AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Jeg er aromatisk og vil ikke bo med noen, men jeg stresser meg ihjel på å spare penger. Har ikke noe sosialt liv og jobber masse overtid uten å få nok penger til bolig. Hvorfor ikke bare leve livet og droppe å jobbe fremfor å føle seg som en slave. Jeg opplever ingen frihet og misunner folk i fattige land som vet hva livet bringer og bare omgir seg med andre fattige. Anonymkode: 96e0a...f20
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Da synes jeg du skal si opp jobben og flytte til et fattig land og leve med dem. Anonymkode: 2cff8...7d2 17
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Gjør som meg. Kjøp en veldig, veldig billig bolig på et øde sted og puss den opp litt etter litt. Bruk kun penger du har og ta rom for rom. Etter 2-3 år er man ferdig og har da et fint krypinn, der en kan nyte dagene:-). Anonymkode: e0d3e...b17 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er aromatisk og vil ikke bo med noen, men jeg stresser meg ihjel på å spare penger. Har ikke noe sosialt liv og jobber masse overtid uten å få nok penger til bolig. Hvorfor ikke bare leve livet og droppe å jobbe fremfor å føle seg som en slave. Jeg opplever ingen frihet og misunner folk i fattige land som vet hva livet bringer og bare omgir seg med andre fattige. Anonymkode: 96e0a...f20 Tja, dersom du bare dropper å jobbe og står uten inntekt vil du nok fort oppdaget at livet kan bli en større utfordring enn ventet, alt etter hvor fort sparepengene forsvinner. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg haka. Du klarer sikkert å finne deg en jobb som betaler nok til det mest essensielle uten at du må ofre alt av fritid og energi på den. Anonymkode: 16c44...312 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er aromatisk og vil ikke bo med noen, men jeg stresser meg ihjel på å spare penger. Har ikke noe sosialt liv og jobber masse overtid uten å få nok penger til bolig. Hvorfor ikke bare leve livet og droppe å jobbe fremfor å føle seg som en slave. Jeg opplever ingen frihet og misunner folk i fattige land som vet hva livet bringer og bare omgir seg med andre fattige. Anonymkode: 96e0a...f20 Du vil ikke bo med noen fordi du lukter godt...?😳🤔🤪😂 Anonymkode: e790a...e5e 15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er aromatisk og vil ikke bo med noen, men jeg stresser meg ihjel på å spare penger. Har ikke noe sosialt liv og jobber masse overtid uten å få nok penger til bolig. Hvorfor ikke bare leve livet og droppe å jobbe fremfor å føle seg som en slave. Jeg opplever ingen frihet og misunner folk i fattige land som vet hva livet bringer og bare omgir seg med andre fattige. Anonymkode: 96e0a...f20 Men hva med å prøve å sette av 10.000 kr i indeksfond? Og kjøpe om fem år. Da vil du med en ok god avkastning ha 700.000 kr. Bo i et kollektiv enn så lenge og prøv og nyt det å bo der. Da kan du «leve som fattig» mens du sparer deg opp Anonymkode: 469d0...aaa
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva med å prøve å sette av 10.000 kr i indeksfond? Og kjøpe om fem år. Da vil du med en ok god avkastning ha 700.000 kr. Bo i et kollektiv enn så lenge og prøv og nyt det å bo der. Da kan du «leve som fattig» mens du sparer deg opp Anonymkode: 469d0...aaa 10.000 kr i måneden* Anonymkode: 469d0...aaa
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er aromatisk og vil ikke bo med noen, men jeg stresser meg ihjel på å spare penger. Har ikke noe sosialt liv og jobber masse overtid uten å få nok penger til bolig. Hvorfor ikke bare leve livet og droppe å jobbe fremfor å føle seg som en slave. Jeg opplever ingen frihet og misunner folk i fattige land som vet hva livet bringer og bare omgir seg med andre fattige. Anonymkode: 96e0a...f20 Du er klar over at folk i fattige land må jobbe mye hardere og mer enn du noen gang vil behøve å gjøre, bare for å få mat til å overleve? Anonymkode: e790a...e5e 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Da kan jeg gi deg et godt tips. Slutt å jobb, bruk opp alt du har av midler. Så kan du leve på NAV etterpå, de gir deg penger til husleie/strøm og livsopphold. Da lever du veldig greit. Har en venn som har levd slik i 8år nå, han trives med det. Liker å game hele natta, sover på dagtid. Bruk mulighetene man har i norge. Anonymkode: f27ad...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er klar over at folk i fattige land må jobbe mye hardere og mer enn du noen gang vil behøve å gjøre, bare for å få mat til å overleve? Anonymkode: e790a...e5e Det er motiverende å jobbe hardt om pengene faktisk går til noe. For pengene sine får de bo nærme andre de kjenner og det gir dem mat på bordet. For meg er pengene bare noe abstrakt som står en evighet i fond og i banken. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da synes jeg du skal si opp jobben og flytte til et fattig land og leve med dem. Anonymkode: 2cff8...7d2 Jeg hadde enkelt gjort det om alle jeg kjente gjorde det samme Anonymkode: 96e0a...f20
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er motiverende å jobbe hardt om pengene faktisk går til noe. For pengene sine får de bo nærme andre de kjenner og det gir dem mat på bordet. For meg er pengene bare noe abstrakt som står en evighet i fond og i banken. Jeg hadde enkelt gjort det om alle jeg kjente gjorde det samme Anonymkode: 96e0a...f20 Så pengene dine går ikke til mat etc her i Norge? Du har en utrolig naiv idé om hvordan det er å være virkelig fattig. Veldig mange fattige må reise fra familien sin for å få seg en jobb slik at familien får mat på bordet. Mange må til og med reise fra sine egne barn for at de skal kunne overleve. Anonymkode: e790a...e5e 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er motiverende å jobbe hardt om pengene faktisk går til noe. For pengene sine får de bo nærme andre de kjenner og det gir dem mat på bordet. For meg er pengene bare noe abstrakt som står en evighet i fond og i banken. Jeg hadde enkelt gjort det om alle jeg kjente gjorde det samme Anonymkode: 96e0a...f20 Det er da du som vil leve i fattig land, du blir kjent med andre mennesker når du kommer dit. Anonymkode: 4b6ca...74a 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Jeg har hatt feltstudier i utlandet og vet godt hvordan fattigdom fungerer. Jeg ville aldri bodd et sted med stor usikkerhet, men mange steder er de lykkeligere enn fattige i Norge. Her kan man ikke unngå å se rikdom rundt seg. Det blir som å ha spiseforstyrrelser og konstant se tynne modeller. Anonymkode: 96e0a...f20
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Men hvorfor er valget enten kjøpe bolig, eller gi opp alt å slutte jobbe? Hvorfor ikke leie bolig, jobbe og bruke pengene til å leve livet? Hvorfor være så besatt av å eie bolig at man ikke kan nyte livet? Anonymkode: 4c2c7...555 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Da kan jeg gi deg et godt tips. Slutt å jobb, bruk opp alt du har av midler. Så kan du leve på NAV etterpå, de gir deg penger til husleie/strøm og livsopphold. Da lever du veldig greit. Har en venn som har levd slik i 8år nå, han trives med det. Liker å game hele natta, sover på dagtid. Bruk mulighetene man har i norge. Anonymkode: f27ad...6cc Kjenner to stk som har gjort det. Har det bra de. Bodde i kollektiv med en i en periode og det virket som et ganske behagelig liv. Evt pakker og selger du alt du har og reiser til Costa Rica eller noe og lever fra hånd til munn der. Det er jo positive og negative sider ved alle valg her i livet..dessverre. Anonymkode: 57e7c...778
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Boligprisene stiger med ca 10% i året mens lønningene stiger med 1%.Sier seg selv at de uten rike forelde ikke får mulighet til å kjøpe noe. Anonymkode: 8acd3...db8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Boligprisene stiger med ca 10% i året mens lønningene stiger med 1%.Sier seg selv at de uten rike forelde ikke får mulighet til å kjøpe noe. Anonymkode: 8acd3...db8 Det er da ingen som sier at du kun får lov til å spare lønnsøkningen hvert år. Og det er heller ingen som sier at du må bo midt i en by. Anonymkode: e790a...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Med full jobb og penger på bok og i fond, så skal det være mulig å komme inn på boligmarkedet. Ikke nødvendigvis i de dyre delene av Oslo, men i hele resten av landet. Anonymkode: 37f28...f3c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 10.000 kr i måneden* Anonymkode: 469d0...aaa Altså, hvis man i det hele tatt har hele 10.000 kr å sette av til sparing hver måned er vel ikke boligdrømmen helt umulig. 10.000 er mye. Anonymkode: 3c299...69c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da kan jeg gi deg et godt tips. Slutt å jobb, bruk opp alt du har av midler. Så kan du leve på NAV etterpå, de gir deg penger til husleie/strøm og livsopphold. Da lever du veldig greit. Har en venn som har levd slik i 8år nå, han trives med det. Liker å game hele natta, sover på dagtid. Bruk mulighetene man har i norge. Anonymkode: f27ad...6cc Trives med det? Ikke egentlig vil jeg tro. Veldig ensomt og ensformig. Du kan underholde deg med spill en stund, men ikke et helt liv AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er aromatisk og vil ikke bo med noen, men jeg stresser meg ihjel på å spare penger. Har ikke noe sosialt liv og jobber masse overtid uten å få nok penger til bolig. Hvorfor ikke bare leve livet og droppe å jobbe fremfor å føle seg som en slave. Jeg opplever ingen frihet og misunner folk i fattige land som vet hva livet bringer og bare omgir seg med andre fattige. Anonymkode: 96e0a...f20 Løsningen på dårlig råd er å få enda dårligere råd? Det koster å leve, selv om du lever usselt. Anonymkode: b9411...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå