Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, fødte for to uker siden, og jeg har skikkelig cravings på søtsaker, særlig sjokolade 😭 jeg fullammer, så noen kcal får man kanskje gratis...

Kommer disse cravingsene til å gå over? Det er så vanskelig å stå imot 😭😭

Anonymkode: 37272...dd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, samme her 😬 Prøver å ikke ta helt av med sjokoladespisinga, men samtidig har jeg ikke sååå dårlig samvittighet for å spise litt sjokkis. Så lenge jeg får i meg nok og næringsrik mat, samt masse vann, så tenker jeg at det får være innafor :)

Anonymkode: 2a3d1...822

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt gal mens jeg var gravid, cravet alt usunt konstant. Mens etter fødsel så er det ingenting som frister omtrent! To uker siden fødsel her og. Har mye vekt å ta av igjen, så her er det like greit at sjokoladen forblir uspist for å si det sånn 😂 

Forbrenner man mye ved amming i starten forresten, eller er det mer seinere at fullamming brenner 500 kalorier i døgnet? 

Anonymkode: 647e9...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også cravet sjokolade etter fødselen og spiste det med god samvittighet. Varte til babyen var ca. 3 mnd. 

Anonymkode: db15a...0d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åå så fint at det ikke bare er meg som tar ufornuftige valg her, jeg føler skikkelig på det siden jeg har 10 kg igjen å ta av.. Det verste er, jeg vil jo ikke ha annen mat🙃

AnonymBruker
Skrevet

Spiste masse sjokolade og godt etter fødsel. Hadde nok et voldsomt behov for påfyll pga ammingen og gikk rett på godteriet istedet for ekstra mat. Hadde ikke dårlig samvittighet og koste meg de første tre månedene. Gikk over etter det😄  nå er det normalt søtsug😅

Anonymkode: df6a2...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg også cravet sjokolade etter fødselen og spiste det med god samvittighet. Varte til babyen var ca. 3 mnd. 

Anonymkode: db15a...0d9

Skulle akkurat til å skrive at det stoppet hos meg da babyen var ca.3 mnd, så da er det kanskje en greie?

Anonymkode: ca553...cb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med lav matlyst, og 2 under 2 som fører til lite tid til å lage mat, er sjokolade en life saver for å holde kaloriinntaket og humøret oppe her. Ved første gikk større matlyst med i tråd med nedtrapping av amming (Trodde det skulle bli utfordrende å spise 500 kcal mindre enn da han ammet mest, men var aldri noe problem) 😊

Anonymkode: c8b2c...28f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kroppen trenger litt ekstra sukker i starten - både jeg og flere jeg kjenner slet i alle fall med blodsukkerfall i starten (svimmel, sliten og kvalm helt ut av det blå). Om jeg spiste litt søtt eller frukt mellom måltidene så gikk det bra. Ga seg når junior var ca 3 mnd for meg.

Anonymkode: 47e57...058

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby er åtte måneder gammel, jeg craver fortsatt sjokolade 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 13794...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sjokolade på nattbordet for å spise på natten mens jeg ammet😅 Heftig søtsug!

Cravingen gikk over etter en stund. Jeg dyttet i meg hva enn jeg hadde lyst på i en periode, og jeg gikk ned i vekt likevel. Viktigere med påfyll av energi, enn å være veldig sunn, nå i starten!

Anonymkode: baa83...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Så digg egentlig at det er flere enn meg. Med første barnet hadde jeg ikke matlyst flere mnd etter fødsel, sjokolade var ikke engang noe jeg tenkte på. Var bare tørst.. 

Nå vil jeg bare ha brus og sjokolade 😂 at det var salg på smash hjalp ikke veldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...