Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mange som leverer åpen søknad? Funker det i det hele tatt?
Tenker at sjansen for å bli innkalt til intervju hos bedrift som ikke har ledige stillinger p.t er svært liten... 

Anonymkode: 35de6...4c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Er ikke en shit å søke på her jeg bor, begynner å bli desperat 

Anonymkode: f8e08...a67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her jeg får aldri svar på dem egentlig.. Men får ikke svar på utlyse heller så... 

Anonymkode: e9d35...140

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*Samme her. Jeg får aldri svar på dem egentlig.. Men jeg får ikke svar på utlyste stillinger heller ... 

Sånn.. Mer forståelig👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en butikkjobb på den måten. Leverte ikke engang personlig, jeg sendte bare mail. Men det er 7-8 år siden nå da, ting har kanskje endret seg.

Anonymkode: b66eb...873

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk en butikkjobb på den måten. Leverte ikke engang personlig, jeg sendte bare mail. Men det er 7-8 år siden nå da, ting har kanskje endret seg.

Anonymkode: b66eb...873

Jeg tror det. Jeg fikk også jobb mye lettere i 2010🙂 I 2015 ble det full stopp overalt hvor jeg søkte egentlig.

Men det har vært litt økonomikriser i verden osv, uten at jeg har full innsikt. Og nå er det jo korona. Men jeg vet det har vært mye i mediene om høy arbeidsledighet blandt unge tidligere også. Jeg var ung i 2015🙂 Er litt ung nå også da😂 Jeg kjenner heldigvis noen, så det ordner seg for meg, men det er kjipt å ikke få jobb🙄

• Liker 1
Skrevet

Det kan gå, så du bør bare gjøre det! Det verste du får, er et nei :) 

Jeg skrev en kreativ status på Facebook i 2015, kom i kontakt med noen og sendte over søknad og CV etter forespørsel, mener jeg å huske - og fikk jobb der :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fått to jobber på den måten, begge i butikk :) ene i 2011, andre fikk jeg i 2019 og der jobber jeg fortsatt :) 

Anonymkode: 7c842...02b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan være lettere å få jobb med åpen søknad i butikk? Der trenger de kanskje oftere folk enn i en kontorjobb... Noen sier at en bør ringe eller dra innom en arb giver en ønsker å jobbe hos og bare levere søknad. Men jeg synes det er litt «skummelt». Og så er jeg redd det bare er bortkastet tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det mange som leverer åpen søknad? Funker det i det hele tatt?
Tenker at sjansen for å bli innkalt til intervju hos bedrift som ikke har ledige stillinger p.t er svært liten... 

Ja det funker. Spesielt i det private. Men når du prøver deg på "bakveien" så må du også gjøre det ordentlig. Lag en skikkelig åpen søknad, designet kun for den arbeidsgiveren. Ikke send ifra deg en åpen søknad som ser ut til å være masseprodusert. Du må legge inn en voldsom god innsats i det. Ikke bare må du gi dem en grunn til å ansette deg (slik ved vanlige ansettelsesprosesser), men du må gi dem en grunn til å ansette deg foran andre potensielle ansatte og gi dem en såpass god grunn at dem føler dem ikke trenger å lyse ut stillingen først. Ergo, du må levere så det holder på denne åpne søknaden. 

Jeg har sendt ut 3 åpne søknader i mitt liv. Den første fikk jeg svaret "Takk for din søknad. Vi har foreløpig ikke tenkt til å oppbemanne, men vi skal ha deg i bakhodet til en senere anledning". Hørte aldri noe mer etter. Den andre fikk jeg ikke svar på i det hele tatt. Den tredje fikk jeg tilbud om vikariat/tilkallingsvikar, som jeg dessverre måtte takke nei til ettersom stillingen var så diffus og små. 

Så ja, det funker. Men du har ikke lov til å bli skuffet hvis du ikke hører noe eller får nei til svar. 

Anonymkode: 2f3f3...c43

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...