Gå til innhold

Gulv 2021

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi skal velge gulv nå så tenker vi mye på det praktiske. Støydemping, komfort, varme og hvor mye slitasje of vann det tåler. 

Så praktisk sett så lander vi på klikkvinyl med kork. Det kommer som med alle andre gulv i utallige varianter. Skal vi tenke praktisk så blir det aldri mer mørke gulv. Vi la valnøtt i vår første leilighet, og det viste hvert et støvkorn på 😵 det viser for såvidt også veldig godt rusk på de helt lyse, nesten hvite gulvene

Anvefaler å høre på oppussingspodden sin episode om gulv

Skrevet

Jeg er på jakt etter nytt gulv til huset nå, og synes det er så fint at det nå er mange litt varmere lyse farger på gulvene. En stund skulle jo alt være neste hvitt eik, eller helt grått/svart. Mørkt gulv synes alt støvet på, og helt superlyse gulv synes jeg heller ikke er lette å holde fine. 

Pga. barn, dyr og slitasje kommer jeg til å gå for laminat i stedet for parkett denne gangen. Og tror jeg lander på noe sånn som denne: 

https://www.pergo.no/nb-no/laminat/lillehammer-pro/l0244-04763_pure-oak 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener fiskeben er tidløst. Leiligheten vår i Oslo hadde gulv i fiskebensmønster fra byggeåret 1917.

Anonymkode: 87583...2d1

Det er korrekt. Fiskebensmønster er tidløst og har sterke røtter i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener fiskeben er tidløst. Leiligheten vår i Oslo hadde gulv i fiskebensmønster fra byggeåret 1917.

Anonymkode: 87583...2d1

ja, men det blir noe annet. Men når folk legger klassisk fiskebensgulv i nye hus og leiligheter, så er det en trend som kommer til å gå forbi. Men fiskeben som tidsriktig gulv i et gammelt hus blir jo aldri feil.

Anonymkode: 1b9cb...a29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

ja, men det blir noe annet. Men når folk legger klassisk fiskebensgulv i nye hus og leiligheter, så er det en trend som kommer til å gå forbi. Men fiskeben som tidsriktig gulv i et gammelt hus blir jo aldri feil.

Ro ro... 🚣🏼‍♂️

Anonymkode: c10c4...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ro ro... 🚣🏼‍♂️

Anonymkode: c10c4...370

Hvis du hadde lest ordentlig hadde du sett at jeg har tatt det forbeholdet hele tiden. Kan vi snakke om gulv nå?

Skrevet

Trenden fremover, siden TS spurte om det er at folk vil velge etter sin egen smak, ikke naboens. Les gjerne : https://www.dn.no/d2/interior/bolig/design/dette-er-interiortrendene-i-2021/2-1-944968

utsnitt av artikkelen:

– Hvordan kommer vi til å innrede fremover?

– Vi tror vi kommer til å lete etter vår egen personlige smak. Jakten på det særegne og unike vil være viktig. Vi tror vi er ferdige med å innrede etter naboens smak. Flere små aktører har startet opp velkuraterte nettbutikker med unika, moderne og sær vintagedesign med fokus på 70- og 80-tallet. Se for eksempel Beton Brut, Stodeoh og Lokaal.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 0.23):

skulle akkurat til å si at fiskeben har vært så trendy, at det vil jeg absolutt ikke valgt nå, for da daterer du interiøret ditt veldig tydelig. 

Enig om man har en leilighet fra 2008. I ett hus fra 1920 vil det aldri se datert ut.

Anonymkode: 47b2a...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...