Thyra Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 Ammer fortsatt morgen og kveld. Men virker som det kommer stadig mindre melk, så usikker på hvor mye han får i seg. Har fått litt mme på dagen etter at jeg begynte i jobb. Har prøvd med kumelk, men han vil ikke ha. Når det etter hvert blir helt slutt på ammingen, og om han fortsatt ikke vil ha kumelk, bør man fortsette å gi mme? Ev hvor mye og hvor lenge? Man gir jo ikke mme til en femåring om han ikke vil ha kumelk, liksom.
Troyamin Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Har du forsøkt geitemelk? Noen barn liker den smaken bedre enn kumelk.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 21 minutter siden, Thyra said: Ammer fortsatt morgen og kveld. Men virker som det kommer stadig mindre melk, så usikker på hvor mye han får i seg. Har fått litt mme på dagen etter at jeg begynte i jobb. Har prøvd med kumelk, men han vil ikke ha. Når det etter hvert blir helt slutt på ammingen, og om han fortsatt ikke vil ha kumelk, bør man fortsette å gi mme? Ev hvor mye og hvor lenge? Man gir jo ikke mme til en femåring om han ikke vil ha kumelk, liksom. Du kan gi ost og yoghurt istedet. Så små barn liker oftenaturell yoghirt Anonymkode: 8e6fc...171
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Thyra skrev (1 time siden): Ammer fortsatt morgen og kveld. Men virker som det kommer stadig mindre melk, så usikker på hvor mye han får i seg. Har fått litt mme på dagen etter at jeg begynte i jobb. Har prøvd med kumelk, men han vil ikke ha. Når det etter hvert blir helt slutt på ammingen, og om han fortsatt ikke vil ha kumelk, bør man fortsette å gi mme? Ev hvor mye og hvor lenge? Man gir jo ikke mme til en femåring om han ikke vil ha kumelk, liksom. Jeg har et flaskebarn. Kjøper nå NAN 4 eller NAN 5, som er beregnet for større barn. Nå kommer det sikkert mange motsvar her om hvor dårlig dette er, men barnet mitt er ikke så glad i kumelk, og foretrekker enten vann eller NAN. Noen ganger litt saft eller juice til maten. Det går ca.2 - 4 flasker NAN pr. dag. Så lenge hun liker det ser jeg ikke noe galt i det. Anonymkode: 8ada3...7bd
Thyra Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et flaskebarn. Kjøper nå NAN 4 eller NAN 5, som er beregnet for større barn. Nå kommer det sikkert mange motsvar her om hvor dårlig dette er, men barnet mitt er ikke så glad i kumelk, og foretrekker enten vann eller NAN. Noen ganger litt saft eller juice til maten. Det går ca.2 - 4 flasker NAN pr. dag. Så lenge hun liker det ser jeg ikke noe galt i det. Anonymkode: 8ada3...7bd Hvor gammel er hun?
Thyra Skrevet 23. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan gi ost og yoghurt istedet. Så små barn liker oftenaturell yoghirt Anonymkode: 8e6fc...171 Han spiser litt yoghurt innimellom. Har ikke likt naturell. Spist litt smøreost, og noen ganger toast. "Fast" ost har han ikke villet ha.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Min drakk ikke kumelk før hun fikk drikke den av vanlige glass. Ville ikke drikke den av tutekopp selv om hun drakk vann fra tutekopp. Dersom barnet spiser godt, får i seg nok veske og har fin vektoppgang er det vel ikke nødvendig å gi mme. Anonymkode: 3cd75...dae
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Nå blir jeg sikkert hudfletta jeg å, men jeg begynte med å ha biiittelitt vaniljesukker oppi melka når han skulle gå over til kumelk. Tok litt og litt mindre for hver gang og det tok ikke mer enn 4 dager før kumelk var akseptert, idag elsker han melk. Jeg ønsker at barna skal like melk da. Anonymkode: 7b355...625
Gjest Albbas Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Gi det litt tid. Min eldste likte NAN og fikk det innimellom da han var passert året og jeg slutta å amme, mest fordi det var praktisk å ha med seg på tur (i sånn liten kartong). Gradvis ble han VELDIG glad i vanlig kumelk. Minste på snart to ammes fortsatt og er ikke veldig begeistret for kumelk, men det kommer seg. Aldri gitt henne NAN. Ville ikke stresset så veldig med type melk ennå, men tilby melk i ny og ne. Går barnet i barnehage? Mange som begynner å drikke melk der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå