Gå til innhold

Noen med "alternativ" forlovelsesring? Andre stener enn diamanter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 0bfbe...a94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke forlovet enda, men jeg vil absolutt ikke ha diamant. Det er så mange andre stener som er langt vakrere, samtidig som de koster en brøkdel av prisen. Så her blir det et lett valg for min del! 

Anonymkode: 65188...8d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har enkle, matte ringer i titan som har fungert både som forlovelsesringer og gifteringer. 

Anonymkode: 3729d...e41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min forlovelsesring har en stor akvamarin. 💙

Anonymkode: 8c298...47a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet dessverre for mye om markedsføringen hvorfor diamanter er så «populære», og at det er ren hjernevasking. Prisen er presset unaturlig opp i forhold til hvor mye diamanter det finnes, og diamanter har ingenting med kjærlighet å gjøre. 

Etter første verdenskrig var det for lite salg av diamanter, og det måtte lages en grunn til at mannen i gata skulle kjøpe dem. 

«Har du noen gang hørt ordtaket «diamonds are for forever»?

Dette ordtaket kommer fra De Beer’s suksessfulle diamantreklamer fra 1930-tallet. Gjennom reklamer og produktplassering i Hollywood-underholdning, ble folk solgt på idéen at selv den enkleste mannen i gata måtte kjøpe diamanter til sin kjære.» 

Så om du får en annen edelsten, eller rent gull, så er han en du bør beholde, da han ikke lar seg hjernevaske så lett ;) 

Anonymkode: 7fcd5...622

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg vet dessverre for mye om markedsføringen hvorfor diamanter er så «populære», og at det er ren hjernevasking. Prisen er presset unaturlig opp i forhold til hvor mye diamanter det finnes, og diamanter har ingenting med kjærlighet å gjøre. 

Etter første verdenskrig var det for lite salg av diamanter, og det måtte lages en grunn til at mannen i gata skulle kjøpe dem. 

«Har du noen gang hørt ordtaket «diamonds are for forever»?

Dette ordtaket kommer fra De Beer’s suksessfulle diamantreklamer fra 1930-tallet. Gjennom reklamer og produktplassering i Hollywood-underholdning, ble folk solgt på idéen at selv den enkleste mannen i gata måtte kjøpe diamanter til sin kjære.» 

Så om du får en annen edelsten, eller rent gull, så er han en du bør beholde, da han ikke lar seg hjernevaske så lett ;) 

Markedspris er markedspris - akkurat som man ikke er en hjernevasket idiot bare fordi man kjøper bolig i Oslo i disse dager. 

Kjenner godt til historien om hvordan diamanten fant sin vei inn i de tusen hjem, og man kan jo mene hva man vil om dét (sånn er det jo med de fleste materielle ting her i verden), men synes fortsatt diamantringen min er noe av det flotteste jeg eier og føler meg ikke hjernevasket på noen som helst måte. 

Anonymkode: f0c87...fa5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Markedspris er markedspris - akkurat som man ikke er en hjernevasket idiot bare fordi man kjøper bolig i Oslo i disse dager. 

Kjenner godt til historien om hvordan diamanten fant sin vei inn i de tusen hjem, og man kan jo mene hva man vil om dét (sånn er det jo med de fleste materielle ting her i verden), men synes fortsatt diamantringen min er noe av det flotteste jeg eier og føler meg ikke hjernevasket på noen som helst måte. 

Det er ingen som føler seg hjernevasket. Spør hvem som helst som er hjernevasket, for eksempel av religion. Alle vil nekte. :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Markedspris kan svinge enormt. Om man skal gå for verdi så er det gull og sølv som historisk sett alltid stiger i nedgangstider. 

Så fint at du ikke føler deg hjernevasket. 🙃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker safir. Kanskje det er noe for deg. Eventuelt rubin eller smaragd. Om du ønsker farge på stenen da😊

Anonymkode: 94e22...eac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen som føler seg hjernevasket. Spør hvem som helst som er hjernevasket, for eksempel av religion. Alle vil nekte. :)

Og fotballfans som følger samme lag som fedre eller brødre 🤣

Anonymkode: 65188...8d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har silikon, takler ikke metall. Kan matche med det jeg har på meg 🤩

Anonymkode: 64eb1...d4e

Skrevet

Moissanite er helt magisk og egentlig en mye kulere sten for oss krystallnerder 😄 Den er bedre på alle egenskaper med unntak av hardhet hvor den er 9.25/10 mot diamant.

De lages syntetisk og eksisterer ellers sannsynligvis bare på asteroider og andre planeter 🤓 Jeg har en sånn lagt opp som en enstensring, men ordnet en vintage diamant som forlovelsesring 😇 Fant et tilbud som bare var alt for godt til å takke nei...

https://en.wikipedia.org/wiki/Moissanite

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Markedspris kan svinge enormt. Om man skal gå for verdi så er det gull og sølv som historisk sett alltid stiger i nedgangstider. 

Verdi? Håper da ikke jeg noen gang må selge forlovelsesringen min 🤣 sentimental verdi er det eneste som betyr noe her. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Markedsføringen fungerte tydeligvis på deg, da

Anonymkode: 88b97...388

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Diamanten holder seg greit den også.  Sorry for avsporingen TS!

2587B5C1-B53B-443E-830C-7B81FF0F520F.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har begge ringer i rustfritt stål, kjøpt i utlandet, så ingen her har maken.

Anonymkode: 7e2b0...fff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Diamanten holder seg greit den også.  Sorry for avsporingen TS!

2587B5C1-B53B-443E-830C-7B81FF0F520F.jpeg

Én av mange artikler som forklarer litt bedre hva jeg mente med verdi på gull vs. diamanter:

https://www.google.no/amp/s/www.ndtv.com/business/why-gold-is-a-better-investment-than-diamonds-369277%3famp=1&akamai-rum=off

«While gold, for thousands of years, has stood the test of time with its value appreciating due to its natural appeal and the fact that it cannot be synthesized artificially, the same cannot be said about diamonds.

A diamond, simply put, is not an investment. Much like how one purchases a car for its consumption value and usage, one should look to purchase diamonds for its visual appeal and aesthetic qualities. You're probably not making a wise decision if you're looking to purchase diamonds for making an investment.»

Anonymkode: 74171...b52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enkel gullring her, ingen stener, det vil ingen av oss ha.

Anonymkode: a1be8...09d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg med en fra Marokko. 

Han fridde på den mest skuffende måten. Jeg sa jo ja fordi jeg elsker han virkelig, men herrefreden. 

Han fridde bare med prat. Ingen ring. 

Han så nok skuffelsen i ansiktet mitt for han forklarte meg at i hans land så går jeg og han og kjøper ringer sammen. Kun gifteringer. Jeg får ingen forlovelsesring. Og hans familie betaler. 

Greit nok det men jeg ville bli fridd til meg en forlovelsesring også. 

Jeg hadde ønsket meg en diamant om det hadde vært aktuelt. 

Dere andre er heldige som får to ringer. 

Anonymkode: d0291...cb6

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skal gifte meg med en fra Marokko. 

Han fridde på den mest skuffende måten. Jeg sa jo ja fordi jeg elsker han virkelig, men herrefreden. 

Han fridde bare med prat. Ingen ring. 

Han så nok skuffelsen i ansiktet mitt for han forklarte meg at i hans land så går jeg og han og kjøper ringer sammen. Kun gifteringer. Jeg får ingen forlovelsesring. Og hans familie betaler. 

Greit nok det men jeg ville bli fridd til meg en forlovelsesring også. 

Jeg hadde ønsket meg en diamant om det hadde vært aktuelt. 

Dere andre er heldige som får to ringer. 

Anonymkode: d0291...cb6

Det er da en helt normal måte å gjøre det på i Skandinavia. Man er to voksne mennesker som taler sammen og blir enige om å gifte seg. Deretter kjøper man ringer sammen. Å fri med diamantring er en nymodens greie som folk har lært av amerikanske filmer.  

Anonymkode: 14b8c...66d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...