AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Hei dere. Fødte min første fødte 16 mars for eksakt en uke siden idag. Sliter veldig med fødselen siden ignenting ble som jeg så for meg. Endte opp ganske dramatisk med keisersnitt og alt.. Jeg kjenner jeg er så sårbar og sliten og utmattet fordi babyen dier så mye og alt er så nytt for meg. Det er så ensomme tider her.. Koronaen har satt sitt preg på de fleste av oss i snart over ett år.. Kan noen fortelle meg at jeg ikke er den eneste som har det sånn?? Anonymkode: c9cd1...4ce
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Å få barn er en kjempestor overgang så det er helt naturlig det du kjenner på. Ville bedt om en samtale med jordmor slik at du får bearbeidet fødselsopplevelsen. Ellers må du ikke nøle med å ta kontakt med fastlege eller helsestasjon hvis det er annet du trenger å prate om. Har du pappaen til barnet hjemme hos deg? I så fall bør du få han til å avlaste deg så du får pauser innimellom. Håper det går seg til. Sender deg en klem! 💜 Anonymkode: de88b...678 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Vet du, det er ikke så lett å vite hva som er vanlige barseltårer (google it!) og hva som er å slite uvanlig mye. Det er mye hormoner, lite søvn og mye nytt å sette seg inn i. Overveldende! Min er 3 uker nå, første uka var jeg helt på tuppa. Det har roet seg litt, jeg gråter ikke like ofte og har begynt å finne noen rutiner på ting. Men du bør kanskje snakke med noen om fødselsopplevelsen din, siden den ble tøff. Få bearbeidet litt? F.eks jordmor, hvis du har gått til ei ålreit ei i svangerskapet? Anonymkode: fd2d3...e85 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Takk for svar dere ❤️ Det er så overveldende ja. En enorm omveltning ikke minst for meg også for pappa. Han har permisjon så han gjør så klart alt han kan for å hjelpe til. Skal innom jordmor igjen snart for en samtale slik at jeg får bearbeidet følelsene mine. Det er ekstremt lite søvn ja.. Han er en uke idag så har liksom ikke fått uthvilt meg skikkelig. Jeg elsker babyen overalt på. Jord og ville virkelig ikke vært ett sekund foruten. Jeg holdt på. Og miste babyen min. Det er litt av det som plager meg en del. Men tusen takk for støtten dere ❤️🌼 jeg setter så pris på det 🌸💓 godt at vi har hverandre Anonymkode: c9cd1...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Du er ikke den eneste! Jeg fødte i 2020 med hastekeisersnitt. Jeg var et følelsesmessig vrak den første tiden. Dessverre er det helt normalt å ha det forferdelige de første ukene, uavhengig av hvordan fødselen gikk. Det er veldig overveldende å få barn! Heldigvis blir det i de fleste tilfeller lettere og lettere. Kroppen blir vandt til å sove lite, man blir mer "seg selv" (ikke så hormonell) og man blir tryggere i rollen og får bedre rutiner. Jeg hadde virkelig lyst til å rømme langt vekk de første ukene, men når er babyen 6 mnd og vi har det SÅ fint! Anonymkode: 82c50...3e5 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Du er full i hormoner, derfor det kalles barsetårer! Jeg gråt og gråt i sikkert 2 uker.... hadde også en traumatisk fødsel og baby på intensiven. Søvnmangel hjelper heller ikke. Pass på å spise nok, det glemte jeg.... Hvis det ikke bedrer seg så snakk med noen, gjerne helsesøster om der kommuniserer ok.... Anonymkode: f0f1d...de5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Jeg gråt mye den første tiden etter at nr. to kom i fjor, og jeg hadde en veldig grei fødsel uten noen komplikasjoner. Det er vanlig, og enda mer med tanke på omstendighetene rundt din fødsel. Godt å høre at du snart skal ha en samtale med jordmor. Jeg lurte veldig på hva i alle dagers som skjedde, for det var ikke noe spesielt som førte til mine tårer, det var rett og slett "bare" barseltårer. Men som andre sier, det kan være vanskelig å skille mellom barseltårer, de kan være ganske overveldende, og når det er noe mer som ligger der og som du trenger hjelp med. Gratulerer med den lille ❤️ Anonymkode: 73e0d...b90
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Barseltårer, helt normalt. Anonymkode: c5ed7...dda
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gråt mye den første tiden etter at nr. to kom i fjor, og jeg hadde en veldig grei fødsel uten noen komplikasjoner. Det er vanlig, og enda mer med tanke på omstendighetene rundt din fødsel. Godt å høre at du snart skal ha en samtale med jordmor. Jeg lurte veldig på hva i alle dagers som skjedde, for det var ikke noe spesielt som førte til mine tårer, det var rett og slett "bare" barseltårer. Men som andre sier, det kan være vanskelig å skille mellom barseltårer, de kan være ganske overveldende, og når det er noe mer som ligger der og som du trenger hjelp med. Gratulerer med den lille ❤️ Anonymkode: 73e0d...b90 Tusen takk ❤️❤️ godt og vite at jeg ikke r den eneste Anonymkode: c9cd1...4ce
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Tusen takk dere flotte mødre. Jeg føler meg veldig sett av og lese hvordan deres opplevelser også har vært Anonymkode: c9cd1...4ce
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Du er propp full av hormoner. Å da hjelper det ikke at vi er i en veldig rar tid og at noe veldig nytt og stort har skjedd (altså, du sitter med en flunkende ny baby!💕). Det er ikke det minste rart at du sitter med både tårer og vonde følelser. Mange legger frem barseltiden som en vidunderlig tid på rosa skyer, men det er faktisk like vanlig å IKKE ha det sånn, men takket være sosiale medier er det kun det positive som skal frem. Du er ikke alene ts ❤️ Anonymkode: 5abce...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Gratulerer med babyen og mammarollen!🌸❤️ 😊 Anonymkode: 73f35...352
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Tusen takk for så fin respons. Dere er herlige virkelig. Vi må rett og slett ta vare på hverandre. Det er alt vi har ❤️❤️❤️ Anonymkode: c9cd1...4ce
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gratulerer med babyen og mammarollen!🌸❤️ 😊 Anonymkode: 73f35...352 Tusen takk. 🌸🌸🌸 Anonymkode: c9cd1...4ce
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 Som andre sier her, barseltårer. Det er veldig vanlig. Men! Du har vært gjennom en dramatisk fødsel og vi sitter i lockdown. Fødselsdepresjonstallene har eksplodert det siste året. Jeg sier ikke nå at du er på vei inn i en fødselsdepresjon, men vær litt obs på det. Snakk med jordmor og helsesøster. De er gjerne litt mer obs om dagen, det er de i alle fall her. Gratulerer med den lille! ❤️ Anonymkode: 97f99...444 2
IkkeStudentLenger Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 Det er veldig vanlig å føle det sånn, barseltårer er en greie! Jeg var superhormonell den første tiden etter fødsel, utslitt og gråt av ingenting. Trodde jeg holdt på å drepe babyen min da hun fikk melk i vrangstrupen og hostet. Det går over, jeg lover! Det er ikke noe særlig å få barn under en pandemi, men det går seg til det også. Min er nå 6 måneder, og vi har det veldig fint 🙂 endte i keisersnitt her også, det tok lang tid å komme seg skikkelig etter en så stor operasjon. Snakk med jordmor om fødselen og følelser og snakk med helsesykepleier om søvn, amming, hvordan du har det etc. Det hjelper å snakke om det ❤️
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 Er helt normalt med barseltårer. Samboeren min hadde aldri sett meg gråte før førstemann ble født. Den første uken grein jeg nesten 24/7 😛 Hormoner, usikkerhet, hele verden snudd på hodet, lite søvn, osv, er ikke barebare. Om du føler deg nedstemt hele døgnet, mer enn tre døgn i strekk, bør du derimot snakke med helsesykepleier eller lege, for å fange opp en evt depresjon så fort som mulig. Men å være nedstemt og svinge opp og ned i følelsene er helt normalt. Jeg fikk fødselsdepresjon med førstemann, og selv om jeg gråt plenty og hadde mange tunge stunder også med andremann, var forskjellen der at det var bare noen timer av gangen, ikke hele dagen i ukesvis. Anonymkode: 8ac9a...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 Jeg hadde aldri hørt om barseltårer, så fikk helt sjokk. Gråt virkelig mye den første tiden (haste keisersnitt her også). Men om det ikke går over på flere uker/måneder skal du være litt obs. Jeg tar fortsatt mye lettere til tårene, bare så det er sagt. Og søvn er øverst på min liste fortsatt;) min jente er 7 måneder. Anonymkode: 83256...1d4 1
Mariam95 Skrevet 24. mars 2021 #19 Skrevet 24. mars 2021 Barselstårer jeg gråt og var helt fortvilet over den minste ting i noen uker, spesielt den første uken 😊 lykke til håper det går over, viss ikke snakk med helsesøster 😊😊
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #20 Skrevet 25. mars 2021 Mens jeg fikk vite en måned før fødsel at jeg må ta keisersnitt. Fordi de må ta babyen ut umiddelbart etter fødsel og legge med slange for å få puste. Jeg blir frarøvet tiden med baby og får ikke amme eller se han. Etter noen dager når de ser babyen er klar så må den opereres. Etterpå er det sakte avvenning med pustemaskin og lære seg å spise. i beste fall blir jeg og mannen på sykehuset i 2-3 uker. I verste fall i måneder. Jeg sier dette for å sette ting i perspektiv. Tror egentlig du er en av de heldige. Jeg ligger våken hver natt og gruer meg til å se min nyfødte baby full av maskiner og apparater. Anonymkode: daea7...8e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå