AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Eller ligger du? Er du opptatt av sittestilling? Sitter du med ryggen rett?Reiser du deg opp av og til? Merker selv at jeg blir mye mer konsentrert av sitte oppreist sammenlignet med å ligge. Det er som å skru på en annen frekvens. Og reiser meg opp og tusler litt rundt for å få litt variasjon. Anonymkode: 7d9f0...11f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Jeg sitter tilbakelent i sofaen med bena på bordet. Det er ikke helt ideelt, jeg har fått en rar låsning i hoften, men jeg har ingen andre steder å sitte akkurat nå. Prøver å reise meg og gjøre noe annet minst en gang i timen. Anonymkode: 9b518...bb9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 veksler mellom å stå og sitte ca hver 30min. bestillt meg tredemølle som jeg skal gå over til. gå heletiden Anonymkode: 581fa...a01
Delfin82 Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Jeg har hentet stol på jobb og kjøpt en sånn papp ting som gjør at jeg kan stå litt også. Genialt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Har hentet kontorstolen min på jobben og sitter ved spisebordet. Bordet kunne med fordel vært litt høyere, men har skjermene så høyt at ikke nakken blir så bøyd. Reiser meg og går en gang i timen minst. Går tur med hunden i lunchpausen. Anonymkode: 67916...ffd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Jeg jobber hjemmefra og sitter ved spisebordet. Har en komfortabel kontorstol og har plassert stolene som tilhører spiseborde slik at når jeg strekker ut beina så kan jeg legge dem på stolene. Veldig komfortabelt. Jeg reiser meg også opp innimellom og går rundt. Henter kaffe, går på toalettet, lufter hunden... det ville jeg gjort på kontoret også (bortsett fra å lufte hunden 😛 ). Anonymkode: d4038...058
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Jeg pleier sitte i halv lotus (innimellom hel lotus) oppe på kontorstolen på kontoret. Jeg har ikke hjemmekontor. Anonymkode: 48e2a...51f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Sitter ikke bra! Mer som en forvrengt kråke. Aldri klart å sitte rett opp og ned. Sitter med ene foten under den andre på stolen og bytter side. Ja 😂 Haha! Not good! Er bare 27 nå men får vel svi for dette senere. Anonymkode: cff77...70a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Har skrivebord og kontorstol men sitter ofte dårlig, både her hjemme og når jeg sitter på kontoret. Er ikke flink til å rette meg opp i ryggen feks. Anonymkode: c05e7...deb
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 De lærde strides om hvordan man skal sitte og jobbe. Det er uansett ikke bra å sitte statisk i en stilling for lenge. De som skifter sittestilling ofte er nok de som får minst plager og vondter. "Regelen" er at overkroppen skal hvile på et balansepunkt. Det handler ikke nødvendigvis om å være rett i ryggen (de fleste svaier ryggen når de skal rette seg opp), men om å variere. Skal man reise seg og røre på seg bør man "riste løs" og strekke forsiktig. Passe på at man puster ned i magen. Det er like viktig å ha skjerm, bord og tastatur i riktig høyde, så man ikke bøyer nakken eller hever skuldrene. Så det er vanskelig å vite hva som er riktig. Det beste jeg har hørt er "den riktige sittestillingen er den neste sittestillingen". Med andre ord: bytt ofte. Anonymkode: 941b0...837
Rosabløff Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 (endret) Sitter med et bein under den andre. Litt skjevt og urolig. Klarer ikke å sitte normalt. Gjør det når jeg er fysisk på jobb da, men det begynner å bli en stund siden. Så det er tydeligvis mulig for meg å ta meg sammen, bare ikke hjemme. Endret 23. mars 2021 av Rosabløff
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Delfin82 skrev (7 timer siden): Jeg har hentet stol på jobb og kjøpt en sånn papp ting som gjør at jeg kan stå litt også. Genialt. Hvordan er den papptingen og hva heter den? Anonymkode: 5df05...9a5
Hedy Lamarr Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Trives best med hjemmekontor. Sitter i sofaen med beina på en krakk og mac’en på fanget, ved spisebordet, i sengen... Skifter sittestilling omtrent hver halvtime, og kjenner at kroppen trives med det. Gruer meg faktisk til å gå tilbake til min statiske kontorpult og -stol.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 På kontoret har jeg hev-/senkepult og varierer sitte-/ståstilling. På hjemmekontoret sitter jeg ved et litt for høyt kjøkkenbord på en ikke-egnet stol. Har lært at den ideelle sittestillingen er variasjon. Anonymkode: 7ce48...14c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 Sitter med beina på stolen. Vent litt: da sitter jeg vel ikke? Jeg squatter. Anonymkode: ec1ac...fab
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Sitter bredbent på en gyngestol og balanserer et svææært påskeegg med 2 kg godtesnop mellom lårbena. Jeg har gitt opp å jobbe hjemme da jeg bare ødelegger tastatur etter tastatur med godtesnopsiklingen min Anonymkode: 5df05...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 Hjemmekontor er ikke praktisk mulig med det jeg jobber med, men jeg tror sittestillingen min hadde vært betydelig bedre om jeg hadde hatt hjemmekontor, haha. Bordene kan ikke justeres, og de fleste stolene som kan justeres er ødelagte og ikke fullt så greie å justere lengre. Den jævligste kontorplassen å sitte ved har et altfor høyt bord og en lav pinnestol. Vi var så heldige at vi fikk "arve" ødelagte stoler fra andre avdelinger i kommunen da avdelingen min ble opprettet. Når jeg ikke trenger å se på PCen sitte-ligger jeg på stolen med beina enten i en krøll i lufta eller i skikkelig man spread. Funker ganske greit for å strekke ut ryggen. Når jeg trenger å se på PCen sitter jeg pinnestivt og rart. Når jeg ikke har noe å gjøre bytter jeg på å vandre, stå og å sitte på gulvet. Kjenner veldig på at skoliosen min ikke liker kontorplassene våre. Anonymkode: a65d9...1b9
Delfin82 Skrevet 24. mars 2021 #18 Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan er den papptingen og hva heter den? Anonymkode: 5df05...9a5 Legger ved l link https://www.oppreist.com/ Du må selv montere den, den har flere høyder. Men hvis du tar vekk en høyde så får du den ikke på igjen. Så man må passe på at man ikke tar av for mye med en gang. Jeg synes den er genial
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå