AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Er det andre som har likt en og har sagt til vedkomne at du har vært forelsket i vedkomne og liker vedkomne enda. Vedkomne har sagt at han innser oss kun som venner. Har sagt til han at jeg respekterer dette selv om det er tøft. Har også sagt at jeg unner han å få seg kjærest når den dagen kommer og at jeg unner han dette. Selv om det blir tøft. Spoiler Anonymkode: 40afc...5e3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har sagt til han at jeg respekterer dette selv om det er tøft. Har også sagt at jeg unner han å få seg kjærest når den dagen kommer og at jeg unner han dette. Selv om det blir tøft. Jeg håper seriøst ikke dere går sammen til vanlig, hvis du har de følelsene der. Anonymkode: a5a4c...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Må finne en annen. Anonymkode: bab6e...f71
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Det går fint an å kun være venner selvom den ene har sterke følelser, en må bare være litt moden. Anonymkode: cdbba...d46
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går fint an å kun være venner selvom den ene har sterke følelser, en må bare være litt moden. Anonymkode: cdbba...d46 Ser ikke grunnen til å holde er vennskap hvor én av partene er hodestups forelsket. Da er det vennskapelige følelser fra den ene parten, og forelskelse fra den andre parten. Det er ikke et likeverdig vennskap. Ts, du bør kutte eller kutte ned kraftig på kontakten. Om han/hun ikke respekterer det, så er det veldig tydelig at de bare tenker på seg selv og ikke deg og dine behov. Du må få litt avstand, rett og slett. Da en nær venn av meg fortalte at han var forelsket, så ble vi enige i å minske/kutte kontakten siden jeg ikke følte det samme. Det ville vært urettferdig av meg å forvente eller spørre om vi kunne fortsette vennskapet, når det han trengte var avstand så han kunne komme over meg. Anonymkode: 2ee1b...502 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Det er jo ikke helt uvanlig i relasjoner at den ene kan bli forelsket imens den andre ikke er det. Over tid kan begge bli forelsket i hverandre, men bare på forskjellige tidspunkt, sånn at man havner i samme klemma to ganger! Noen relasjoner overlever det, og man ender som platoniske venner. Andre ikke. Det beror på for det første om man kommer over forelskelsen (det gjør man som oftest, forelskelse som ikke er gjengjeldt visner gjerne), og om man har et godt grunnlag for vennskap når det "romantiske" eller seksuelle tas bort. Du som er den som er forelsket bør kanskje trekke deg litt tilbake en periode, det kan være usunt å late som man er venn bare for å få være mest mulig med den man er forelsket i. Og så går du helt i kjelleren når han får seg en kjæreste. Han bør også være litt forsiktig med å tro at nå er dere bare venner. Du får kjenne på det selv, men det hjelper ofte med litt avstand for å komme seg videre. Og så kan dere plukke opp tråden og bli venner igjen på et senere tidspunkt når disse følelsene er forbi. Anonymkode: db010...fa0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå