AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Skrevet 23. mars 2021 https://www.vg.no/forbruker/helse/i/86R3aA/ny-forskning-kvinner-med-hoey-bmi-er-loennstapere Har ikke tilgang til hele artikkelen her, men de skriver at kvinner med høy BMI er lønnstapere. Jeg forstår at de kanskje vil fram til at de diskrimineres. Men kan det være at kvinner med høy BMI rett og slett ikke jobber så hardt og står på?, kanskje de er latere? Anonymkode: a0ae1...033 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Skrevet 23. mars 2021 Og kan det være at de med høy BMI kanskje ikke har så høy utdanning? Anonymkode: a0ae1...033 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Hvis du faktisk hadde lest artikkelen ville du visst at det ikke handler om det nei. Idiotisk å slenge ut påstander uten at du har satt deg inn i grunnlaget. Anonymkode: 7a2af...4ab 25
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 jeg vil anta at kvinner med høy bmi er generelt mer late og ustrukturerte noe som gjenspeiles i deres kroppsvekt. Anonymkode: a7c4e...f57 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Faktisk, så har mennesker med lav BMI over tid hatt mangel på næringsstoffer til hjernen. Det skjedde det en underutvikling av hjernen i barneårene, som gjør at disse slanke menneskene gjør slike feilslutninger som TS nettopp gjorde. Den ser ut til å være irreversible 😳 Anonymkode: 5a4b6...2c5 22
herzeleid Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Synd artikkelen er bak betalingsmur. Her kan det jo både handle om diskriminering og at noen av faktorene som gjør at en har høy BMI også gjør at en legger ned mindre arbeidsinnsats. I tillegg er høy BMI forbundet med helseproblemer, og at det igjen vil påvirke karriere- og lønnsutvikling virker ikke usannsynlig. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Vet ikke alle detaljer i artikkelen, men jeg antar at det ikke har noe med latskap eller mangel på utdannelse å gjøre. Jeg var 20 kg overvektig, og strevde med å få jobb. Fikk anoreksi etterhvert, og da jeg tok av de 20 kg ++, så fikk jeg jobb med en gang. Fikk nytt jobbtilbud en stund etter, Men høyere lønn. Eneste forskjellen var vektnedgangen. Jeg vet med hånda på hjertet at jeg ikke var noe latere før, enn etter, tvert om var jeg med energiløs da jeg var syk. Men, jeg tror derimot at utseende har mye å si på arbeidsmarkedet også. Anonymkode: 447c2...bb8 17
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg vil anta at kvinner med høy bmi er generelt mer late og ustrukturerte noe som gjenspeiles i deres kroppsvekt. Anonymkode: a7c4e...f57 Det er en myte. Finnes folk i høye stillinger i alle størrelser. Både menn og kvinner. Anonymkode: 01c57...c8b 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://www.vg.no/forbruker/helse/i/86R3aA/ny-forskning-kvinner-med-hoey-bmi-er-loennstapere Har ikke tilgang til hele artikkelen her, men de skriver at kvinner med høy BMI er lønnstapere. Jeg forstår at de kanskje vil fram til at de diskrimineres. Men kan det være at kvinner med høy BMI rett og slett ikke jobber så hardt og står på?, kanskje de er latere? Anonymkode: a0ae1...033 Erna har høy BMI, og høy lønn. Dårlig kosthold finnes i alle samfunnslag, men overvekt er nok mest presentert i de laveste lønnstrinnene. Fordi de er uopplyste om kosthold og trening. Det vet jeg selv. Var aktiv og hadde aldri problemer med vekt før jeg i første permisjon begynte å drikke brus hver dag. Mange liter. Tenkte ikke på at vekten ville øke, men det gjorde den. Drastisk. Nå er jeg svært nøye. Anonymkode: b5702...5ce 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Norges tre statsmakter ledes jo av kvinner med høy BMI, i større eller mindre grad. Tviler på at de er så late. Anonymkode: 11d10...b30 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Sannsynligvis hører stress, sykdom og høy vekt sammen. Har du hatt et hardt liv og ikke klarer ta utdanning, så er du sannsynligvis mer deprimetr og mer tilbøyelig til å overspise. Dårlig mat gjennom oppveksten kan også føre til fedme og skader i mage og kropp som gjør det vanskelig å gå ned i vekt. Anonymkode: 6b184...b31 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): https://www.vg.no/forbruker/helse/i/86R3aA/ny-forskning-kvinner-med-hoey-bmi-er-loennstapere Har ikke tilgang til hele artikkelen her, men de skriver at kvinner med høy BMI er lønnstapere. Jeg forstår at de kanskje vil fram til at de diskrimineres. Men kan det være at kvinner med høy BMI rett og slett ikke jobber så hardt og står på?, kanskje de er latere? Anonymkode: a0ae1...033 Jeg kjenner FLERE toppledere og ledere med noen ekstra kilo som lever for å jobbe. Lønnen deres er også reflektert ihht innsats, så ville ikke dratt folk med «høy bmi» under en kam! Er selv «overvektig» og tjener mer enn andre i selskapet mitt på samme alder uavhengig av kjønn.. Anonymkode: eba4e...c20 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 I følge BMI er jeg sykelig overvektig. Og jeg er tynn.. Og i hvert fall ikke lat! Anonymkode: 7a118...2c0 1
Myrmica Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men kan det være at kvinner med høy BMI rett og slett ikke jobber så hardt og står på?, kanskje de er latere? Anonymkode: a0ae1...033 At kvinner med høy BMI er lønnstapere stemmer, men denne slutningen er alt for enkel. Det kan ligge mange årsaker bak. Kanskje er noen med høy BMI latere. Men kanskje de var late i utgangspunktet, og har fått en høy BMI som følge av det. Da hadde de ikke vært bedre arbeidstakere om de var tynne... Høy BMI kan i mange tilfeller skylder helseutfordringer. Folk som strever med helseutfordringer hele livet er gjerne ikke de som klatrer mest aggressivt på lønns- eller karrierestigen. Det er en trend at de med lavere utdanning har høyere BMI. Da er det lav utdanning som gjør dem til lønnstapere, ikke BMI'en. Jeg tror også diskriminering i ansettelsesprosessen spiller en stor rolle. Bevisst eller ubevisst blir de som ser bra ut/er slanke og atletiske, eller de som er lettest for intervjueren å identifisere seg med, foretrukket i en ansettelsesprosess, om kvalifikasjonene ellers er noenlunde like. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg vil anta at kvinner med høy bmi er generelt mer late og ustrukturerte noe som gjenspeiles i deres kroppsvekt. Anonymkode: a7c4e...f57 Tviler. Jeg har høy BMI, høy utdannelse og høyere lønn enn de fleste av mine kollegaer i samme type stilling som meg (grunnet utdannelsen). Joda, jeg har en rotete pult, men litt rotete har jeg alltid vært, uavhengig av BMI. Jeg får stadig skryt av ledelsen av min høye arbeidskapasitet, og ser ingen grunn til at folk med høy BMI skal være latere enn andre mennesker i vanlige yrker. Jeg jobber jo ikke som sportsutøver, liksom. En av grunnene til dårligere lønn handler nok mer om at det er vanskelig å få toppjobber med høy BMI. Det er mange søkere, og mange med mer eller mindre like kvalifikasjoner. Da blir gjerne de som ser aktiv og sporty ut valgt. Anonymkode: b54c4...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Det er garantert mye diskriminering ute og går (som alltid - enten det er fordi man er tjukk, stygg, lav, farget etc). Men uansett hvor politisk ukorrekt det er å si dette høyt, så kommer vi ikke unna at mange av oss som får en overvektig person på intervju, tenker: jeg trenger en person med selvdisiplin, det tror jeg ikke denne personen har. Hvis hun/han ikke klarer å styre matinntak, komme seg på trening, og ta tak i helseproblemer (som jo er veldig viktig!) hvordan kan jeg da være trygg på at de klarer å ta seg selv i nakken når det kommer til arbeidsoppgaver. Anonymkode: e16a2...87b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 Handler nok mest av alt om fordommer mot tykke piker, dessverre. Anonymkode: d4944...ddc 1
Selbu Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Dere er så jævlige dere som dømmer mennesker etter utseendet. 😑
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Men kan det være at kvinner med høy BMI rett og slett ikke jobber så hardt og står på?, kanskje de er latere? Tenker du det samme om menn med høy BMI? Det er flere overvektige menn enn overvektige kvinner. Anonymkode: 7e578...f46 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 Det er ikke den høye BMI som er skyld i at disse folkene har dårlig betalte jobber. Det er samme underliggende grunn til at personen har høy BMI og en dårlig betalt jobb, som dårlig helse eller uflaks med kortene som ble gitt. Blir som med at folk som bor under høyspentmaster har høyere forekomst av kreft, men det er ikke høyspenten som lager kreften, det er ofte sammenheng mellom dårlig helse og dårlig råd. Boliger under kraftledninger er ofte billigere enn de som ligger finere til og dermed flytter folk med dårligere helse og råd under høyspentmaster. Anonymkode: 4c822...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå