Gå til innhold

Dere med vanlig/lav økonomi, hvor mye har dere å bruke i påsken på mat og moro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi må bruke kredittkortet denne måneden, men betaler tilbake raskt. Lurer bare på ca hvor mye andre bruker på påskeegg, mat og drikke. Vi skal være hjemme med to barn.

Anonymkode: 34899...f7a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger dette koste så mye? Tenker du kanskje litt  påskegodteri/frukt gjennom påska også påskeeggjakt på påskeaften? Bruk penger etter fornuft å gjør litt mer ut av jakten med rebusløp feks.. tror det betyr mye mer for barna enn selve summen av godsiden inni (husker det å lete som utrolig spennende fra egen barndom). ellers får du vel mye rimelig snacks på europris visst du har det i nærheten :) Hva meg å grille ute noen dager - grillmat trenger ikke koste mye. Har aldri opplevd påska som et hysterisk pengesluk.

Anonymkode: 72b96...387

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal ha barnet mitt i 7 dager i påsken. Fra kommende fredag og skal bruke rundt 1000kr til mat og 1 sjokolade 

Anonymkode: 7d2ac...d87

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ca 200 på påskeegg, ikke noe mer enn vanlig på mat og drikke.

Anonymkode: 5b5b1...77e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men å låne penger pga påsken er jo idioti. Det er slik man aldri kommet seg ut av det å ha dårlig råd.

Om man alltid skal leve på kreditt så vil man jo aldri kunne legge opp en buffer.

Kjøp en pølsepakke, noen lomper, noen appelsiner og en sjokoladeplate.  Varm pølsene og ha dem i en termos og gå ut på tur.  Se en film på nettet. Kjøp vanlig upoppet popcorn (kjøp en stor pose på en invandrerbutikk dersom dere har det i nærheten) og pop i kjele. Drikk husholdningssaft med isbiter i til. Spill kort og spill. Finn noen å låne av hvis dere ikke har, eller kjøp en kortstokk til en billig penge.

Vi var ekstremt fattig i studietiden og de første årene etterpå, og prioriterte knallhardt å gjøre ting billig slik at vi aldri trengte leve på kreditt og heller bygget opp økonomien sakte men sikkert.

Anonymkode: 808c9...a9a

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Er det blitt kjøpepress til påske og.. vi kjøper litt god sjokolade og kanskje noe ekstra god mat, men holder oss nok fint innenfor budsjett (ca 1000 kr pr uke på mat). Samlet årslønn er omkring 4 millioner, men ser ikke noe grunn til å bruke masse for det.

Anonymkode: 6ef62...888

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bruke kredittkort til påske? Vi feirer ikke så voldsomt, kjøper inn litt ekstra godteri bare. Vi har dårlig råd, men har da en kraftig bufferkonto, ligger en måned foran og en ekstra sparekonto + mer. Vi kjøper inn til høytider og ferier utifra hva vi har mulighet til (helst uten å ta av spare/ bufferkontoer), ikke hva som er forventa. Senk kravene kanskje?

Anonymkode: 89a39...54f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe mere forbruk enn vanlig her. Nøkternt og uten "moro" som koster penger. 

Anonymkode: b25e2...864

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går vel noen tusen, kanskje 10 000,- 🤷‍♀️

Anonymkode: faf39...f5a

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss koster ikke påskefeiring noe særlig mer enn en vanlig helg. Vi spiser pinnekjøtt  kjøpt på tilbud, baker kanskje rundstykker til frokost og  noe godteri til dagene. Ellers helt vanlige dager. 

Anonymkode: c1dc9...f22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Europris pleier jo å ha 5 sjokolader (200g) for 100 kr. Du sparer mye på sånne tilbud. Coop extra har også noen utrolig gode chipsposer til kr 10. Enig i at påsken ikke trenger å være så dyr. Løst smågodt er vertfall dyrt. Med en billig flaske saft, kan du også lage is. Kan også bake mye godt med få ingredienser. Pølser er jo også megagodt! Last ned appen KUPP, der kan du se tilbudsreklamer fra alle butikkene i ditt nærområde.

Anonymkode: 89bac...030

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor påsken skal være dyrere enn vanlig hverdag og helg? Typisk påskemat som lammelår og skinke er jo ca den billigste maten butikkene har, og typiske påskeaktiviteter som turer og aktiviteter ute er jo gratis. En ekstra vinflaske og litt påskegodt koster da ikke SÅ mye?

Anonymkode: a3582...d10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Budsjetterer ikke noe mer. Kjøper kanskje inn til ekstra godt måltid en dag eller to, samt litt annet snop men slik er det til helgene uansett. 

Anonymkode: c544a...c3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen planer om å bruke mer enn normalt i påska. Har fått påskegodt fra jobben, spiser ikke så mye godteri.

Anonymkode: 2cd3b...40c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Null ekstra... 

blir et påskeegg til hver av barna, og det er det... 

Ingenting til overs 😔

Anonymkode: 1ed9b...e45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 60 kr på kontoen nå og d jeg får inn av aap går rett til inkassokrav.. Så... - 900 kanskje? 

Anonymkode: 22823...a16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke riktig sikker på hvor mye ekstra som går i påsken. Men selvsagt går det mer penger i høytider. Fyllt påskeegg til barna og ekstra god mat, litt påskepynt og blomster, innkjøp til litt baking osv. Kanskje 1500-2000 ekstra. 

Anonymkode: 202a5...dd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ukesbudsjettet overstiges med 500 på grunn av litt ekstra godt og mat vi vil unne oss, men ellers lever vi på det samme. Skjønner ikke hvorfor høytider absolutt må bli så dyrt. Til og med i jula er vi ikke særlig mye over normalt budsjett. Men påska spesielt er ikke en høytid som feires noe voldsomt, vi setter oss i solveggen med kakao og appelsin og nyter noen fridager. 

Anonymkode: 423fa...d87

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg betalt ned all kredittkortgjeld, og spart 1000,- ekstra til påska. Vi lever på ganske normalt budsjett med litt ekstra snop. Jeg baker litt godt til frokosten og lager god mat, så er det bra nok.

Anonymkode: 8e44f...340

• Liker 2
Skrevet (endret)

Begynte faktisk å planlegge tidlig, og har derfor handlet mye kjøtt og snacks allerede, så regner med at det blir kanskje 2-300 ekstra når vi skal ta ferskvare handelen i løpet av uka. Unner oss kanskje en øl eller to, litt ekstra frukt og grønt, litt så jeg får bakt g mulig noe grillmat vis vi drar på hytta ( den er i samme kommune som vi bor vi  og det er kun meg og samboer) 

Har ikke barn

så kanskje 700-800kr?

Endret av Thjelp
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...