AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har lenge drømt om å flytte. Planen er innen 2-3 år om jeg er heldig. Til da tenker jeg å spare minst 100 000 slik at jeg har noe å lene meg på i hvert fall det første halvåret. I denne perioden er målet å bli mest mulig kjent med samfunnet og komme godt inn i miljøet. Jeg har erfaring i å jobbe på skole og i helsevesenet. Å bygge på graden min i Canada er jeg åpen for. Jeg har bachelor fra før. Siden jeg har vært på utveksling føler jeg meg trygg på hva jeg begir meg ut på. Jeg har også prøvd å lese meg opp på Canadiske myndigheters sider om blant annet visa. Det er likevel mye informasjon så jeg håper noen som har egne erfaringer vil dele råd. Jeg er litt redd for å gro fast i Norge. Har noen innspill? Tenker som sagt å planlegge langsiktig allerede nå. Er i starten av 20-årene. Anonymkode: 143ec...601
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Du får jo ikke bare bosette deg i Canada sånn uten videre. Anonymkode: d51f7...59a 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har lenge drømt om å flytte. Planen er innen 2-3 år om jeg er heldig. Til da tenker jeg å spare minst 100 000 slik at jeg har noe å lene meg på i hvert fall det første halvåret. I denne perioden er målet å bli mest mulig kjent med samfunnet og komme godt inn i miljøet. Jeg har erfaring i å jobbe på skole og i helsevesenet. Å bygge på graden min i Canada er jeg åpen for. Jeg har bachelor fra før. Siden jeg har vært på utveksling føler jeg meg trygg på hva jeg begir meg ut på. Jeg har også prøvd å lese meg opp på Canadiske myndigheters sider om blant annet visa. Det er likevel mye informasjon så jeg håper noen som har egne erfaringer vil dele råd. Jeg er litt redd for å gro fast i Norge. Har noen innspill? Tenker som sagt å planlegge langsiktig allerede nå. Er i starten av 20-årene. Anonymkode: 143ec...601 Har ikke noen innspill men syntes du er tøff. Skulle ønske jeg hadde turt og gjøre det samme 🤗 Anonymkode: 8127a...c6a 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Kan du ikke samle alt i en tråd? Anonymkode: d9614...b59 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Lær deg fransk. Anonymkode: f5ca9...652 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har lenge drømt om å flytte. Planen er innen 2-3 år om jeg er heldig. Til da tenker jeg å spare minst 100 000 slik at jeg har noe å lene meg på i hvert fall det første halvåret. I denne perioden er målet å bli mest mulig kjent med samfunnet og komme godt inn i miljøet. Jeg har erfaring i å jobbe på skole og i helsevesenet. Å bygge på graden min i Canada er jeg åpen for. Jeg har bachelor fra før. Siden jeg har vært på utveksling føler jeg meg trygg på hva jeg begir meg ut på. Jeg har også prøvd å lese meg opp på Canadiske myndigheters sider om blant annet visa. Det er likevel mye informasjon så jeg håper noen som har egne erfaringer vil dele råd. Jeg er litt redd for å gro fast i Norge. Har noen innspill? Tenker som sagt å planlegge langsiktig allerede nå. Er i starten av 20-årene. Anonymkode: 143ec...601 Den letteste måten er faktisk å ha millioner av kroner. Canada, Australia og USA har alle immigrasjonsprogrammer der du kan nærmest kjøpe deg inn hvis du har en del millioner kroner. Som regel 7 - 10 millioner kroner. Alt ettersom. Avhengig av utvekslingskursen også. Så har du Family Sponsorship, men du har ikke familie i Canada, går jeg utifra, så det gjelder ikke. Er du en hot dame, så er det åpenbare å finne en canadisk mann. Det er de enkleste måtene faktisk. 1) Cash - DollarzZzZ (Såkalt investor visa) 2) Pussy Power 🤣 3) Family Power (gjenforening) Men scorer du på ingen av disse tre punktene, så blir det straks svært mye vanskeligere siden de har bare blitt strengere, også i Canada, mens i USA og Australia er de blitt helt fascist-ekstreme, så reglene står ikke stille. De blir bare verre, som regel, spesielt siden Canada er også populær blant indere og kinesere og det finnes grenser for hvor mange Canada kan ta imot fra verdens to største land med tanke på befolkning. De fleste prøver desperat å komme til Canada via utdanning, men det er denne ruten som er vanskeligst, for Canada har ikke akkurat mangel på internasjonale studenter, i hovedsak fra Asia. Det var en tid for ikke så altfor mange år tilbake der du nærmest fikk automatisk og permanent opphold i noen av provinsene i Canada, bare du tok en akademisk grad i Canada, men det eksisterer ikke lenger. Det er svært få land, om noen, som kan slå tryggheten du finner i Norge, så jeg tror ikke at du "gror fast" overhodet. Nordmenn har ikke tradisjon for å flytte til andre land, nettopp fordi andre land ikke er noe særlig bedre. I hovedsak er det eliten i samfunnet som kan forflytte seg nærmest overalt uten økonomiske konsekvenser. Du har ellers tilgang til EU / EØS-landene, så jeg ser ikke helt hva Canada har som er bedre enn det Norge og resten av EU / EØS har å tilby, inkludert Sveits (selv om Sveits ikke er EU / EØS, så har du de samme rettighetene for å flytte der likevel). Anonymkode: 28d1e...f2d 5
Million Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Hvor mange ganger skal du poste tråder om Canada-flytteplanene dine? Kan du ikke bruke de du har fra før, og fortsette der? Du får jo svar hver gang, hvorfor bruker du dem ikke? Får du ikke de svarene du vil? Som at "ja da, det er bare å flytte, du får oppholdstillatelse med en gang"....? 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: så jeg ser ikke helt hva Canada har som er bedre enn det Norge og resten av EU / EØS har å tilby, inkludert Sveits Anonymkode: 28d1e...f2d Weed? Anonymkode: 68bfb...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå