AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Hei. Er 3års student og snart ferdig med sykepleiestudiet. I dag fikk jeg tilsendt arbeidskontrakt som 100% assistant/pleie der det står lønn 328 000 i året, dvs 27 333 i mnd. Kontrakten gjelder sommervikar fra juli til august. Jeg blir ferdig utdannet som sykepleier i juni. Er det normalt å få en kontrakt som pleieassistant og en lønn på 27 333kr når man skal egentlig jobbe som sykepleier? Anonymkode: 70ee0...eba
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Ts her. Hjelp!!! Jeg står fast her. Jeg vet ikke om jeg bør signere denne kontrakten med pleieassistant som stilling. Ingen som kan svare meg???? 😕😟😕 Anonymkode: 70ee0...eba
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Hjelp!!! Jeg står fast her. Jeg vet ikke om jeg bør signere denne kontrakten med pleieassistant som stilling. Ingen som kan svare meg???? 😕😟😕 Anonymkode: 70ee0...eba Tror du må ha litt mer tålmodighet. Du får nok noen relevante svar, men ikke med en gang du har postet. Anonymkode: 24b30...9b9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde ringt sjefen før jeg hadde signert den kontakten ihvertfall! Lykke til med siste innspurt av studiet. Anonymkode: 67775...a3c 1
SmokeyEye Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Du signerer kontrakten. Du skal jo jobbe som assistent. Du signerer som sykepleier i en jobb når du er sykepleier.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Du må vel nesten ha autorisasjon før du kan ansettes som sykepleier. Så inntil du har autorisasjon må du vel jobbe som pleieassistent Anonymkode: 830e8...01e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Hjelp!!! Jeg står fast her. Jeg vet ikke om jeg bør signere denne kontrakten med pleieassistant som stilling. Ingen som kan svare meg???? 😕😟😕 Anonymkode: 70ee0...eba Du får jo stilling som sykepleier et annet sted, så du kan bare si at enten skal det stå spl i kontrakten med lønn deretter, eller så får de ha det så godt. Anonymkode: d8748...6fd 1
Saschi Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 (endret) Sånn som noen sier over meg, ring sjefen for der du skal jobbe. Du er ikke utdannet sykepleier per dags dato, du har ikke autorisasjon, men du er student så du skal få lønn tilsvarende dette. Endret 23. mars 2021 av Saschi
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må vel nesten ha autorisasjon før du kan ansettes som sykepleier. Så inntil du har autorisasjon må du vel jobbe som pleieassistent Anonymkode: 830e8...01e Man får autorisasjon kjapt i disse dager. Jeg jobbet forøvrig som sykepleier i noen dager før jeg fikk autorisasjonen. Så nei, man skal ikke signere arbeidskontrakt som assistent når man blir ferdig utdannet sykepleier til sommeren Anonymkode: d8748...6fd 1
Gjest Lija Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 (endret) Jeg hadde ansvar som hjelpepleier når jeg var ferdig med 2.året, og fikk lønn deretter. Du må finne ut hvilket ansvar du får. Endret 23. mars 2021 av Lija
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Hvis ikke jeg husker helt feil så gjorde jeg også dette. Eller kanskje det var kontrakt som helsefagarbeider. Man kan vist etter 2. året på sykepleiern bli helsefagarbeider. Vet ikke om man kanskje må ta fagprøve? Tingen er jo at du må signere kontrakt på forhånd sånn de sikrer deg. Ellers kan de risikere at du plutselig finner en annen jobb også står de der uten sykepleier til stillingen. Men man kan ikke signere en kontrakt som sykepleier når man ikke er det. Jeg signerte nok som assistent også fikk jeg ny kontrakt med en gang jeg hadde bestått eksamener. Da med riktig lønn selvsagt. I mitt tilfelle kunne jo arbeidsplassen risikert å stå uten en sykepleier en hel sommer hvis jeg hadde trukket meg fordi kontrakten ikke var i boks. Anonymkode: 25c2f...748
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Ts her. Sommervikariaten starter i juli og da er jeg sykepleier fordi jeg skal få autorisasjonen den 12 juni. Hvordan skal jeg signere nå et kontrakt som pleieassistant med en lav lønn? Kan jeg kreve at de endrer kontakten nå med riktig yrkesstilling og tilsvarende lønn? Hva med hvis de sier nei? Anonymkode: 70ee0...eba 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Sommervikariaten starter i juli og da er jeg sykepleier fordi jeg skal få autorisasjonen den 12 juni. Hvordan skal jeg signere nå et kontrakt som pleieassistant med en lav lønn? Kan jeg kreve at de endrer kontakten nå med riktig yrkesstilling og tilsvarende lønn? Hva med hvis de sier nei? Anonymkode: 70ee0...eba Du kontakter arbeidsgiver og ber om å få en ny arbeidsavtale med korrekt stillingstittel og teksten: «stillingskode og lønn avhenger av at du får autorisasjon som sykepleier før tiltredelse. Frem til autorisasjon foreligger lønnes du i stillingskode xxxx pleiemedarbeider, med årslønn på xxxxxxx». Anonymkode: cb07f...6c0 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Sier de «nei» så skaffer du deg jo bare jobb et annet sted. Kommunehelsetjenesten skriker etter sykepleiere så det bør være null problem å få 100% stilling som sykepleier i sommer. Anonymkode: cb07f...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sier de «nei» så skaffer du deg jo bare jobb et annet sted. Kommunehelsetjenesten skriker etter sykepleiere så det bør være null problem å få 100% stilling som sykepleier i sommer. Anonymkode: cb07f...6c0 Takk for svar! Skal ringe i morgen bemaningssenteret som sendte meg kontrakten. Det er ikke arbeidsgiveren som sendte meg kontrakten, men bemaningssenteret Helse Bergen. Anonymkode: 70ee0...eba
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Takk for svar alle sammen!!! Fikk oppklarende svar fra dere. Skal høre med dem i morgen. Anonymkode: 70ee0...eba
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar! Skal ringe i morgen bemaningssenteret som sendte meg kontrakten. Det er ikke arbeidsgiveren som sendte meg kontrakten, men bemaningssenteret Helse Bergen. Anonymkode: 70ee0...eba Hadde aldri godtatt dette.. Stå på ditt! Anonymkode: 781fa...97d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Må si at jeg ville tatt kontakt med de som vil at du skal skrive under på det. Jeg er 2 års student og har en sommerstilling der jeg får utbetalt for fullførte 2 år sykepleierstudent på arbeidskontrakten min. som faktisk er høyere enn det som tår på din. Anonymkode: c5451...d54
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 Du skal nok ha lønn som helsefagarbeider. Søsteren mine fikk det da gikk sykepleien og jobbet på sykehjem. Sykepleierstudentene hos oss ( ikke de i praksis, men de med ekstravaktavtale eller fast stilling) får helsefagarbeiderlønn Anonymkode: 37adf...572
Aureka Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Hjelp!!! Jeg står fast her. Jeg vet ikke om jeg bør signere denne kontrakten med pleieassistant som stilling. Ingen som kan svare meg???? 😕😟😕 Anonymkode: 70ee0...eba Kontakt forbundet ditt. Som student har du billig medlemskap i ditt forbund. Videre avklar om du skal jobbe som sykepleier eller som assistent. Hadde selv insistert på jobbe som sykepleier OG fått lønn som sykepleier. Selvfølgelig. Hva sier personalkontoret? Kan de ha gjort en feil? Du kan også sjekke om andre vil ansette deg i stedet, hvis arbeidsstedet velger å være vanskelig. Det er jo skrikende behov etter helsepersonell om dagen, så ville ikke tro at det var vanskelig å få jobb. Selvfølgelig litt avhengig av hvor i landet du bor. Men flere sykehjem er desperate etter kvalifiserte helsepersonell i ferieavviklingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå