AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Nei, mine foreldre har verken vært kule eller hatt kul stil. Var om å gjøre å se så konservativ ut som mulig. Vi barna ble kledd ganske utdatert, selv om vi ønsket oss kule klær:/ Anonymkode: 660ed...e78 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Var ikke kule og klesstil var nok et fremmedord for dem, men de var ansvarfsfulle voksne som var som foreldre bør være. Veldig glad for det i dag. Mange av de jeg kjente med «unge kule» foreldre går det dessverre ikke så bra med i dag. Anonymkode: 51606...69b 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Pappa var nok mer A4. Briller, mørkeblå t-skjorter med krage, jeans og gullklokke. Mamma var mer stramme lyse jeans, svarte topper, rødt hår og lys leppestift. Litt rocka men feminin Anonymkode: 990f5...209
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Jeg er født i 1977. Mamma gikk ikke en dag uten høye hæler eller neglelakk før på midten av 90 tallet. Hun har alltid vært liten, nett og veldig feminin. Kanskje ikke «kul», men alltid veldig stilig og elegant. Nå er hun nettopp blitt pensjonist, men er fortsatt en stilig dame som er opptatt av å se fresh ut. Anonymkode: 63ebf...524 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Jeg vokste opp på 70 tallet, å selv om jeg hadde unge foreldre, så var ikke foreldre på den tiden kule. Anonymkode: b14c9...cec 3
Smurfii Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har sett bilder av begge ikledd Adidas gensere😎 så ja, må si stilen deres var ganske så kul på slutten av 90 tallet🤓 syns de kler seg ganske bra den dag idag også, mer etter alderen selvfølgelig, men langt fra kjedelig😌 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Vokste opp på 80-tallet. Mamma så ut som prinsesse Diana, pappa som prins Charles. Jeg (gutt) gikk i skjorte og penbukser og skinnsko (mokasiner og brogues). Da jeg var rundt tolv hadde moren til en kompis ryddet, jeg var litt lavere enn ham, så hun lurte på om jeg ville arve noen klær. Han var alltid kult kledd. Da jeg skulle hjem sa hun at hun hadde satt frem noe i gangen jeg kunne få. Jeg fant to poser, tok det med meg, kom hjem, der var det en grå med noe lilla og svart tror jeg det var Bosselini joggedress, og en Diadora joggedress i turkis, gult, lilla og mørkeblått eller noe slikt. Og det var kanskje satt frem en pose jeg ikke skulle fått med meg, for der lå det fem par knelange hvite Nike sokker med to tykke striper brettet i tykke klumper, en Ball genser, en Adidas treningsjakke og et par svarte Nike basketsko. Jeg dro sporenstreks på meg Bosselinijoggedressen, dro et par av Nikesokkene opp av posen, inni de var det et par til og jeg kom på at kompisen min alltid brukte to par, så jeg kopierte og jeg dro de begge over buksa, og på med skoene. Min mor fikk nesten hjerteinfarkt da jeg møtte opp i stua med gaven på. Ball genseren, Adidasjakka og skoa ble etterlyst, de var ikke en del av det jeg skulle få. Det var nok ikke de Nike sokkene heller, men de var nok glemt. Og alle fem var doble, selv om tre av de hadde Champion inni seg. Så med ti par sokker som var milevis bedre enn noen sokker jeg hadde hatt og som jeg brukte dobbelt opp som kompisen min, og mine to første joggedresser som også var mye bedre enn de klærne min mor kjøpte til meg hos House of Scotland blant annet, ble det en ny æra. Har til dags dato aldri sett mine foreldre med joggesko, joggebukse, collegegenser, hvite sokker, ja, ikke engang allværsjakke. Min far mener cordfløyelsbukser og tattersallskjorter er daffeklær. I dag handler også jeg alle mine klær i bestemte butikker i London, som min far og farfar har gjort før meg. Men de fem parene med Nikesokker med sine respektive par inni har jeg fortsatt i sokkeskuffen, det hender en sjelden gang jeg bruker de for minnenes skyld. Ligger litt i kortene at de ikke har blitt brukt veldig mye. Dessverre vokste jeg ut av joggedressene året etter, og bortsett fra at jeg måtte ha en treningsdress i militæret og en på skolen til gymmen har heller ikke jeg vært mye å se i slikt. Sportsklær i min familie er knickers, knestrømper og tweedjakke. Anonymkode: ca366...a8a 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Nei, mine foreldre var ikke kule på 90-tallet, da hadde de passert tretti. På 80tallet tror jeg de fortsatt var litt kule. Husker jeg hadde noen venner med foreldre som kledde seg litt kult. Anonymkode: 7a3ab...64e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Moren min hadde gigastort hår i full permanent, med spenne på siden. Hun gikk i stramme jeans. Samme som skinny jeans nå. Bare enda strammere 😅 Store gensere. Hun blei sett på som ei rype på den tiden 😊 Anonymkode: b802b...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Pappa så ut som en puddelrocker, med stort fluffy og blondt hår. På dåpsbildene mine har han rosa dress, med et bredt rosa magebelte. Mamma var bitteliten, permanent i håret, stooore tskjorter og 501s. Vil si de var ganske kule. Anonymkode: 87b43...772 1
bondevett Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vokste opp på 80-tallet. Mamma så ut som prinsesse Diana, pappa som prins Charles. Jeg (gutt) gikk i skjorte og penbukser og skinnsko (mokasiner og brogues). Da jeg var rundt tolv hadde moren til en kompis ryddet, jeg var litt lavere enn ham, så hun lurte på om jeg ville arve noen klær. Han var alltid kult kledd. Da jeg skulle hjem sa hun at hun hadde satt frem noe i gangen jeg kunne få. Jeg fant to poser, tok det med meg, kom hjem, der var det en grå med noe lilla og svart tror jeg det var Bosselini joggedress, og en Diadora joggedress i turkis, gult, lilla og mørkeblått eller noe slikt. Og det var kanskje satt frem en pose jeg ikke skulle fått med meg, for der lå det fem par knelange hvite Nike sokker med to tykke striper brettet i tykke klumper, en Ball genser, en Adidas treningsjakke og et par svarte Nike basketsko. Jeg dro sporenstreks på meg Bosselinijoggedressen, dro et par av Nikesokkene opp av posen, inni de var det et par til og jeg kom på at kompisen min alltid brukte to par, så jeg kopierte og jeg dro de begge over buksa, og på med skoene. Min mor fikk nesten hjerteinfarkt da jeg møtte opp i stua med gaven på. Ball genseren, Adidasjakka og skoa ble etterlyst, de var ikke en del av det jeg skulle få. Det var nok ikke de Nike sokkene heller, men de var nok glemt. Og alle fem var doble, selv om tre av de hadde Champion inni seg. Så med ti par sokker som var milevis bedre enn noen sokker jeg hadde hatt og som jeg brukte dobbelt opp som kompisen min, og mine to første joggedresser som også var mye bedre enn de klærne min mor kjøpte til meg hos House of Scotland blant annet, ble det en ny æra. Har til dags dato aldri sett mine foreldre med joggesko, joggebukse, collegegenser, hvite sokker, ja, ikke engang allværsjakke. Min far mener cordfløyelsbukser og tattersallskjorter er daffeklær. I dag handler også jeg alle mine klær i bestemte butikker i London, som min far og farfar har gjort før meg. Men de fem parene med Nikesokker med sine respektive par inni har jeg fortsatt i sokkeskuffen, det hender en sjelden gang jeg bruker de for minnenes skyld. Ligger litt i kortene at de ikke har blitt brukt veldig mye. Dessverre vokste jeg ut av joggedressene året etter, og bortsett fra at jeg måtte ha en treningsdress i militæret og en på skolen til gymmen har heller ikke jeg vært mye å se i slikt. Sportsklær i min familie er knickers, knestrømper og tweedjakke. Anonymkode: ca366...a8a 😂😂😂 Dette var som tatt ut av en roman! Fikk Tore Renberg vibber av denne beskrivelsen fra en åpenbart stor dag i ditt liv! Jeg ser også for meg deg som voksen, i tweed og knestrømper, som lengte tilbake til da du var "kul". Fantastisk! En liten forfatterspire i deg. 5
Million Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 På ett 17. mai bilde fra barndommen min, sitter faren min med skikkelig cowboy-bart, brun dress og oransje skjorte og et psykedelisk mønstret slips. Dette var det glade 70-tallet og regnet for siste skrik innen mote. Mamma sitter med tupert hår, sprayet med en halv flaske hårspray så det skulle holde seg "puffy". Men nei, de hadde generelt ingen spesielt "kul" stil. De var foreldre til en skokk unger, og hadde bare vanlig stil for tiden de levde i. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Ja, de var kule og er fortsatt det. Mamma var bare 17 år da hun fikk meg. Pappa litt eldre. Veldig takknemlig nå når jeg ér 40 at de er i god form, mange av mine venninner har mistet foreldrene sine. De hadde typisk 80talls stil, mamma sydde mye av klærne mine og sine egne selv, hun er veldig flink med symaskinen. Nå driver de mye med friluftsliv og scooterkjøring, så de er sporty kledt og unge til sinns. Synes de er råkule! Anonymkode: 875d6...658
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Nei. De var mamma og pappa. Anonymkode: 265e0...0a7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 Pappa var kul (er fortsatt) og alle vennene mine var ville etter å snakke med han, og det er de fortsatt, selv om vi nå er over 40 år og han i 60 årene. Anonymkode: 04a0e...b5b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Nei det var ikke mye kul stil der. Var ganske flau da jeg var 11 over mamma sin stil, mye tunika og tights og slippers. Pappa gikk i arbeidstøy, signalgul refleksjakke dagen lang. Anonymkode: c63e0...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 Men det viktigste var såklart at de var snille og gode, det var de, da kan de bare kle seg som noen bygdenisser for min del. Meg over. Anonymkode: c63e0...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 Foreldrene min kledde seg alltid fint, fulgte moten. Faren min er død. Moren min er over 70 og fortsatt en flott dame. Kler seg moteriktig, men ikke som en tenåring. Alltid velstelt og pen. Anonymkode: 42d8f...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå