AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har alltid hatt en drøm om mange barn. 3 eller kanskje til og med 4. Alle mine venner syns det er helt crazy og at jeg må få en først. Som jeg så klart er enig i. Men tror dere dette vil endre seg? Dere som alltid ønsket dere mange barn, var det slik at dere fikk en og da ville dere ikke lengre ha mange? Anonymkode: a8ee5...775
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Jeg ville ha 3-4, men har endret mening etter 1. Ikke fordi jeg angrer på barnet eller noe, barnet mitt er helt fantastisk og ville ikke levd uten. Men blir maks 2 med flere år mellom om det i det hele tatt blir en til. Syns plutselig 1 er nok! Anonymkode: 86b1b...377 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 For min del er det ikke barna, men det å gå gjennom fødsel 4x som gir meg betenkeligheter. Drømte om 4, har foreløpig 1. Men mitt tips er likevel å være tilstede der du er akkurat nå. Ikke lev for langt fremme i tid. Nyt 1.barnet med hele deg, så tar du de andre etter hvert når de kommer. Anonymkode: 37c4a...673 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Jeg ønsket meg alltid 4 mens jeg vokste opp.. Etter å ha fått 2 barn med en mann som ikke tok ansvar tenkte jeg, nei.. Det her går ikke. Jeg klarer ikke å ha flere.. Dum som et brød ble jeg etter flere år sammen med en ny, tenkte han her han var jo god og stiller opp. Over 1,5 år etter flyttet vi sammen, og så ble jeg uplanlagt gravid... Han stilte mindre opp enn eksen. Ender på 3, er sterilisert. Livet endrer seg, livet med barn endrer seg, typen endrer seg.. Altså, man kan bare ikke planlegge alt på forhånd. Eller, man kan vel prøve å planlegge og legge til rette for noe. Men vi er bare mennesker. Anonymkode: c18a2...327 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Kunne gjerne tenke meg 3 barn, før jeg fikk barn. Har nå to og tror jeg må vente litt, jeg har ikke ressurs til en til. To er nok, foreløpig ihvertfall, men jeg er nå 40 år gammel. Anonymkode: 552b5...7f3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Jeg ønsket og så alltid for meg at jeg skulle ha tre. Nå har jeg to, og føler meg egentlig ferdig og at jeg har nok med å følge opp de to. Kanskje det forandrer seg om noen år (yngste er 3 år nå), men samtidig er det utrolig deilig å ha litt mer «friheter» igjen nå som de er eldre. Anonymkode: da316...f60
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Nei. Ønsket meg mange, men trodde ikke jeg skulle få det da jeg ble alene med ett barn. Jeg fikk fire til slutt da. Anonymkode: 694dd...f69
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Vi ville ha tre. Men jeg kjente meg ferdig etter to. Har svært tøffe graviditeter og kjente veldig på at jeg ikke orket å være fraværende mor i 9mnd til. I tillegg hadde minstemann kolikk og allergier og skrek døgnet rundt hele det første leveåret. Det var beintøft. Men så ble jeg uplanlagt gravid. Og akkurat da jeg hadde innstilt meg på å få nr 3, så spontanabortere jeg. Og brått kjente jeg på at jeg jo egentlig ville ha tre barn. At jeg ikke bare kunne tenke på livet de neste månedene , men også på hvordan jeg ønsket at familien min skulle være. Og jeg kjente også på at dersom vi skulle ha tre, så ville jeg jo ha dem tette -selv har jeg stor avstand til mine søsken, og jeg ønsker at mine barn skal ha en felles barndom. Så vi hoppet i det, og fikk nr 3. Og jeg har ikke angret én dag. (Bortsett fra en del da graviditeten sto på som verst med innleggelser osv- men vi visste jo at det var en fase som ville gå over) Anonymkode: 44440...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Har lyst på 3 eller 4. Har fått to og kommer ikke til å få flere grunnet alder og risikofaktorer fra de to første graviditetene. Lysten har vel egentlig blitt større etter å ha fått to, men er i ferd med å forsone med med at det ikke blir flere. Anonymkode: 0d260...62b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 Jeg ville ha 5. Har 4 søsken selv, og har alltid syntes det var helt topp. Mamma fikk det til å virke så enkelt, så jeg tenkte at det var ingen sak. 😛 Men det viste seg at jeg ikke er den supermammaen min mamma er. Stoppet på 2, og det holder i massevis for meg. Anonymkode: 284b2...643 1
asterix Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Hadde lyst på minst 3 i utgangspunktet, for syntes 1 eller 2 ville være for få. Så heller aldri på 3 som mange da. Etter 3 fikk vi lyst på en til, og en til, og en til osv osv 🤪
Arkana Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Vi ønsket oss tre allerede før vi fikk barn og det endret seg ikke etter at vi fikk nr 1 og nr 2. Vi følte oss ferdige etter nr 3 og det føltes helt riktig og perfekt for oss.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 Noen ombestemmer seg andre ikke. Hadde en venninne som sa hun skulle ha 4 barn. Hun endte med 2 og det var egentlig for mange. En annen var fast bestemt å få mange barn og hun skulle få første som tenåring. Barnet ble født da hun var 20 og hun har snart 5 barn Anonymkode: 0ba80...c0d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Nei, ikke endret seg med antall. Det som endret seg var planen. Jeg tenkte jeg ville ha fire ganske tett eller to og to veldig tett, men så viser det seg at det å bli gravid og det å være gravid ikke er noe som er enkelt for kroppen min. Derfor ble det to tette, en tredje noen år senere og nå er vi i tenkeboksen på nummer fire ettersom det å gå gravid med relativt små barn ikke er bare bare. Vi vurderer derfor en fjerdemann om noen år. Da får vi se om vi er klare for ny babytid, og det er lettere med større barn når formen er dårlig. Anonymkode: c533b...3ba
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 Trodde jeg ville ha 3, men har nå kun 1, og kommer ikke til å få flere frivillig i alle fall. Anonymkode: 5f5ba...e61
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 Har alltid hatt lyst på iallefall 3 barn. Vi fikk nummer 1, og det var mye tyngre enn jeg hadde sett for meg. Nå hadde barnet mange plager, sov veldig dårlig, spiste dårlig, sleit utrolig mye med ammingen, og jeg fikk nok fødselsdepresjon, så vi fikk oss en oppvekker her. Ville ha et barn til fordi vi ville gi barnet søsken, men var bestemte på at det iallefall ikke blir flere enn det. Nå har vi fått nummer 2. Babytiden var en helt annen, så om denne babyen hadde kommet først hadde vi nok ikke hatt like mye betenkeligheter med å få flere! Nå er jeg ikke helt sikker lenger, har egentlig lyst på en til, men bekymrer meg for å få en baby som nummer 1 var, og å ikke klare å være en god nok mamma for de to første. I tillegg er småbarnstiden veldig tøff. Man får gjerne lite søvn, trassalder, må være tilstede mentalt 24/7 og får lite tid til seg selv Man er heller aldri garantert å få et friskt barn, så jeg hadde vært veldig bekymret for om det å få et barn til kanskje kunne ødelagt "idyllen" vi har nå. Jeg har hatt veldig fine graviditeter og fødsler, med lite plager, så om dette hadde vært annerledes ser jeg for meg at valget om å stoppe nå hadde vært enklere. Anonymkode: 84db3...fa5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 Jeg ville ha tre barn. Har to. De er verdens enkleste barn å ha med å gjøre, aldri problemer, friske, snille, gode barn. Men jeg vil ikke jinxe det og få flere barn i tilfelle noe skulle skje med det barnet. Kall meg rar, men tenker at jeg ikke kan være like heldig med enda et barn som jeg har vært med de to første. Samt at jeg heller vil fokusere tiden og energien min på de to jeg har. Det blir lettere å reise på ferie med to, og vil heller bruke pengene mine på to slik at de får mer, enn å måtte dele på tre. Anonymkode: 229ef...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Nei. har 2, ønsket 4... Nå er det for sent 😓 Anonymkode: 28775...63a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 Ville ha 3, mannen 2. Så fikk vi 1 og lurte på om hun skulle bli enebarn 😂 Nå er hun 3, og jeg ønsker kun 2 totalt, mannen har begynt å nevne å få 3 totalt. Anonymkode: 6ecc1...fdc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde vel ikke noe spesielt ønske om antall, eller noen plan. Vi endte på 3 barn, alle planlagt. Nå begynner de å bli store og jeg skulle ønske at vi hadde 1-2 til. Det er så utrolig kjekt med store barn/ungdom/unge voksne. Det gir meg en utrolig glede og økt livskvalitet. Elsker å snakke med de, reise på ferie med de, lage mat sammen og rett og slett bare være sammen. Vi har begge lederjobber, men prioriterte bort mye annet utenom å være trenere/følge opp barna. Vi har likevel hatt tid til venner/reising og trening. Har vært heldig og fått utrolig kjekke, fornuftige og oppegående barn. Vi fikk barn tidlig og gleder oss til å bli, forhåpentligvis, forholdsvis unge besteforeldre. Anonymkode: 0b60d...c08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå