Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt Voksi urban som vinterpose frem til nå. Her jeg bor er det i dag 6+. Føler det er for varmt med vinterpose nå. Har en mor som sier jeg absolutt ikke må finne på å bytte til en tynnere pose. Babyen ligger jo med ulldress inni der og. Det må jo bli for varmt....I dag tok jeg av henne ulldressen i det minste. Vet det ikke er noe fasit og at man skal kjenne på babyen i nakken og blabla.  Jeg gjør det, men vil likevel gjerne høre når andre skifter til vårpose? Babyen min er 6.5 mnd gammel forresten. 

Anonymkode: 407a5...5a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det er 5+grader så bruker jeg vårposen til min på 2 mnd. Har på henne merinoull og så oppi posen. Hun har god temperatur da. 

Hun ligger også på lammeskinn og har på seg lue. 

Anonymkode: 955f5...3cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når det er 5+grader så bruker jeg vårposen til min på 2 mnd. Har på henne merinoull og så oppi posen. Hun har god temperatur da. 

Hun ligger også på lammeskinn og har på seg lue. 

Har du på merinoull ytterst? Min baby ligger med bomullsbody og tynn ullbukse i vinterposen nå. Til vanlig er det bomullsklær innerst og ulldress ytterst.
Legger du lammeskinnet under posen da? Vi har et fint lammeskinn vi brukt i bagdelen, men usikker hvordan den skal passe i sittedelen med selene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du på merinoull ytterst? Min baby ligger med bomullsbody og tynn ullbukse i vinterposen nå. Til vanlig er det bomullsklær innerst og ulldress ytterst.
Legger du lammeskinnet under posen da? Vi har et fint lammeskinn vi brukt i bagdelen, men usikker hvordan den skal passe i sittedelen med selene.

Nei, hun har på seg merinoull body og longs, samt sokker. Ingenting annet, enn lua da selvsagt. 

Lammeskinnet er under posen, ja. Vi har lammeskinn med hull til selene, ikke at vi trenger det enda siden mini bare er 2 mnd. 🙂

Skrevet

Har samme pose, når det bikker 5/6 grader her bruker jeg kun body og bukse i den, ikke noe ekstra lag. 

AnonymBruker
Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (5 minutter siden):

Har samme pose, når det bikker 5/6 grader her bruker jeg kun body og bukse i den, ikke noe ekstra lag. 

Hvor lenge bruker du vinterposen da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår på tre år sover i voksi urban med lue og fleecejakke i den tempen.

Baby på 6 uker har samme pose, med ullbody, bukse, og ulldress, samt lue.

Våre blir ikke for varme av det men du må nesten kjenne på dine. Noen er varmere av seg enn andre, og hadde kovnet.

Anonymkode: 9725a...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Så masse klær dere har på! Min på 5 mnd sover med kun inneklær (bomullsbody og strømpebukse) og en tynn lue oppi posen nå. Kan ikke ha glidelåsen helt igjen heller. Hun er alltid god og varm når hun våkner. Bor på sentrale Østlandet, så det har vært 5-7 plussgrader og fint vær de siste dagene. Må nok bytte til vårpose og heller ha på henne en tynn dress veldig snart. 

Anonymkode: db3d6...44e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har skinn nedi voksiposen, strømpebukse/bukse og sokker, body, jakke og lue. Mini her nekter å ligge hvis han ikke er trøtt/sover, så han sitter mye og ser ut. Da er det praktisk med en jakke. Kommer nok til å fortsette sånn til det blir såpass varmt at han er mer ute på armen eller på bakken, da blir det tynnere pose og dress.

Anonymkode: 7b442...9af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så masse klær dere har på! Min på 5 mnd sover med kun inneklær (bomullsbody og strømpebukse) og en tynn lue oppi posen nå. Kan ikke ha glidelåsen helt igjen heller. Hun er alltid god og varm når hun våkner. Bor på sentrale Østlandet, så det har vært 5-7 plussgrader og fint vær de siste dagene. Må nok bytte til vårpose og heller ha på henne en tynn dress veldig snart. 

Blir han ikke kald på overkroppen? Armene og øverste del av brystet? De stikker jo litt opp, og posen er ganske åpen rundt halsen.

AnonymBruker
Skrevet

To lag med ull i vårposen her. -3 på morgenen, også har det vært 20 varmegrader i sola på dagen, men kaldere i skyggen. Nesten vært for varm med det også i vogna i dag.

Anonymkode: b0eec...af0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

To lag med ull i vårposen her. -3 på morgenen, også har det vært 20 varmegrader i sola på dagen, men kaldere i skyggen. Nesten vært for varm med det også i vogna i dag.

Ligger med lue, men uten votter.

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge bruker du vinterposen da?

Usikker, de siste par dagene har det vært 10-12 grader, vurderer å bytte til dyne de varmeste dagene nå. Og kanskje ha bunnen til voksi urban under henne. Må prøve meg litt frem, har ikke hatt baby på våren ennå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 20.42):

Blir han ikke kald på overkroppen? Armene og øverste del av brystet? De stikker jo litt opp, og posen er ganske åpen rundt halsen.

Ikke kald 🙂 Har på votter og lue på morgenen hvis det er under ca 5 grader. Vognposen ligger godt rundt kroppen, og det er lunere oppi posen enn utenfor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...