AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Noen som allerede har fått de utbetalt her? Når fikk du de isåfall ift når du sende inn skattemeldingen? Anonymkode: 3fefb...24d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Selvfølgelig har ingen fått det enda. Anonymkode: 2b22d...fa9 14
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Skattepengene utbetales senest 3 uker etter datoen på skatteoppgjøret. Det betyr at om du mottar skatteoppgjøret 23. mars, vil skattepengene stå på kontoen din senest 13. april. I praksis får mange pengene på konto allerede samme dag som skatteoppgjøret. Anonymkode: 7427a...67f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig har ingen fått det enda. Anonymkode: 2b22d...fa9 Leste jo nettopp at det i praksis er mange som vil ha pengene på konto samme dag som skattemelding er sendt inn.. Nytt av året er at man får utbetalt beløpet innen tre uker etter at skattemelding er innsendt. Anonymkode: 3fefb...24d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste jo nettopp at det i praksis er mange som vil ha pengene på konto samme dag som skattemelding er sendt inn.. Nytt av året er at man får utbetalt beløpet innen tre uker etter at skattemelding er innsendt. Anonymkode: 3fefb...24d Skattemelding og skatteoppgjør er to forskjellige ting. Først sender du inn skattemeldingen, SÅ får du skatteoppgjøret, å når du har fått det så vil pengene komme på konto innen 3 uker. Anonymkode: 7427a...67f 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste jo nettopp at det i praksis er mange som vil ha pengene på konto samme dag som skattemelding er sendt inn.. Nytt av året er at man får utbetalt beløpet innen tre uker etter at skattemelding er innsendt. Anonymkode: 3fefb...24d Skatteoppgjøret begynner ikke før 25. mars i år, og i dag er det bare 23. mars... Anonymkode: 2b22d...fa9 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skatteoppgjøret begynner ikke før 25. mars i år, og i dag er det bare 23. mars... Anonymkode: 2b22d...fa9 Ja de starter 25. Mars! Og i pressemeldingen skrev de at det gjennomsnittlig vil ta mellom 1-2 uker fra innsendt skattemelding. I fjor fikk jeg skatteoppgjøret en uke etter innsendelse. Anonymkode: a746c...d81 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Har det noe å si at ektefelle ikke har sendt inn mtp dette? Anonymkode: 41794...4b1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har det noe å si at ektefelle ikke har sendt inn mtp dette? Anonymkode: 41794...4b1 Ektefeller får skatteoppgjøret samtidig, så han må sende det inn, ja. Hvertfall sånn det har vært tidligere Anonymkode: 6c68c...09d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #10 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har det noe å si at ektefelle ikke har sendt inn mtp dette? Anonymkode: 41794...4b1 Jeg fant disse opplysningene i dag for de som lurer på dette temaet: - Ektefeller får som hovedregel skattemeldingen samme dag - Ektefeller får ikke skatteoppgjøret sitt før begge har sendt inn sitt - Dersom en av ektefellene har restskatt, vil tidligste dato for skatteoppgjøret til den andre ektefellen være 24. Juni 2021. Anonymkode: a746c...d81
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #11 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fant disse opplysningene i dag for de som lurer på dette temaet: - Ektefeller får som hovedregel skattemeldingen samme dag - Ektefeller får ikke skatteoppgjøret sitt før begge har sendt inn sitt - Dersom en av ektefellene har restskatt, vil tidligste dato for skatteoppgjøret til den andre ektefellen være 24. Juni 2021. Anonymkode: a746c...d81 Meg og min ektefelle fikk ikke skattemeldingen samtidig. Det tok 1 uke mellom oss Anonymkode: 5ed9c...5d9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #12 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Meg og min ektefelle fikk ikke skattemeldingen samtidig. Det tok 1 uke mellom oss Anonymkode: 5ed9c...5d9 De skriver "som utgangspunkt". Kan være grunner til at det blir annerledes for noen som de sier. Hvis du ønsker svar på hvorfor det ble sånn med dere må du ringe dem, jf. skjermdumper. Anonymkode: a746c...d81 1
Gjest Rocka69 Skrevet 24. mars 2021 #13 Skrevet 24. mars 2021 Det vil også avhenge om ektefelle er selvstendig næringsdrivende eller lønnsmottaker. Årsaken er at selvstendige næringsdrivende leverer to "skattemeldinger" - 1) Personlig skattemelding som oss lønnsmottaker 2) Næringsoppgave (altså skattemelding for bedrifter). Fristen for personlig skattemelding er vel 31. mars, mener jeg å huske hvis du skal gjøre endringer. Mens frist for næringsoppgave er 31. mai. Dvs at skatteoppgjøret for selvstendig næringsdrivende ikke starter før 1. juni, og kontrollen her er noe mer omfattende for lønnsmottakere, men normalt vil denne være ferdig behandlet i løpet av august. Først da vil også behandlingen av den endelige personlige skattemeldingen ferdigstilles, og skatteoppgjøret gjøres ferdig for personer som er selvstendig næringsdrivende (ikke aksjeselskap, men ene-eierforetak, ANS eller DA). Og dermed kan heller ikke skatteoppgjøret for ektefeller av selvstendig næringsdrivende sluttføres før denne tid. Men der begge ektefeller er lønnsmottakere, og de har levert inn før fristen for endringer - så burde det ikke ta mange dagene (et par uker) før ev skattepengene er på konto eller at innbetalingskort for betaling av restskatt sendes ut. Jeg tipper at over påske så vil de komme inn på konto. Men selve utbetalingen vil nok ikke skje før påske, rett og slett fordi andre deler av staten har sine utbetalinger til helgen - og da er det slik at verken bankene eller staten vil skape ekstra risiko før en påske (samme ved jul) ved at man får veldig mange transaksjoner (tror også det sammenfaller med oljeskatten i år også). Så ikke gjør store håp om du ser at får igjen penger ut ifra tallene på skattemeldingen før påske. Trolig vil de første utbetalingene skje tirsdag eller onsdag etter påske. Kun av praktiske årsaker i betalingsformidlingsnettverket NICS, NETS, Norges Bank og bankene slik at disse ikke blir overbelastet og stopper opp - som vil være en katastrofe for personer, bedrifter og offentlig sektor. Disse er systemene er mye mer stabile enn nettbanker, Vipps og kortautomater i butikken. Det er ikke disse som går ned når banker får problemer. De tikker og går hele tiden, selv om verden rundt står
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #14 Skrevet 24. mars 2021 Hæ? Er det noe nytt? Jeg har alltid fått skattepengene rundt 20 juni? Anonymkode: 62fdf...c9e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #15 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hæ? Er det noe nytt? Jeg har alltid fått skattepengene rundt 20 juni? Anonymkode: 62fdf...c9e Nytt? Hvor var du i fjor? med ny skattemelding får folk pengene tidligere. Jo tidligere du sender inn skattemeldingen, jo tidligere kan du få pengene. Når du får skatteoppgjøret i altinn vil du ha pengene på konto innen 3 uker, men for de fleste tar det bare et par-tre dager. Anonymkode: 7427a...67f 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #16 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nytt? Hvor var du i fjor? med ny skattemelding får folk pengene tidligere. Jo tidligere du sender inn skattemeldingen, jo tidligere kan du få pengene. Når du får skatteoppgjøret i altinn vil du ha pengene på konto innen 3 uker, men for de fleste tar det bare et par-tre dager. Anonymkode: 7427a...67f Åå wow 👏👏 sendte inn i går (elektronisk ) så da er det altså håp om å få de før påske? Aner ikke hvor jeg var i fjor 😅 men er ganske sikker på at jeg fikk de 20 juni. Takk for svar . Anonymkode: 62fdf...c9e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #17 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åå wow 👏👏 sendte inn i går (elektronisk ) så da er det altså håp om å få de før påske? Aner ikke hvor jeg var i fjor 😅 men er ganske sikker på at jeg fikk de 20 juni. Takk for svar . Anonymkode: 62fdf...c9e Så lenge du får skatteoppgjøret kan du få det før påske, men tror jeg heller hadde satset på en hyggelig overaskelse, for det er ingen garanti 😅 Anonymkode: 7427a...67f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Nytt? Hvor var du i fjor? med ny skattemelding får folk pengene tidligere. Jo tidligere du sender inn skattemeldingen, jo tidligere kan du få pengene. Når du får skatteoppgjøret i altinn vil du ha pengene på konto innen 3 uker, men for de fleste tar det bare et par-tre dager. Anonymkode: 7427a...67f Flesteparten fikk ikke det nye formatet i fjor, og dermed gikk det som vanlig. I år får flesteparten den nye. Anonymkode: bdccb...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå