AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Jeg er sammen med en mann som sjeldent vil snakke om seriøse/ alvorlige ting, hvis det da ikke er han som bringer temaet på bane. Han snakker ofte (også i telefonen) med barnslig tullestemme, der han tullesnakker andre dialekter, og vil helst bare snakke om tøys og tull. Jeg har nå flere ting i livet mitt som jeg må ta stilling til; som kjøp av bolig og en alvorlig skade i kneet. Innimellom kan jeg snakke til han om hvor frustrerende boligmarkedet er, fordi mange leiligheter blir solgt før visning ved at kjøper tar direkte kontakt med selger, eller kneet som muligens må opereres hvis spesialistene finner ut hva som kan gjøres. Når han har noe på hjertet, så lytter jeg og kommer med gode innspill helt til han er ferdig. Jeg har ofte sittet både en og to timer og lyttet til hans frustrasjoner når det har vært vanskelig ting i livet hans, men kan ikke alltid si det går andre veien. Når jeg skal snakke med han om noe som er viktig for meg, får jeg ikke samme responsen tilbake. Han kan aldri sitte i ro og høre på meg, heller ikke når han snakker i tlf med meg. Det høres ut som han river ned huset sitt, for det er så mye bakgrunnsbråk. Det er smelling med kasseroller, tapping av vann, han er på do, spilling av musikk på anlegget, og han får ikke med seg halvparten av hva jeg sier. Spør jeg han om hva han mener jeg skal gjøre, eller om han har noen innspill, så sier han bare at han ikke har peiling. Han er lite interessert, og bare venter til jeg er ferdig så han kan prate tull eller snakke om sex. Er det jeg som er helt på bærtur eller er det han som burde vokse opp? Anonymkode: cac51...f58
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Hva får du ut av forholdet med ham? Anonymkode: 53bca...c6a 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Har du sagt det til han? At han er drit dårlig til å lytte å bry seg? Har du sagt ifra at når han sitter i tlf med deg at han kan sette seg for faen ned for det bråker så jævlig? Du må tørre si ifra, ting blir ikke bedre av å sitte å tro at de skal bli bedre. Anonymkode: 809a6...04b 3
Pia Sofia Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Hadde ikke holdt ut det der. Si det rett ut og se hva som skjer. Endrer han seg, greit nok, hvis ikke hadde det vært rett ut for min del. Kan være mer som bor i han enn det han viser, men det bør han jammen bevise! Er jo riiimelig viktig at kjæresten er interessert i deg og ditt! 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde ikke orket en sånn selvsentrert person. Er han slik i sengen også? Viser han omtanke i handling? Eller er han selvsentrert der også? Har du snakket med han om det? Anonymkode: ea29e...fff 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #6 Skrevet 23. mars 2021 Ts her. Jeg har sagt at jeg setter pris på at han ikke alltid bruker våre tlf samtaler til å lage mat, pisse og tappe vann. Det forstår han ikke helt og sier han ikke har tid til å ikke utnytte tiden siden han har så mye som skal gjøres. Når det gjelder sex er han veldig opptatt av at vi har mye sex og det er i perioder mas hvis det ikke er sex daglig, gjerne flere ganger daglig. Ts Anonymkode: cac51...f58
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #7 Skrevet 23. mars 2021 Du vet at av og til er det lov og sette seg ned og tenke over livet sitt. Fortjener jeg bedre? Er dette et gi-og-ta-forhold? Anonymkode: ea29e...fff 8
Rosatoast Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 Jeg hadde aldri orket å være i dette forholdet, han høres veldig umoden ut. Hva får du ut av dette forholdet, egentlig? Virker heller ikke som at han respekterer deg eller elsker deg, hadde han gjort det ville han lyttet til deg, respektert tiden din og ikke mast om sex. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vet at av og til er det lov og sette seg ned og tenke over livet sitt. Fortjener jeg bedre? Er dette et gi-og-ta-forhold? Anonymkode: ea29e...fff Signerer denne. Du skal få noe ut av forholdet, du skal ikke bare gi og gi og ikke få noe særlig tilbake. Da er det ikke et forhold lengre. Anonymkode: f4f7c...2ed 1
Virrevirrevapp Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Jeg har sagt at jeg setter pris på at han ikke alltid bruker våre tlf samtaler til å lage mat, pisse og tappe vann. Det forstår han ikke helt og sier han ikke har tid til å ikke utnytte tiden siden han har så mye som skal gjøres. Ts Anonymkode: cac51...f58 Alle har tid til å bruke 5 min på å tisse uten å samtidig snakke i telefonen. Selv verdens mest travle mann tisser solo. Å lage mat mens man prater kan være greit men da må man bruke høytaler, ellers blir det skarp bakgrunnsstøy. Og man spør selvsagt den andre om lyden er ok. Du må nok være tydeligere med ham. Jeg hadde lagt på og sagt hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Og hvorfor ble du forelsket i ham....? Anonymkode: b9adc...492 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #12 Skrevet 23. mars 2021 Virrevirrevapp skrev (2 timer siden): Alle har tid til å bruke 5 min på å tisse uten å samtidig snakke i telefonen. Selv verdens mest travle mann tisser solo. Å lage mat mens man prater kan være greit men da må man bruke høytaler, ellers blir det skarp bakgrunnsstøy. Og man spør selvsagt den andre om lyden er ok. Du må nok være tydeligere med ham. Jeg hadde lagt på og sagt hvorfor. Det er jo nettopp når han har høyttaler på at det blir skarpe bakgrunnslyder, og det forstår han ikke og han mener jeg er litt hysterisk. Saken er vel at han aldri snakker med meg eller noen andre når de lager masse bråk i bakgrunnen. Ts Anonymkode: cac51...f58 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvorfor ble du forelsket i ham....? Anonymkode: b9adc...492 Jeg ble forelsket i fordi han er utrolig sjarmerende og spennende mann. Han var ikke sånn det første året vi var sammen, da var det fullt fokus på meg og vi var stormende forelsket. Nå har vi vært sammen i tre år og hverdagen har kommet . Vi er særboere fordi han er fornøyd med å bo alene med barna sine, og jeg har funnet ut at jeg har det bedre med å ha min egen leilighet og mitt barn. Ts Anonymkode: cac51...f58 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 Hvorfor tar du opp disse temaene over telefon når du vet hvordan han er? Har du tatt opp noe av dette når dere er sammen? Er han sånn da også? Anonymkode: e5ef4...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo nettopp når han har høyttaler på at det blir skarpe bakgrunnslyder, og det forstår han ikke og han mener jeg er litt hysterisk. Saken er vel at han aldri snakker med meg eller noen andre når de lager masse bråk i bakgrunnen. Ts Anonymkode: cac51...f58 Uansett hvem som er hysterisk eller vanskelig, så må dere jo høre på hverandre og prøve ut noen av hverandres forslag. Btw jeg snakker sjelden med kjæresten på telefonen. Vi bruker apper eller møtes. Anonymkode: 53bca...c6a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor tar du opp disse temaene over telefon når du vet hvordan han er? Har du tatt opp noe av dette når dere er sammen? Er han sånn da også? Anonymkode: e5ef4...cd2 Ts her Han sitter sjeldent i ro når vi er i samme rom, og hvis jeg skal prate om noe som opptar meg, er han i full vigør med et eller annet i leiligheten sin. Han sitter kun i ro hvis han ser film Anonymkode: cac51...f58
Hvorfor? Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ts her Han sitter sjeldent i ro når vi er i samme rom, og hvis jeg skal prate om noe som opptar meg, er han i full vigør med et eller annet i leiligheten sin. Han sitter kun i ro hvis han ser film Anonymkode: cac51...f58 Fortell ham at på torsdag kl. 19, etter at dere har spist middag og tatt oppvasken, skal dere to sette dere ned og snakke ordentlig sammen. Samtalen kommer antagelig til å ta ca. 1,5-2 timer, så han bør selv sørge for at han har vært på trening tidligere på dagen slik at han er i stand til å sitte i ro den tiden samtalen tar. Før samtalen setter du deg ned på egenhånd og lager en liste over de viktigste tingene du trenger å snakke om. Skriv gjerne også ned dine forslag til løsning slik at du har det klart, men under samtalen kan du godt be ham om å komme med løsningsforslag før du legger frem dine forslag. Utifra det du forteller utover i denne tråden anbefaler jeg deg å prioritere å diskutere forholdet deres, og så heller diskutere andre ting en annen gang. Prøv å holde deg til ett (hoved)tema per samtalekveld. Tenk gjennom hva slags forhold som ville vært drømmeforholdet ditt, hva slags forhold som er det minste du kan leve godt med, og sammenligne disse to ytterpunktene med det forholdet du har i dag. For meg virker det som om dette forholdet egentlig befinner seg på utsiden av det ene ytterpunktet, og du har det åpenbart ikke bra. Spørsmålet er da enkelt ganske enkelt: ønsker han å fortsette å ha det slik eller ønsker han endring? Dessverre kommer du ingen vei på egenhånd, hvis forholdet skal endres må dere begge være med på å gjøre jobben. 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Han sitter sjeldent i ro når vi er i samme rom, og hvis jeg skal prate om noe som opptar meg, er han i full vigør med et eller annet i leiligheten sin. Han sitter kun i ro hvis han ser film Anonymkode: cac51...f58 ADHD? Anonymkode: 53bca...c6a
Hr. Aktiv Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 Kansje han har dårlig erfaring med hvordan du håndterer samtalen med ham om den blir for seriøs. Kansje han bare er usikker og ikke vil lage noe styr. Eller kansje han har funnet ut at de dype samtalene ikke er så veldig dype uansett. Det kan også være at han er grunn? Det finnes mange i begge leire som er det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): ADHD? Anonymkode: 53bca...c6a Tror han har en smule av noe som kan ligne på det ja.. Ts Anonymkode: cac51...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå