Gå til innhold

Andre dose skal visst gi verre bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er meningen at andre dose med koronavaksine skal gi sterkere bivirkninger enn den første dosen. Når vi allerede ser dødsfall og (snart) uføre etter den første dosen er det bare å stålsette seg for dødstallene og uføretallene når andre dosen er satt. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Tutte
Skrevet
pinnelinn skrev (1 minutt siden):

Det er meningen at andre dose med koronavaksine skal gi sterkere bivirkninger enn den første dosen. Når vi allerede ser dødsfall og (snart) uføre etter den første dosen er det bare å stålsette seg for dødstallene og uføretallene når andre dosen er satt. 

Hvilken vaksine sikter du til? AZ skal visst gi mindre bivirkninger ved 2 dose. Phizer gir mer bivirkninger ved 2 dose.

Skrevet
pinnelinn skrev (12 timer siden):

Min mor har fått to doser med Pfizer, og hadde ingen bivirkninger annet enn litt ømhet i den armen sprøyta ble satt. Tror det er veldig forskjellig fra person til person.

Gjest Rocka69
Skrevet

Jeg har fått en dose av AZ, absolutt ingen reaksjon i kroppen, heller ikke ømhet der sprøyten ble satt. Så hvis det er slik dose 2 av AZ skal gi enda mindre bivirkninger, så kom med den - jeg venter på at tiden for dose 2 skal settes i midten av mai.

Så kanskje de burde se på de genene til de som har fått svært alvorlige bivirkninger og faktisk døde av AZ og de som ikke har fått bivirkninger. For å se om man kan finne en genetisk markør som utgjør forskjellene. Og da lage en test som sier at du kan få AZ, men ikke du - du må få Pfizer, Moderna, Janssen eller Sputnik V - men det betyr at du må vente i noen dager. Men de som får OK, så settes AZ der og da.

Det er i hverfall min teori.

• Opprett ny...