Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt  bedt om å søke en jobb som jeg nå står igjen som en av tre til. Jeg har i utgangspunktet en herlig arbeidsgiver, men ser samtidig muligheter andre steder. Problemet er at jeg har ikke i for ert arbeidsgiver da jeg vet det bli skape mye uro som jeg egentlig ikke ønsker, om jeg ikke får denne jobben eller ikke ønsker å skifte jobb uansett. 

Men.. Jeg må ha to referanser, og de vil muligens bli sjekket,  selv om jeg ikke får tilbud om jobben. Siden jeg har jobbet her i mange år ser jeg ikke  flere aktuelle referanser en den jeg allerede har og min nåværende sjef.

Hvordan løser jeg dette? 

Anonymkode: 80c5e...aba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du bruke en nær kollega som referanse? Jeg tror ikke det er så uvanlig at man ikke kan benytte nåværende sjef som referanse, men en kollega kan være en god erstatning. 

Anonymkode: 33c64...e6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan du bruke en nær kollega som referanse? Jeg tror ikke det er så uvanlig at man ikke kan benytte nåværende sjef som referanse, men en kollega kan være en god erstatning. 

Anonymkode: 33c64...e6e

Takk for tipset. Hadde tenkt tanken men avslått alle mine kollegaer tidligere. Men ditt innspill fikk meg til å tenke en runde til og jeg kom på en kollega som selv er på tur ut, og som kjenner meg godt. 

Anonymkode: 80c5e...aba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...