Gå til innhold

Tråden for vårtegn

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvilke vårtegn har du sett/hørt?

Jeg har sett snøklokker, krokus  og fuglene  synger for full hals tidlig om morgenen :)

Skrevet

Ikke sett noen blomster ennå, men jeg hører en del fuglesang. Må nok smelte litt mer snø før det er håp om flere vårtegn her :jepp:

• 2 uker senere...
Skrevet

Så et par blåveis i dag :)

Skrevet

Masse krokus, hestehov og måkene har begynt spetakkelet sitt igjen.  Det mest tydelige vårtegnet er dog at jeg plantet masse stemorsblomster i går, og at det har begynt å sludde idag☹️

Skrevet

Jeg har hørt fuglesang, sett hestehov, og tre stokkender har ankommet innsjøen her hvor det er en bitteliten råk. De er noen optimister! Men nå kommer vinteren tilbake i kjent aprilstil. :raven:

Skrevet

Kattene røyter og fluene har begynt å våkne til liv, og surrer rundt meg. Ikke alle vårtegn er like positive. :ler:

Av de mer hyggelige så er det at påskeliljene og krokusene stå i full blomst i hagen. Jeg har også hørt vipe ei stund. Den er et av de sikreste vårtegnene her hos meg på Sørlandet. 

• Liker 1
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (På 9.4.2021 den 9.18):

Kattene røyter og fluene har begynt å våkne til liv, og surrer rundt meg. Ikke alle vårtegn er like positive. :ler:

Av de mer hyggelige så er det at påskeliljene og krokusene stå i full blomst i hagen. Jeg har også hørt vipe ei stund. Den er et av de sikreste vårtegnene her hos meg på Sørlandet. 

Sant, fluer og andre krek som har ligget i dvale er tilbake i bisniss. :fnise: 

• Liker 1
Skrevet (endret)
every woman skrev (På 4.4.2021 den 20.03):

Jeg har hørt fuglesang, sett hestehov, og tre stokkender har ankommet innsjøen her hvor det er en bitteliten råk. De er noen optimister! Men nå kommer vinteren tilbake i kjent aprilstil. :raven:

Ja, vinteren kom da sannelig tilbake! Det er som i desember her, bare med fuglesang. Råken i innsjøen er fremdeles bitteliten, og stokkendene teller kun tre hardhauser ennå. Ikke så rart, i grunnen. Hestehoven har gjemt seg under en fot med snø. Menmen. Nå skal det visstnok løsne. Vi kan ikke annet enn å håpe.

Endret av every woman
Skrevet

Hvitveis blomstrer hos meg nå!

Skrevet

Her er det masse pollen på trærne, og jeg har sett bitte små blader 😍 hvitveis og de gule blomstene. Alle går rundt i tynn vindjakke på dagtid. Kråkene har laget seg et reir i treet mitt på tomta ❤️ 

Skrevet

I dag så jeg løvetann for første gang. Det var tidlig, trodde ikke de pleide å komme før i mai. 

Skrevet

Hestehov observert her også :jepp:

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Observert motorsykler på landeveien. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Hvitveis, blåveis, hestehov, løvetann, krokus og gåsunger. Små lam som hopper rundt :ninuskapus:

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Grønne knopper på trærne, krokus og sommerfugler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...