Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i seks år og samboere i fire og et halvt, og jeg har aldri hatt disse følelsene før. Hadde du spurt meg for tre måneder siden hadde jeg sagt at vi begynner å prøve på barn i løpet av året. Men etter nyttår har følelsen kommet snikende og de siste ukene har det vært ille. Startet med at jeg i enkelte øyeblikk kunne irritere meg over småting han gjorde, alt fra smatting og snorking til å sette seg sånn ved bordet når han spiser lunsj at han kan se PC-skjermen min (har hjemmekontor). Kanskje noen små stikk i løpet av dagen. Nå er følelsen der hele tiden. Alt han gjør får meg til å ville skrike, jeg er rett og slett lei av å ha han rundt meg. Lengter etter alenetid, lengter etter å være sosial med andre, lengter etter at han bare kan gi meg litt pusterom! Vet at jeg er urettferdig og irrasjonell, men greier f.... ikke å styre følelsene. De bobler opp i meg og jeg er på nippet til å sprekke ti ganger i løpet av dagen minst.

Hører med til historien at jeg sitter på hjemmekontor og at han er arbeidsledig og går hjemme. Korona er noe dritt. Men at vi takler korona så dårlig må bety at forholdet ikke er liv laga? Har alltid tenkt at man må ha bedre grunn for å gå ut av et langvarig forhold, men dette er kanskje en grunn?

Anonymkode: c90fb...82d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi går alle oppå hverandre og skulle gjerne vært mer sosiale. Det er ikke samboeren din sin feil at coronaen kom, og han irriterer seg sikkert over ting han også. Gå deg en tur. Snu PCen din vekk, og si at du ikke liker når han titter. Vit at det er midlertidig og ikke ta noen drastiske avgjørelser nå midt inni pandemien.

Anonymkode: d7965...e17

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart at du føler det sånn når dere går oppå hverandre hele dagen, dere får jo ikke pause fra hverandre.

Anonymkode: 5d5a7...9b7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik av og til. Og vi har et avstandsforhold og sees sjelden. Men vi snakker sammen hver dag. Vi har vært sammen i fire år. 

Tror at alle kan få slike følelser av og til. Og under corona situasjonen, synes jeg at forholdet er lite givende i forhold til før.

Er av og til slik at jeg har dager hvor jeg nesten ikke gidder å snakke med han. 

Så tror kanskje det bare blir slik under perioder hvor man føler at forholdet ikke gir en noe. At ting er en vane. Og tror det rammer både de som er oppå hverandre under corona og de som sjeldent kan møtes på grunn av Corona. 

Anonymkode: 9f80b...7ba

• Liker 3
Gjest Råååsa
Skrevet

Vi er alle dritlei av hverandre. Det vil gå over til slutt. Hold bare ut TS. 

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, så dere mener alle at jeg bare skal leve med dette. Rart hvordan KG fungerer noen ganger, men nå ble jeg enda mer overbevist om at jeg må ut! 😪 Skal IKKE leve i et sånt forhold der det å være dritt lei av hverandre er normalt og noe man bare må holde ut. Takk for hjelpen..

• Liker 2
Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jøss, så dere mener alle at jeg bare skal leve med dette. Rart hvordan KG fungerer noen ganger, men nå ble jeg enda mer overbevist om at jeg må ut! 😪 Skal IKKE leve i et sånt forhold der det å være dritt lei av hverandre er normalt og noe man bare må holde ut. Takk for hjelpen..

Du er skikkelig stressa, ser jo det. Men jeg hadde villet tatt ei helg på hotell eller noe, for å tenke litt. Eller send han bort litt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det eksisterer et eneste langvarig lykkelig forhold hvor de på et eller annet tidspunkt har hatt en periode hvor de har vært drittlei. Husk at vi alle er i en spesiell situasjon nå. Tenk om du gir opp et forhold av feil grunner!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke det eksisterer et eneste langvarig lykkelig forhold hvor de på et eller annet tidspunkt IKKE har hatt en periode hvor de har vært drittlei. Husk at vi alle er i en spesiell situasjon nå. Tenk om du gir opp et forhold av feil grunner!

Rettelse

AnonymBruker
Skrevet

Trist å lese, men uansett hvor knallforelska man er, hadde vel mang og en blitt lei av å gå oppå hverandre et helt år?

Anonymkode: ed4bc...e54

• Liker 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Bo hver for dere :) Så kan du se om du vil være kjæreste med han. Hvis det ikke funker å bo hver for dere engang, må du bare gå :) 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det ikke vært for korona hvor alt er i unntakstilstand så ville jeg kanskje svart at det ikke er liv laga nei. Nå har du jo også følt på det i et par mnd hvertfall, men hvordan var det før korona (om du klarer å huske tilbake)?

1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg er rett og slett lei av å ha han rundt meg. Lengter etter alenetid, lengter etter å være sosial med andre, lengter etter at han bare kan gi meg litt pusterom!

Jeg kjenner meg så ekstremt godt igjen! Vi går også oppå hverandre hver dag og det holder på å klikke for meg. Så mye at jeg ikke blir med på hyttetur i påsken. Vi (les jeg) ble enige om at ettersom vi har tilbragt omtrent hver time i døgnet sammen de siste 5 mnd så skal han dra alene på hytta en langhelg. Som jeg gleder meg til alenetid! Dette betyr jo ikke at jeg ikke elsker ham, men i den spesielle tiden vi lever i nå så blir ting litt crazy.

Anonymkode: 944be...45e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i seks år og samboere i fire og et halvt, og jeg har aldri hatt disse følelsene før. Hadde du spurt meg for tre måneder siden hadde jeg sagt at vi begynner å prøve på barn i løpet av året. Men etter nyttår har følelsen kommet snikende og de siste ukene har det vært ille. ..........

Hører med til historien at jeg sitter på hjemmekontor og at han er arbeidsledig og går hjemme.....

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jøss, så dere mener alle at jeg bare skal leve med dette. ........

........

Takk for hjelpen..

Klassisk "cabin fever".

Trenger du støtte i å avgjøre at dere skal flytte fra hverandre har du min fulle støtte.  Kjør på!
Det kan kanskje være greit å vite hvorfor dette skjer.
Du har jobb, lønn, hjemmekontor.  Han har (muligens) støtte fra NAV, mindre penger enn deg, og behov for å bli anerkjent.  Du har også det behovet, men om du leverer på jobb får du tross alt noen rosende ord i ny og ne.

Hvis du ikke velger å flytte fra han fordi du tror dette er "liv laga" må du enten akseptere at tingene er som de er, eller så må dere finne på noe annet enn å gå oppå hverandre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare har kjent på dette i 3 måneder, så er det ikke bare å gi opp. Du er lei av at dere går oppå hverandre. Selvsagt. Dere går jo oppå hverandre. Det er det som er problemet. Slutt å gå oppå hverandre! Trenger ikke å slå opp for det! 😊 Litt pause i hverdagen er lov uten å krisemaksimere. Det kan også hende at du bør forlate typen. Men ikke la det være eneste alternativet så impulsivt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tipper kjernen i saken her er at han ikke tjener penger lenger? 🤫

Anonymkode: 8d2b0...296

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker mannen min. Men etter 1 år hvor begge har og har hatt hjemmekontor og barna mye hjemmeskole, så kan jeg garantere deg at det er episoder hvor jeg ikke ser på han med et kjærlig blikk 😉 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer en dag etter koronaen også, og da vil du kanskje angre om du gjorde det slutt i "koronatåka." Tror, som andre nevner også, at mange par blir lei av hverandre når mange går oppå hverandre nærmest disse dager.

Gi det litt tid, og kjenn etter om du føler det annerledes etter at disse rare tidene er over.

Anonymkode: e2118...e95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det du lister opp her er bagateller - alle har det sånn nå? 

Jeg gikk riktignok fra eksen min etter 8 år sammen i høst. Og hjemmekontor/permittering var nok «utløseren», men det lå veldig mye bak det bruddet av den seriøse varianten som kom til overflaten mens vi gikk oppå hverandre og jeg har det bedre nå enn noen gang før alene. Men jeg hadde aldri dumpet han fordi du savner å være sosial og ha alenetid! Det gjør ALLE i dag, er ikke noe mer synd på deg enn alle andre i forhold..

Anonymkode: b9943...988

• Liker 2
Skrevet

Er det portforbud der dere bor? Ellers er det jo bare å gjøre de tingene du savner, innen de reglene som gjelder. 

Det virker litt tafatt av deg å si at du er så lei og savner disse tingene, men ikke gjør det du kan gjøre. 

Du kan vel også være ærlig med ham om at det blir for tett og for mye, så han også kan finne på ulikt, og ikke være der hele tiden. 

Vi er hjemme begge to også, men gjør også begge diverse hver dag. Samt at vi sier fra til hverandre når vi trenger litt alenetid. 

Det er mye som er mulig innen reglene også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er lov å gå, hvis du vil gå. Gjør det ryddig  ..

Anonymkode: 7beb3...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...