AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Hei! Jente 23 Sikkert et ganske teit dilemma, men jeg trenger innspill fra andre. Jeg og bestevenninnen min flyttet sammen i august, da vi studerer i samme by. Vi har vært venner i 12 år nå, og har bodd sammen i 4år uten problem tidligere. Men de siste månedene har hun alltid dårlig humør, som om hun er sur på meg, for hun er ikke slik når vi er med andre. Hun blir irritert av hver minste ting, ler aldri, foreslår aldri ting vi kan finne på osv. Om jeg kommer med innslag til ting avviser hun eller synes det er rare forslag. Hun har ikke mange venner ellers, så jeg har tatt med henne inn i min vennegjeng her i byen, og med de er hun kjempe hyggelig, morsom og snill, slik hun var med meg før. Her vi bor er det kun jeg som holder orden, vasker, tørker støv osv, men jeg er ikke sur på henne pga dette, fordi jeg vet at jeg liker å ha det ryddig og ikke hun. Jeg prøver å holde vennskapet oppe ved å være som før, kanskje ekstra hyggelig til tider, men ingenting funker. Jeg har vært lei meg å lagt skylden på meg selv frem til i dag, nå er jeg bare veldig irritert. Jeg føler hun ikke setter pris på noe, hun burde jo vær glad for at hun har fått venner pga meg og at jeg ikke har klikket på henne tidligere. Når jeg tok det opp med henne sa hun bare at hun er generelt i dårlig humør og komfortabel med å ta det utover meg. Men jeg synes det er helt feil? Flere av de gamle vennene hennes har droppet hun og jeg begynner å lure på om dette kan være grunnen? Noen med tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 7e2bd...fc4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Du får vel nesten bare si til henne at du er IKKE komfortabel med at hun lar sitt dårlige humør gå ut over deg. Anonymkode: cc1c7...bc2 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Det er noe som heter den man elsker tukter man, og det er ikke uvanlig å være styggest mot dem man er tryggest på. Kan være venninnen din sliter med noe nå. Men du må likevel kunne sette grenser for henne, så dere kan bevare vennskapet deres. Og snakke om hva som gjør hun behandler deg sånn, og bli enige om hvordan dere skal omgåes. Anonymkode: fbc9e...a77
Gjest Nattugle87 Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! Jente 23 Sikkert et ganske teit dilemma, men jeg trenger innspill fra andre. Jeg og bestevenninnen min flyttet sammen i august, da vi studerer i samme by. Vi har vært venner i 12 år nå, og har bodd sammen i 4år uten problem tidligere. Men de siste månedene har hun alltid dårlig humør, som om hun er sur på meg, for hun er ikke slik når vi er med andre. Hun blir irritert av hver minste ting, ler aldri, foreslår aldri ting vi kan finne på osv. Om jeg kommer med innslag til ting avviser hun eller synes det er rare forslag. Hun har ikke mange venner ellers, så jeg har tatt med henne inn i min vennegjeng her i byen, og med de er hun kjempe hyggelig, morsom og snill, slik hun var med meg før. Her vi bor er det kun jeg som holder orden, vasker, tørker støv osv, men jeg er ikke sur på henne pga dette, fordi jeg vet at jeg liker å ha det ryddig og ikke hun. Jeg prøver å holde vennskapet oppe ved å være som før, kanskje ekstra hyggelig til tider, men ingenting funker. Jeg har vært lei meg å lagt skylden på meg selv frem til i dag, nå er jeg bare veldig irritert. Jeg føler hun ikke setter pris på noe, hun burde jo vær glad for at hun har fått venner pga meg og at jeg ikke har klikket på henne tidligere. Når jeg tok det opp med henne sa hun bare at hun er generelt i dårlig humør og komfortabel med å ta det utover meg. Men jeg synes det er helt feil? Flere av de gamle vennene hennes har droppet hun og jeg begynner å lure på om dette kan være grunnen? Noen med tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 7e2bd...fc4 Det er normalt at man tar sånt ut på sine nærmeste,selv om det ikke er bra. Kanskje dere har fått litt søster-forhold? Endret 23. mars 2021 av Nattugle87
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Kanskje hun bare er lei av å bo sammen med deg? Jeg hadde blitt lei ganske fort om jeg måtte bo sammen med noen som ikke var min romantiske partner. Dere er jo 23 år så det er mange som har behov for å bo for seg selv når man er såpass voksen. Eller kanskje det er noe dypere, ikke godt å vite. Anonymkode: 61e03...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Tror hun blir verre jo mer du jatter med, slik som damer som herser med dotte-mannen sin. Sett ned foten og krev respekt fra henne og en annen oppførsel. Anonymkode: 2341b...2dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå