare bedre dersom dere kommer innom de samme områdene igjen. Anonymkode: bad06...b04 1
Rosabløff Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Aldri hørt om et så langt intervju. Ut fra det du beskriver, er dette et sted du vil arbeide? Og er du sikker på at det gikk så dårlig som du mente. Jeg har fått jobbtilbud etter å hatt mitt livs verste intervju (i mitt hode). Jeg ville forsøkt å søke videre og fokusere på nye jobber. Vet det er vanskelig å legge bort ting som kverner i hodet. Sjokolade i dag, nye jobbsøk i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Rosabløff skrev (5 minutter siden): Aldri hørt om et så langt intervju. Ut fra det du beskriver, er dette et sted du vil arbeide? Og er du sikker på at det gikk så dårlig som du mente. Jeg har fått jobbtilbud etter å hatt mitt livs verste intervju (i mitt hode). Jeg ville forsøkt å søke videre og fokusere på nye jobber. Vet det er vanskelig å legge bort ting som kverner i hodet. Sjokolade i dag, nye jobbsøk i morgen. Anonymkode: e6c12...10e
Gjest Lunaris Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Hadde andre runde på flyplassen en gang innen mitt felt. Da var intervjuet så langt og jeg trodde selv at det gikk veldig bra, var bare tredje runde igjen, og jeg snakker flytende engelsk og et tredje språk, så det hadde vært enkelt. Men, fikk ikke jobben og aner ikke hvorfor så jeg skjønner at du tenker på det og lurer på hvordan det går. Uansett, klapp deg selv på skuldra og vit at du er like verdifull uansett hva resultatet blir.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Hadde 2 timers jobbintervju selv for noen uker siden, det er slitsomt å sitte så lenge og synes det er vanskelig å holde kvalitetsnivået oppe hele tiden så skjønner hva du mener. Og det er kjipt å ikke ha følelsen av at man har gjort sitt beste. Men til syvende og sist vet du ikke hva intervjuer vektlegger og hvordan det gikk med de andre kandidatene, så som i alle søkeprosesser så må du bare legge det til side og fokusere på neste jobb, neste mulighet. Selv om du hadde gjort ditt aller aller beste var det kanskje en annen kandidat som var mer aktuell av helt andre grunner som du ikke kunne påvirket. Og selv om du føler selv du gjorde en dårlig figur kan det hende intervjueren fikk kjempegodt inntrykk av deg og vil ha deg med videre. Det beste er å legge intervjuet bak seg med en gang det er over, og ta med seg erfaringer videre enten om det er til neste runde eller neste søknadsprosess. Anonymkode: 20b59...d52
KatteLatte Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Hadde du vært uaktuell hadde de aldri brukt så mye tid på deg. Det er nok for å skille deg fra en annen god kandidat. Hvis de har grilla alle på samme måte så føler nok samtlige at de ikke har gjort det bra. Ingen klarer å svare 100% i 2,5 t! hold oss oppdatert på hvordan det går!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Tips for å komme seg videre: - Tenk på det som en trening og øvelse til det neste intervjuet. Du har styrket intervjumusklene dine med en skikkelig utfordring! - Gi deg selv kred for at du holdt ut i 2,5 time. Det var slitsomt og det var tøft gjort av deg! Alle ville ha gitt noen svar i løpet av et så langt intervju som var litt mindre bra enn resten. - Hva disse folkene tenker om deg har null betydning. Får du ikke jobben så skal du (antagelig?) aldri se dem igjen likevel! Samme hva noen tilfeldige folk mener og de har uansett glemt deg i løpet av en måned. De bryr seg ikke. - Prøv å skill ut de tankene du sitter med nå som ikke er logiske. Ett (kanskje mindre godt) intervju betyr ikke at du plutselig ikke kan noen ting. Ett intervju gjør ikke at du mister noen verdi! Det er ikke sånn det funker. Dette er bare følelser du har, det er ikke sannheten. Du behøver ikke å ta disse følelsene og tankene på alvor. Som du sier, du har opplevd noen lite hyggelige ting det siste halvåret og dette har antagelig satt deg litt ut av balanse. - Du oppnår ingenting ved å gruble. Når du har skrevet ned hva du kan gjøre bedre neste gang, så er tankejobben over. Du er ferdig og motoren din står bare på tomgang. Gi deg selv lov til å slå av motoren og bruke energien på noe annet. - En øvelse du kan prøve er å gjøre en avtale med deg selv om at du bare har lov til å tenke på dette intervjuet på et visst klokkeslett, for eksempel mellom 16 og 17. Kommer tankene utenom dette, så må du stoppe deg selv og si nei, dette er ikke lov nå. Jeg må vente til senere, til i morgen, osv. Anonymkode: 466da...77a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 Hadde to timers intervju en gang, følte det gikk bra og arbeidsgiveren virket interessert. For hvorfor skulle de ellers gidde å snakke med meg så lenge? Jeg reiste ganske langt også til dette intervjuet, noe de visste. Som "takk" fikk jeg ikke engang vite at jeg ikke kom videre til andre runden. Annonsen hadde blitt endret til "besatt" en uke senere. Det med at du ble "gjennomskua". Prøv heller og tenk at den rette arbeidsgiveren hadde heller tenkt at her er det rom for å lære mer, utvikle seg faglig. Ingen er en unicorn som kan alt. Jeg synes mange arbeidsgivere stiller urimelig krav, at du skal kunne masse utenfor din fagområde, bare fordi det er i "nærheten" (er grunn til at denne kompetansen f. eks er en helt annet utdanning). Det skal alltid være høyt tempo, korte deadlines, jobbe bra under press blablabla. De skal kreve at du nærmest har kompetanse for 2 bachelorgrad, men betaler de deg dobbelt lønn? Anonymkode: 7faec...3e1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Var borti det samme selv, hos Tollvesenet, kjørte 2,5t for å komme på intervju, ble intervjuet i ca 2t, helt syke spørsmål, mye omformuleringer av de samme spørsmålene for å forvirre meg etc. Var helt psykisk utslitt etterpå. Kjørte hjem, fikk telefon kl 21.30 samme kvelden, om jeg kunne komme tilbake neste dag, og møte opp kl 08.00. Tenkte at dette går min vei, tok en frekk sykedag (uten egentmelding fra jobb (hadde aldri fått fri en gang til på så kort varsel). Sto opp kl dæven neste dag, dro på intervju og var helt avslappet denne gangen. Fikk mail ettpar uker senere om at jeg ikke var aktuell. Med andre ord 10t kjøring til sammen og to dager med tapt inntekt for ingenting. Det var et slag i selvtilliten det.. Anonymkode: 5a42f...e7c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 KatteLatte skrev (1 time siden): Hadde du vært uaktuell hadde de aldri brukt så mye tid på deg. Det er nok for å skille deg fra en annen god kandidat. Hvis de har grilla alle på samme måte så føler nok samtlige at de ikke har gjort det bra. Ingen klarer å svare 100% i 2,5 t! hold oss oppdatert på hvordan det går! Det er med tillitsvalgt under intervju som sikrer at intervjuet gjennomføres på en lovlig og rettferdig måte. Derfoe er jeg sikker på at alle kandidatene fikk samme spm. TS Anonymkode: c6e25...229
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Var borti det samme selv, hos Tollvesenet, kjørte 2,5t for å komme på intervju, ble intervjuet i ca 2t, helt syke spørsmål, mye omformuleringer av de samme spørsmålene for å forvirre meg etc. Var helt psykisk utslitt etterpå. Kjørte hjem, fikk telefon kl 21.30 samme kvelden, om jeg kunne komme tilbake neste dag, og møte opp kl 08.00. Tenkte at dette går min vei, tok en frekk sykedag (uten egentmelding fra jobb (hadde aldri fått fri en gang til på så kort varsel). Sto opp kl dæven neste dag, dro på intervju og var helt avslappet denne gangen. Fikk mail ettpar uker senere om at jeg ikke var aktuell. Med andre ord 10t kjøring til sammen og to dager med tapt inntekt for ingenting. Det var et slag i selvtilliten det.. Anonymkode: 5a42f...e7c Fy f..... Jeg har sovet så dårlig se siste nettene pga nerver. Pugget og forberedt meg, men bommet åpenbart på neon vesentlige ting. Ble fortalt at jeg ringes neste uke med tilbakemelding. TS Anonymkode: c6e25...229
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tips for å komme seg videre: - Tenk på det som en trening og øvelse til det neste intervjuet. Du har styrket intervjumusklene dine med en skikkelig utfordring! - Gi deg selv kred for at du holdt ut i 2,5 time. Det var slitsomt og det var tøft gjort av deg! Alle ville ha gitt noen svar i løpet av et så langt intervju som var litt mindre bra enn resten. - Hva disse folkene tenker om deg har null betydning. Får du ikke jobben så skal du (antagelig?) aldri se dem igjen likevel! Samme hva noen tilfeldige folk mener og de har uansett glemt deg i løpet av en måned. De bryr seg ikke. - Prøv å skill ut de tankene du sitter med nå som ikke er logiske. Ett (kanskje mindre godt) intervju betyr ikke at du plutselig ikke kan noen ting. Ett intervju gjør ikke at du mister noen verdi! Det er ikke sånn det funker. Dette er bare følelser du har, det er ikke sannheten. Du behøver ikke å ta disse følelsene og tankene på alvor. Som du sier, du har opplevd noen lite hyggelige ting det siste halvåret og dette har antagelig satt deg litt ut av balanse. - Du oppnår ingenting ved å gruble. Når du har skrevet ned hva du kan gjøre bedre neste gang, så er tankejobben over. Du er ferdig og motoren din står bare på tomgang. Gi deg selv lov til å slå av motoren og bruke energien på noe annet. - En øvelse du kan prøve er å gjøre en avtale med deg selv om at du bare har lov til å tenke på dette intervjuet på et visst klokkeslett, for eksempel mellom 16 og 17. Kommer tankene utenom dette, så må du stoppe deg selv og si nei, dette er ikke lov nå. Jeg må vente til senere, til i morgen, osv. Anonymkode: 466da...77a Takk, for konstruktive og gode råd 🤗 nå skal jeg forhåpentligvis endelig få hvile litt. TS Anonymkode: c6e25...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå