AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Har en kollega som lager mye styr. Hun konstruerer opp ting som ikke henger sammen, og sitter i matsalen i pausen og legger ut til alle som er der. Baksnakker sine kollegaer i plenum foran de andre kollegaene. Er nå så sliten og nedkjørt at jeg ikke har lyst å komme på jobb, klump i magen og blir dårlig av det. i går var det meg hun slengte dritt om i matsalen, foran alle. Hva gjør man med slike kollegaer ? Anonymkode: c6db0...c61
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Hadde vært interessant å høre hennes versjon av saken... Anonymkode: 6ffea...0e6 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde vært interessant å høre hennes versjon av saken... Anonymkode: 6ffea...0e6 Hun er slik med mange, sjefen er informert og vil kalle henne inn til samtale. Er mange som har fått nok av henne. Hun forgifter miljøet Anonymkode: c6db0...c61 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er slik med mange, sjefen er informert og vil kalle henne inn til samtale. Er mange som har fått nok av henne. Hun forgifter miljøet Anonymkode: c6db0...c61 la oss snu saken, hun sier det som det er til mange sin frustrasjon.. når alle disse rotter seg sammen og går til sjefen er det en form for mobbing Anonymkode: 949ff...685 4
Antiviruset Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er slik med mange, sjefen er informert og vil kalle henne inn til samtale. Er mange som har fått nok av henne. Hun forgifter miljøet Anonymkode: c6db0...c61 Dette er jo et lederansvar, så han har da tatt tak i det. Bedrer det seg ikke ville jeg tatt med fagforening videre. Det viktigste er å dokumentere det som skjer. Hva som blir sagt, klokkeslett og dato, og ikke minst hvem som blir utsatt for dette. Er dette en psykopat blir det vanskelig, de vet virkelig hvordan de skal manipulere og splitt/hersk taktikken kan de til fingertuppene. Samtidig står oppsigelsesvernet sterkt i Norge, så uten dokumentasjon er ting vanskelig å bevise. 8
Antiviruset Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): la oss snu saken, hun sier det som det er til mange sin frustrasjon.. når alle disse rotter seg sammen og går til sjefen er det en form for mobbing Anonymkode: 949ff...685 Dette er psykopaten sin vinkling på saken. Det å hevde at det er alle de andre sin feil, når du blir utsatt for kritikk stemmer i de aller fleste tilfeller ikke. 17
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Hva slags respons får hun fra de andre? Høres veldig rart at dette er noe hun gjør til vanlig uten at noen setter henne på plass eller ignorerer henne. Kan jo ikke holde på sånn... Anonymkode: f819f...1ec 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Kan virke som personen sliter med noe siden hun lager masse rare historier,ts? Forstår baksnakking er vondt. Anonymkode: 7565d...f60 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: la oss snu saken, hun sier det som det er til mange sin frustrasjon.. når alle disse rotter seg sammen og går til sjefen er det en form for mobbing Anonymkode: 949ff...685 Utrolig at ikke bare én, men to personer klarer å snu dette mot trådstarter innen det har gått ti minutter. Anonymkode: 98602...8ad 31
Gjest Kayo Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Antiviruset skrev (2 minutter siden): Dette er psykopaten sin vinkling på saken. Det å hevde at det er alle de andre sin feil, når du blir utsatt for kritikk stemmer i de aller fleste tilfeller ikke. For å være helt ærlig så synes jeg det blir litt fjernt å påstå at folk er psykopater basert på det grunnlaget du sitter med i denne saken. Å ikke ta kritikk er relativt menneskelig og gjelder veldig mange. TS: Har du tenkt at du kanskje ikke trenger å påta deg belastningen for denne personens oppførsel? Giftige mennesker finnes overalt i arbeidslivet og som sagt så er oppsigelsesvernet sterkt i Norge. Du sitter ikke med en kjempesterkt sak siden det fort ender opp med å bli et "ord mot ord"- scenario og baksnakking ikke er det enkleste å dokumentere.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): la oss snu saken, hun sier det som det er til mange sin frustrasjon.. når alle disse rotter seg sammen og går til sjefen er det en form for mobbing Anonymkode: 949ff...685 Selvsagt er det ikke det. Viktig at sjefen blir informert. Vi har også en giftig kollega på min arbeidsplass, og det skaper lett uhygge og usikkerhet. Anonymkode: 46bc6...f1f 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Antiviruset skrev (1 time siden): Dette er psykopaten sin vinkling på saken. Det å hevde at det er alle de andre sin feil, når du blir utsatt for kritikk stemmer i de aller fleste tilfeller ikke. Ofte stemmer det Anonymkode: 6ffea...0e6 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): la oss snu saken, hun sier det som det er til mange sin frustrasjon.. når alle disse rotter seg sammen og går til sjefen er det en form for mobbing Anonymkode: 949ff...685 Hvordan i all verden får du det her til å gå opp? Om jeg har et problem med Anne, så går jeg til Anne da. Hjelper jo ikke en dritt å sitte å slenge dritt om Anne til Per, Trine og Line i lunsjpausen. Slikt gjør man kun for å slenge dritt, ikke for å løse opp i et problem. Anonymkode: d0d0a...55c 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 6 hours ago, Antiviruset said: Dette er psykopaten sin vinkling på saken. Det å hevde at det er alle de andre sin feil, når du blir utsatt for kritikk stemmer i de aller fleste tilfeller ikke. Narsisstiske manipulatore er eksperter på å bortforklare, tulle ting bort og spille offerrollen når de blir konfrontert. Så dette stemmer godt med mine erfaringer som har vært utsatt for en slik person selv. Anonymkode: b1dd2...e7e 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Selvsagt er det ikke det. Viktig at sjefen blir informert. Vi har også en giftig kollega på min arbeidsplass, og det skaper lett uhygge og usikkerhet. Anonymkode: 46bc6...f1f Ts her. dette er en kollega som sliter voldsomt psykisk. Vi alle støtter de som sliter psykisk og vil ivareta de best mulig. men når hun vrir på ting, lyver, skaper drama og holder på med baksnakking ødelegger hun miljøet for oss andre rundt henne. folk blir dårlig av å jobbe med henne, andre har også ei psykisk helse som skal ivaretas. Anonymkode: c6db0...c61 1
ShivaSol Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Ta en stor kjele med lokk og smell litt med. Så det rister i hele hodet på henne. Så sier du:gidder ikke høre mer!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Narsisstiske manipulatore er eksperter på å bortforklare, tulle ting bort og spille offerrollen når de blir konfrontert. Så dette stemmer godt med mine erfaringer som har vært utsatt for en slik person selv. Anonymkode: b1dd2...e7e Dette er manipulerende adferd ja, men det betyr ikke at de er narsissister eller psykopater, skal en del mer til for å ha slike alvorlige personlighetsforstyrrelser. Anonymkode: 5f8ee...5ec 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Har ei på jobb som kjefter og klager på alle og framsnakker seg selv hele tiden. Alle vet jo hvordan hun er så vi bryr oss ikke så veldig egentlig. Begynner hun å smelle for mye om meg så snakker jeg tilbake nå, og da blir hun helt satt ut og tier stille. Hun er ikke vant til at folk tar igjen. Det er ikke ofte hun prøver seg på meg eller med meg i nærheten lengre. Anonymkode: 93f7d...bfc 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan i all verden får du det her til å gå opp? Om jeg har et problem med Anne, så går jeg til Anne da. Hjelper jo ikke en dritt å sitte å slenge dritt om Anne til Per, Trine og Line i lunsjpausen. Slikt gjør man kun for å slenge dritt, ikke for å løse opp i et problem. Anonymkode: d0d0a...55c De som lager slike problemer har jo gjerne gått forbi det stadiet hvor det går an å snakke til dem ... Min erfaring i alle fall. Hvem gidder å konfrontere en som er skikkelig psykisk syk, det blir som å diskutere med en som er skikkelig dum, altså, en som bokstavelig talt er tilbakestående. Det går bare ikke an, med mindre man vier 10 år av livet sitt til dem. GÅR IKKE AN. KLIN UMULIG. Anonymkode: 25e83...a7e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Skrevet 24. mars 2021 Hva er det med sånne folk? 🤔 Hva er det som driver dem og hvordan tør de? Anonymkode: 582db...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå