AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #1 Del Skrevet 23. mars 2021 Jeg er relativt slank men sliter med overskuddsfett på lårene. Overkroppen blir snart nesten for tynn mens lårene fortsatt ligner kroppen til en lett overvektig person. Erfaringer eller tips? Anonymkode: 04234...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #2 Del Skrevet 23. mars 2021 Jeg tenker at du er heldig som har fett på lårene. Det fettet som er på lår og rumpe er det sunne fettet og det er veldig bra for helsa. Anonymkode: cd301...14b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Del Skrevet 23. mars 2021 Hvis du trener overkroppen og bygger mer muskler der, vil overkroppen se større ut. Anonymkode: cd301...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #4 Del Skrevet 23. mars 2021 Tidlig stadie av lipødem? Anonymkode: 2f791...f62 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenker at du er heldig som har fett på lårene. Det fettet som er på lår og rumpe er det sunne fettet og det er veldig bra for helsa. Anonymkode: cd301...14b Nja. Men det ser rart ut... AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du trener overkroppen og bygger mer muskler der, vil overkroppen se større ut. Anonymkode: cd301...14b Ja. Takk for tipset. Har bra med magemuskler egentlig men brystene blir forsvinnende små og midjen er fin og smal, ser bare rart ut til de brede hoftene. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tidlig stadie av lipødem? Anonymkode: 2f791...f62 Jeg har nesten lurt på det. Hvordan kan jeg se forskjell på lipødem og vanlig fett? Betyr det isåfall at det ikke kan trenes eller slankes bort?? Anonymkode: 04234...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har nesten lurt på det. Hvordan kan jeg se forskjell på lipødem og vanlig fett? Betyr det isåfall at det ikke kan trenes eller slankes bort?? Anonymkode: 04234...568 Se på bilder av lipødem i forskjellige stadier og se om det ser ut som dine ben. Lipødem har litt hardere fett liksom. Og hvis du har cellulitter, så er det et tegn på lipødem. Man får lett blåmerker. Mange vil påstå at det ikke kan trenes eller slankes bort, men det går. Det er vanskelig, men det går. Det hjelper hvis man kutter ut planteoljer (margarin, soyaolje, rapsolje osv) og erstatter med animalsk fett. Kutt også ut korn og sukker. Trening er gunstig. Anonymkode: 2f791...f62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #7 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg sliter med det samme, men rumpe, lår og legger, jeg hater leggene mine. Når jeg går ned i vekt mister jeg mage og midje, ribbena stikker ut, altså overkroppen blir mindre, men nedre del forsvinner ikke, og jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det. Knær og legger er mitt største hat. Anonymkode: b436e...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #8 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg har kjempetynn overkropp, men veldig mye fett og cellulitter på lår og rumpe samt ganske kraftige legger. BMI-en min er cirka 19. Jeg mistenker at det kommer av at jeg er ekstremt utrent og har nå begynt et treningsregime for å se om jeg får balansert meg litt mer ved å få litt muskler på overkroppen og bli kvitt fett på underkroppen. Overarmene mine har allerede blitt kraftigere, men det har dessverre ikke skjedd noe med lårene foreløpig. Synes forresten folk bør kutte ut med det lipødem-maset her på KG. Det er sjeldent og ekstremt, så det har ingenting for seg å foreslå at alle som skriver inn her og klager over cellulitter og kraftige lår har lipødem. Det blir nesten som å foreslå at alle med dårlig kondis har astma. https://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-naring/diverse/lipodem/ Anonymkode: cf33b...05b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #9 Del Skrevet 13. april 2021 Samme problem her (ikke lipødem). Det balanserer seg bedre ut når jeg kommer i nedre sjiktet av bmi skalaen (19-20). Anonymkode: 3dc39...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 13. april 2021 #10 Del Skrevet 13. april 2021 Tren styrke for hele kroppen, gjerne med litt ekstra fokus på overkropp. Dette kombinert med fornuftig matinntak kan hjelpe på mtp å bygge opp overkroppen og evt også forbrenne litt fett (man kan ikke punktslanke, men om det meste du har av fett er på lår/rumpe, vil det jo bli forbrent derifra i stor grad) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #11 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 2.04): Jeg har nesten lurt på det. Hvordan kan jeg se forskjell på lipødem og vanlig fett? Betyr det isåfall at det ikke kan trenes eller slankes bort?? Anonymkode: 04234...568 Det merkes enklest på tre ting: 1. Har du smerter? Får du store smerter av berøring, dersom for eksempel en katt tråkker/går over lårene dine? 2. Har du kuler inne i fettet? Hvis du klemmer inn i lårene dine (velg det verste området) og dra fingrene bortover mens du klemmer inn - kjennes det ut som du stryker på en pose med ris? Eller popcorn? Eller tørka erter? 3. Får du mye blåmerker på lårene, tilsynelatende helt uten grunn? Jeg mener ikje når du slår deg, men for eksempel når du sover, sitter i sofaen eller går tur. Anonymkode: 26f96...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 13. april 2021 #12 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg har også pæreform. Jeg kommer aldri til å få lekre bein, men har innstilt meg på å bli mer fornøyd med de jeg har. De funker! Det hjelper jo å bli slankere (er på vei nå), men selv i min tid som godt trent og tynn så var lår og legger store ifht resten av kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå