Gå til innhold

naboens sønn slår av sikring i sikringsskapet utenfor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en leilighetskompleks og naboens sønn har slått av strømmen til leiligheten min to ganger. Første gang han gjorde det, varslet jeg utleier, og han sa at det ikke var noe han kunne gjøre med det. Og i dag ringte jeg politiet den andre gangen han gjorde det. Er det ikke imot loven å rote med sikringsskapet? Bør naboen min kastes ut for å ha tuklet med de elektriske enhetene? Og sist men ikke minst hvorfor har utleieren min ikke gjort noe med det? Trodde de måtte og var pålagt.

Anonymkode: adf55...0d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du snakket med politiet istedenfor å ta det opp med moren til gutten, som hadde vært en naturlige og normale metoden å gjøre det på. 

Anonymkode: 978c8...462

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor i en leilighetskompleks og naboens sønn har slått av strømmen til leiligheten min to ganger. Første gang han gjorde det, varslet jeg utleier, og han sa at det ikke var noe han kunne gjøre med det. Og i dag ringte jeg politiet den andre gangen han gjorde det. Er det ikke imot loven å rote med sikringsskapet? Bør naboen min kastes ut for å ha tuklet med de elektriske enhetene? Og sist men ikke minst hvorfor har utleieren min ikke gjort noe med det? Trodde de måtte og var pålagt.

Hva mener du med å rote med sikringsskapet? Slå ned sikringene, eller noe annet? Hvor gammel er denne sønnen? Du får true med erstatningsansvar for ødelagte frysevarer. 

Hva sa politiet? 

Anonymkode: 212db...50a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et barn? Har du snakket med naboen og/eller denne sønnen?

Første steg er vel å snakke med dem, om det er et barn må foreldrene deale med dette og lære opp ungen. Er det en voksen så må du jo spørre om hvorfor han gjør det og be ham slutte.

Går ikke noe av dette og det ER et barn så kanskje gjør boksen vanskeligere å åpne for et barn, feks med noe teip eller lås.

Anonymkode: 0f58a...809

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke se hvorfor utleier eller politi har noe med dette å gjøre. Med mindre det eskalerer og viser seg at voksen nabo gjør dette med vilje for å være slem mot deg... (usannsynlig men da blir det en annen situasjon)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med å rote med sikringsskapet? Slå ned sikringene, eller noe annet? Hvor gammel er denne sønnen? Du får true med erstatningsansvar for ødelagte frysevarer. 

Hva sa politiet? 

Anonymkode: 212db...50a

slår den av

midten av 20-årene

politiet kom ikke

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med hengelås på skapet? Har du spurt han, om hvorfor han gjør det? 

Anonymkode: 9359c...a6e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med hengelås på skapet? Har du spurt han, om hvorfor han gjør det? 

Anonymkode: 9359c...a6e

det er felles sikringsskap for alle i komplekset

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klarer ikke se hvorfor utleier eller politi har noe med dette å gjøre. Med mindre det eskalerer og viser seg at voksen nabo gjør dette med vilje for å være slem mot deg... (usannsynlig men da blir det en annen situasjon)

Så du sier at det er fullt lovlig å skru av strømmen til andre? Kan jeg ikke tenke meg.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du snakket med politiet istedenfor å ta det opp med moren til gutten, som hadde vært en naturlige og normale metoden å gjøre det på. 

Anonymkode: 978c8...462

En såpass alvorlig forbrytelse som å ta strømmen fra noen kan ikke forsvares!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

slår den av

midten av 20-årene

politiet kom ikke

Da hadde jeg slått av deres også. Passet på så  fryseren rekker å tine innen de kommer hjem. Får du klager, så sier du bare at du gir deg når han gjør det

• Liker 18
Skrevet

Når det ikke hjalp å snakke med moren hadde jeg anmeldt, om ikke politiet gjør noe der og da, har du iallefall dokument på det i tilfelle du får noe skade på frysevare eller annet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tror ikke det er et uhell da? Har du i det hele tatt snakket med den det gjelder? Virker utrolig merkelig å skru av naboens strøm helt på måfå. Her jeg bor er anlegget gørrgammalt, så strømmen går nesten hver gang jeg støvsuger. Da må jeg ut i skapet i styre med sikringene, skapet er felles for hele blokka, og det kan være fort gjort å fikle med feil sikring om man ikke følger godt nok med.

Anonymkode: 9e2b3...bc8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

slår den av

midten av 20-årene

politiet kom ikke

Har du spurt han om hvorfor? Kanskje du spiller for høy musikk eller noe? 

Anonymkode: b6db3...0fa

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Hmmmmmm said:

Da hadde jeg slått av deres også. Passet på så  fryseren rekker å tine innen de kommer hjem. Får du klager, så sier du bare at du gir deg når han gjør det

Vet ikke med deg, men tror ts ikke skal ta den sjansen. Ts kan få store (?) konsekvenser for det. 

«An eye for an eye makes the whole world blind».

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du velger helt bevisst å ikke besvare en del av spørsmålene som stilles her, så jeg regner med at du skjuler noen vesentlige detaljer?

1. Har du prøvd å snakke med ham?

2. Vet du hva som er motivasjonen hans for å skru av sikringene dine?

Anonymkode: ffbaa...f79

• Liker 15
Skrevet

Kan det være noen grunn til at han tar sikringen din? Spiller du høy musikk eller annet støy i forkant? 

Skrevet (endret)
Hmmmmmm skrev (6 minutter siden):

Det hadde ikke jeg gjort. Dette vil garantert falle tilbake på ts. Men er det en grunn til at han gjør det som du (ts) ikke skriver her. 

Endret av SmokeyEye
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (5 minutter siden):

Man skal ALDRI slå av naboens strøm med  vilje. Hva om det bor en person der som er avhengig av medisinsk utstyr/hjelpermidler som går på strøm? Eller det er barn som er alene hjemme? 

Anonymkode: b6db3...0fa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er denne sønnen normal eller mentalt tilbakestående? 

Anonymkode: 63cab...d69

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...