AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Merkelig overskrift, men veldig beskrivende for problemet. Vi pleier å la vogna stå ute på terrassen når babyen skal sove. Vi bor i en leilighet i øverste etasje (5.etg), altså ganske høyt oppe. Samboeren min insisterer på at vi må ha myggnetting, evt regntrekk om det er mye vind, over vogna (Stokke trailz) når babyen ligger ute. Han begrunner dette med at han tenker kråka eller andre fugler kan bli nysgjerrig på vogna og fly ned til babyen. Har noen av dere sett "lønsj"? I en av de siste scenene der er det en kråke som står og hakker på en baby i en vogn som står på en veranda.. Mulig dette har gått til hodet på samboeren min. Eller har han kanskje rett, og jeg bør ta over trekket hver gang han skal sove ute? Aldri hørt om noen som har lignende diskusjon. Anonymkode: 6caa7...426
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Jeg har alltid på myggnetting når baby sover ute, både for at dyr, katt som fugl, kan komme oppi vogna og insekter. Anonymkode: b6739...ff7 19
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Bedre føre var enn etter snar, tenker jeg. Bare pass på at dere ikke stenger for lufttilførselen til babyen. Anonymkode: 0516d...610 4
boblevann Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Hadde alltid på myggnetting da baby sov ute, jeg. Sommer som vinter. Jeg tenkte på både fugler, katter, veps, mygg, fluer (er jo ikke farlige men kan jo være plagsomme = baby våkner for tidlig) osv. Min mor opplevde faktisk at en katt la seg over ansiktet mitt i vogna da jeg var baby, mens jeg sov ute. Så hun har jo naturligvis vært ekstra etter meg, og mast om at jeg måtte bruke netting på mitt barn ute. Men det er greit nok det, jeg hadde den alltid på uansett. Det er jo ikke hverken vanskelig eller tidkrevende å ta på myggnetting, så hvorfor ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Samboeren din har rett. Anonymkode: 70509...227 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Takk for svar! Da skal jeg ikke argumentere mot ham lenger 😅 Skjønner at det er jeg som ikke har lest meg opp på dette. Anonymkode: 6caa7...426 2
SoftKitty Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Jeg kan aldri se for meg at en fugl finner på å gå inn i vogna og hakke på baby, men tenker også at det er helt uproblematisk å bare gi seg på dette og ta myggnetting over vogna. Da slipper dere jo også at baby får insektsstikk, som jeg tenker er et mer realitisk problem Bare pass på at det ikke er tett, feks regntrekk eller teppe ville ikke jeg hengt over vogn som sto ute med baby i. Netting er derfor bra løsning, da får baby luft 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Her brukes myggnettingen året rundt når hun sover i vogna. Bruker også kattenett om sommeren når det ikke er pose, vindtrekk eller noe sånt som kan beskytte for litt større dyr. Anonymkode: f5118...5fc 1
CorvusCorax Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Herregud. Kråka tar ikke barnet ditt. Jeezes. Men om du bor et sted med mye ørn, er det større sannsynlighet for at den tar barnet. 1 1
Nolke Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Så akkuratt filmen lønsj så måtte søke opp om det har skjedd før. Denne kom opp øverst på google🙈 Tror uansett jeg vil være nøye med netting forran etter den filmen🥵🥵
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Syns det er veldig greit å ha minst myggnettingen over. Kan komme både fugler, insekter etc. Anonymkode: d043a...47f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Jobber i en stor barnehagekjede, og vi har fått meldt inn tilfeller av både angrep av rev, katt og fugl. Heldigvis ingen alvorlige skader, men synes det er trist å høre om foreldre som setter vogna ute uten tilsyn. Er ikke mer enn et par år siden et barn døde etter å ha falt ut av en vogn. Etter det har barnehagene skjerpet inn rutinene sine. Det tar 1-2 minutter uten lufttilførsel å dø av oksygenmangel... Anonymkode: 4cec5...10c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Lønsj …. Verdens dårligste film ever. Anonymkode: e8d8b...a04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå