Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal jobbe ett år til, eller om jeg skal gå skolen igjen fra høsten av. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 20(21 snart), har en sønn på 10 mnd, og har jobbet siden juni 2019. Jeg har gått flere forskjellige linjer på vgs, og ikke funnet min plass - men fullført skoleårene. Jeg har fått veldig lyst til å bli lærer, det er liksom drømmen. Selv er jeg dyslektiker, hadde ikke de beste årene på skolen og langt fra de beste karakterene - noe som motiverer meg til å bli en fantastisk lærer med mye morsom form for lære til elevene. Men, rent økonomisk er det bedre for den lille familien vår at jeg jobber litt til... er ok det og, men denne lærerutdanningen er noe jeg kjenner jeg får sommerfugler i magen av å tenke på. Det er noe jeg virkelig har lyst til.

Er det noen her som har erfaring med barn, og vg2? Slik rent økonomisk. Barnet vil bli hjemme med far det året jeg går på skolen. Noen som vet hvor mye jeg evt har krav på? Jeg er som sagt dyslektiker, og forstår ikke helt hva som står på Lånekassen sine sider..

Anonymkode: fa8eb...a78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du tenker på mtp vg2, men jeg tenker uansett go for it. Det er lettere å gjøre mye når du er ung, og før du plutselig har to barn. Og når du først har blitt vant til å ha penger er det verre å gå ned i lønn. Gå for drømmen din. Gode lærere har vi bruk for! 😊

Anonymkode: 74140...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli lærer ;) bedrer jobbutsikter for fremtiden.

Men husk matte og norsk kravet :) kan godt hende du fyller det men bare så du er obs på det 😄

Anonymkode: bee60...924

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei. Jeg er 20(21 snart), har en sønn på 10 mnd, og har jobbet siden juni 2019. Jeg har gått flere forskjellige linjer på vgs, og ikke funnet min plass - men fullført skoleårene. Jeg har fått veldig lyst til å bli lærer, det er liksom drømmen. Selv er jeg dyslektiker, hadde ikke de beste årene på skolen og langt fra de beste karakterene - noe som motiverer meg til å bli en fantastisk lærer med mye morsom form for lære til elevene. Men, rent økonomisk er det bedre for den lille familien vår at jeg jobber litt til... er ok det og, men denne lærerutdanningen er noe jeg kjenner jeg får sommerfugler i magen av å tenke på. Det er noe jeg virkelig har lyst til.

Er det noen her som har erfaring med barn, og vg2? Slik rent økonomisk. Barnet vil bli hjemme med far det året jeg går på skolen. Noen som vet hvor mye jeg evt har krav på? Jeg er som sagt dyslektiker, og forstår ikke helt hva som står på Lånekassen sine sider..

Forstår du ikke hva som står på lånekassen sine sider så vil nok en lærerutdanning bli altfor vanskelig. 

Anonymkode: 64e1d...fd4

• Liker 4
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 20.47):

Forstår du ikke hva som står på lånekassen sine sider så vil nok en lærerutdanning bli altfor vanskelig. 

Anonymkode: 64e1d...fd4

Dette tror jeg er den styggeste og mes unødvendige kommentaren jeg har fått noen sinne🤩

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 13.28):

Hva mener du med Vg2? Du skriver jo at du har fullført årene på vgs. 

Anonymkode: 5d0c3...471

AnonymBruker
Skrevet

Er det studiespes du tenker å fullføre da? Eller en yrkesfaglig linje etterfulgt av påbygg? 😊 Jeg tror kanskje jeg ville jobbet et år til og spart opp en del penger om jeg hadde muligheten, for da blir det så mye lettere økonomisk når man setter seg på skolebenken. Du er jo ung om et år også, og har god tid!

Anonymkode: d28a4...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...