AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Finnes det noe bra med å bli eldre? Hva gir egentlig livsglede? Kanskje tilværelsen blir ekstra trist for de som ikke har en solid karriere og utdanning? Samme med kvinner som blir single i denne alderen, det er vel ikke alltid lett å få nye forhold. Anonymkode: 0bf97...e95
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Økonomi, besteforeldre som er pensjonister, trygghet, genuint ønske om barn - kan være tilfelle. Anonymkode: b96b7...23d 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Masse. Statistisk sett får man lykkeligere barn. Man har bedre økonomi, ferdig med mye selvrealisering, tryggere jobb etc. etc. det er en veldig fin tid å få barn på. Anonymkode: 1b2d1...285 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Jeg blir snart 40 år. Masse positivt med det, barn har blitt ungdom, man kan tenke mye mer på seg selv, jeg begynner å gi litt mer faen i hva andre mener om utseende mitt. Mange ting jeg syns er fint med det å bli eldre. Har mange ting på stell. Har ikke utdanning, men en har en fin jobb for det. Så er ganske fornøyd Anonymkode: 8f4d4...ef7 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir snart 40 år. Masse positivt med det, barn har blitt ungdom, man kan tenke mye mer på seg selv, jeg begynner å gi litt mer faen i hva andre mener om utseende mitt. Mange ting jeg syns er fint med det å bli eldre. Har mange ting på stell. Har ikke utdanning, men en har en fin jobb for det. Så er ganske fornøyd Anonymkode: 8f4d4...ef7 Jeg bomma på spørsmålet ser jeg😂 Fikk ikke med meg den siste setningen ( Når man er mor) Anonymkode: 8f4d4...ef7
Gjest Wanda1984 Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 I mitt tilfelle ble arbeidslivet lettere, jobber kunn 40% tilrettelagt og er ufør resten (jobbet 100% i tung jobb i 10år før det smalt) . God økonomi da jeg er snart gjeldfri om 4 år. Fått noen svar på hvorfor jeg har hatt de utfordringene jeg har hatt...alenemor til en på 8år, ikke partner og ønsker ikke heller. Trives bedre som singel. Har få men nære venner og liten familie. Har tid til å holde på m hobbyer. Eier leiligheten og bilen.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Wanda1984 skrev (3 timer siden): I mitt tilfelle ble arbeidslivet lettere, jobber kunn 40% tilrettelagt og er ufør resten (jobbet 100% i tung jobb i 10år før det smalt) . God økonomi da jeg er snart gjeldfri om 4 år. Fått noen svar på hvorfor jeg har hatt de utfordringene jeg har hatt...alenemor til en på 8år, ikke partner og ønsker ikke heller. Trives bedre som singel. Har få men nære venner og liten familie. Har tid til å holde på m hobbyer. Eier leiligheten og bilen. Kan jeg spørre hvilken bransje du er i? Har du opplevd å bli møtt med fordommer f.eks. av andre foreldre, eller er det lite av dette? Med tanke på at du kun jobber 40%. Det må jo være fantastisk for barnet ditt med en såpass tilstedeværende mor, da. Ts Anonymkode: 0bf97...e95 1
Gjest Wanda1984 Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Jeg er sykepleier, jobbet turnus 100% sykehjem, nå 40% tilrettelagt på dagsenter...sønnen var 7 år da jeg begynte å jobbe deltid. Mer overskudd til å følge opp min sønn og mine hobbyer...ingen har direkte kommet m fordommer, men har de noen så deres er det problem.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Trodde aldri jeg skulle bli 25. Nå er jeg her da, over 30. Har barn og jobb men ikke styr på noen av delene. Litt mer fucked i psyken enn for et par år tilbake, nedadgående trend... Nei, jeg kan ikke si hva som gir glede i livet. Har problemer med å finne annet en forpliktelser som binder meg fast i denne tilværelsen. Er ikke det mønsteret? Jeg har noen rynker rundt øynene og det blir bare mer. Helt fremmed å bli gammel men det blir vi. Vi damer rundt 30+ skal ikke gjøre annet enn å oppfylle roller - mer interessant er det ikke. Drit i personlighet og egne drømmer.... Det tror nå jeg.. Dessverre. Gratulerer til dem som har funnet sin egen mening og er lykkelig med de små gledene i sin tilværelse, virkelig. Anonymkode: 8b313...093
Angelheart2 Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Tror ikke jeg forstår spørsmålet ditt, og blir ikke noe klokere av å se de forskjellige svarene. Kan du utdype? Mener du fordeler med å bli mor i godt voksen alder, eller å bli eldre når man er mor? Den største fordelen med å bli eldre er jo at å ikke bli det er skikkelig kjipt.... 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Ingenting, syns jeg. Jeg hadde alt på stell og hadde gjort karriere osv da jeg fikk barn i en alder av 30. Jeg skulle ønske jeg hadde vært enda yngre da jeg fikk barn. Jeg ser ingen som helst fordeler ved å være på et generelt grunnlag. På individnivå kan det nok finnes fordeler; som å finne den rette å få barn med, kanskje man er sent ute med å bli klar for barn eller få livet på stell. Man bør få barn når man føler det er best for en selv. Anonymkode: 43c24...1f9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Emnet på denne tråden er jo helt uleselig, så vi får vel tippe så godt vi kan. Jeg ble mor da jeg var 37. Ikke fordi jeg ønsket å vente så lenge, men fordi jeg ikke fant mannen i mitt liv før jeg var 35. Fordelene med å få barn sent i livet, var i mitt tilfelle: 1. null økonomiske bekymringer, allerede på boligmarkedet og har høy lønn og god sparekonto 2. ferdig med det verste «karrierejaget», har allerede en lederstilling så er ikke redd for å bli forbigått pga foreldrepermisjon etc 3. veldig mye tryggere på meg selv og hvilken type mor jeg vil være. Alle «gode råd» fra svigermor/fremmede/venner plager meg ikke, jeg er utrolig komfortabel med egne valg 4. føler meg veldig klar (mer enn klar) for å oppdra et barn. Har tenkt nøye igjennom hvilke verdier vi ønsker å fokusere på. Føler meg som en mor som har fullstendig «roen». 5. hadde jeg fått barn tidligere hadde de vært skilsmisse-barn nå 6. jeg har fått reist verden rundt og «rast fra meg» 7. min mann har ikke like mye testosteron som da vi var yngre, og det er deilig med en rolig og fin pappa som trives best hjemme med oss og ikke ute med gutta på byn ❤️ Ulempene er jo selvfølgelig at jeg merker at lite søvn gjør mer vondt enn det hadde gjort om jeg var ung. Og at jeg blir lettere sliten av all den fysiske aktiviteten barn medfører (men har råd til hushjelp nå, det hadde jeg ikke for et par år siden). Og at kroppen og hudelastisiteten sannsynligvis ville sett bedre ut om jeg var ung mor (men kom meg tilbake i match vekt etter 4,5 mnd 💪🏻). Jeg var kanskje litt ekstra umoden i 20 årene, så hadde jeg fått barn da kunne nok ting gått litt så som så. Anonymkode: a2dbb...dc2 1
Thea82 Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Det var aldri et direkte bevisst valg, jeg var bare ikke klar før (og manglet også «mannen i mitt liv»). Jeg fikk min datter når jeg var 37. Fordelen er nok økonomi (jeg velger selv om jeg vil jobbe), har rast fra meg og det samme har far, to sett pensjonerte besteforeldre. Når det er sagt, så kjenner jeg meg veldig igjen i det en annen skrev om manglende hud elastisitet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå