Gå til innhold

Demontere kjøkkenvifte fra luftekanal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan demonterer man elektrisk kjøkkenvifte fra felles luftekanal i en blokkleilighet? Er dette noe som er enkelt å fikse selv, eller bør håndverker gjøre det? Hva slags håndverker i så fall? 

Anonymkode: 369ce...b8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra ut kontakten, og skru vifta ned. 

Tett gjerne hullet etterpå, hvis du vil slippe mesteparten av naboenes matos.

AnonymBruker
Skrevet

om man ikke har alt for mange tommeltotter bør det gå greit å demontere selv.
noen er festet med slangeklemme/tape, noen er skrudd.

som skrevet over her tett gjerne igjen røret.

men sjekk med borettslaget hvilke type avtrekks system som er i bygget, det er flere forskjellige system, ikke alle anlegg man kan sette opp hvilke som helst kjøkkenhette, denne må fungere sammen med systemet. 
elkjøp, ikea etc vet ikke hva som passer.  om styret i blokka ikke vet bør man hente inn ventilasjons firma.  

Anonymkode: 19d1f...7f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

om man ikke har alt for mange tommeltotter bør det gå greit å demontere selv.
noen er festet med slangeklemme/tape, noen er skrudd.

som skrevet over her tett gjerne igjen røret.

men sjekk med borettslaget hvilke type avtrekks system som er i bygget, det er flere forskjellige system, ikke alle anlegg man kan sette opp hvilke som helst kjøkkenhette, denne må fungere sammen med systemet. 
elkjøp, ikea etc vet ikke hva som passer.  om styret i blokka ikke vet bør man hente inn ventilasjons firma.  

Anonymkode: 19d1f...7f3

Ifølge borettslagets husordensregler er det ikke lov å ha kjøkkenvifte koblet til luftekanalen, så min må demonteres og erstattes av vifte med kullfilter. Den saken er forsåvidt grei. Det jeg lurer på er hvordan jeg stenger igjen mot luftekanalen, evt. hva slags håndverker som bør gjøre det for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ifølge borettslagets husordensregler er det ikke lov å ha kjøkkenvifte koblet til luftekanalen, så min må demonteres og erstattes av vifte med kullfilter. Den saken er forsåvidt grei. Det jeg lurer på er hvordan jeg stenger igjen mot luftekanalen, evt. hva slags håndverker som bør gjøre det for meg. 

Hvis det er en ren luftekanal, så finner du bare en lufteventil som passer hullet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...