Gå til innhold

Du som har gode, holdbare jeans

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har mange jeans i forskjellig merker og prisklasse, og ingen av dem har revnet. Kan ikke huske sist en bukse revnet - minst 15 år siden.

Anonymkode: 34c55...8b3

Da er vel ikke problemstillingen så relevant for deg? Som du ser er vi flere her som opplever det, og for meg har det ikke utgjort noen forskjell om jeansene koster 200 kr eller 1000 kr. De revner og blir slakke uansett.

Anonymkode: 70dae...6f9

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forsøker å trekke opp denne tråden igjen. Prøvde Levis 501, og sånn i stoff er de akkurat det jeg ser etter, men passformen var virkelig ikke flatterende på meg. Er det noen som har gode buksetips?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2021 den 13.31):

Da er vel ikke problemstillingen så relevant for deg? Som du ser er vi flere her som opplever det, og for meg har det ikke utgjort noen forskjell om jeansene koster 200 kr eller 1000 kr. De revner og blir slakke uansett.

Og siden jeg ikke opplever det så kan det hende det har noe med hvordan man behandler klærne på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Og siden jeg ikke opplever det så kan det hende det har noe med hvordan man behandler klærne på.

Eller det kan ha sammenheng med at kvaliteten har blitt dårligere. Problemet mitt med bukser som mister fasongen, og som revner, har oppstått de siste 10 årene, etter at det ble vanlig å lage jeans med mye elastan og tynt stoff. Før det hadde jeg buksene i flere år. Jeg har heller ikke det samme problemet med noen andre plagg.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg er fornøyd med Floyd og Levis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Forsøker å trekke opp denne tråden igjen. Prøvde Levis 501, og sånn i stoff er de akkurat det jeg ser etter, men passformen var virkelig ikke flatterende på meg. Er det noen som har gode buksetips?

Prøve andre Levismodeller da?

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, O.G. said:

Prøve andre Levismodeller da?

Så langt jeg har funnet, inneholder skinny jeans derfra også elastan. Da vil jeg vel få det samme problemet, slik også en annen bruker beskriver.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper mine på H&M. Aldri i mitt liv opplevd at en bukse har revnet.

Anonymkode: 51256...3ec

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2021 den 9.45):

720 og 721 (jeg har visst begge to- merker egentlig ikke forskjell på dem) har mye stretch, ja. Jeg orker ikke bukser uten stretch (som 501), jeg føler de blir så stive og ubehagelige å ha på seg. Men det er mulig at det er stretch’en som gjør buksene så lite holdbare- ikke vet jeg? Husker at jeg brukte 501 mye i min ungdom, og de var mye tykkere i stoffet enn de levis-buksene jeg har nå (og de revnet heller ikke så lett).

Anonymkode: 3c8dc...054

Det er fibrene som gir stretch som sliter, ja.

De jeansene jeg brukte før borret seg inn i hoftene om man skulle ha OK passform - var en lidelse å gå/sitte med sammenliknet med dagens stretch.

Men varte jo omtrent for alltid 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stretchy jeans fra Tiger og Levis. Har vart i årevis, men disse er sorte. Det er fargen/vasken som er alfa og omega her, føler jeg. Mine jeans som har vært lyse revner og mister fasongen mye raskere enn de som er mørkeblå eller sorte. De lyse buksene er jo "ferdig slitt" når man kjøper de. 

Anonymkode: e926e...e6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har stretchy jeans fra Tiger og Levis. Har vart i årevis, men disse er sorte. Det er fargen/vasken som er alfa og omega her, føler jeg. Mine jeans som har vært lyse revner og mister fasongen mye raskere enn de som er mørkeblå eller sorte. De lyse buksene er jo "ferdig slitt" når man kjøper de. 

Sitter med samme inntrykk.

AnonymBruker
Skrevet

Men husk at jeans med stretch skal vaskes på 30 grader og uten skyllemiddel!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...