AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Del Skrevet 22. mars 2021 Jeg er student med deltidsjobb, tjener rundt 6-7 netto, så får jeg studielån i tillegg. Jeg har innsett at jeg har satt litt i indeksfond, men ønsker nå å ta steget videre. Noen som vil hjelpe meg i en «plan» om hvor mye jeg birde investere, og eventuelt i hva osv. Er helt nybegynner, men er villig til å ta risiko 😊 Anonymkode: 10928...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 22. mars 2021 #2 Del Skrevet 22. mars 2021 Som student med deltidsjobb hadde jeg anbefalt deg å spare i BSU før alt annet, om du ikke eier bolig. Dette fordi du får fradrag på skatt, bedre renter osv. Om du derimot fyller BSU med maks beløp hvert år, hadde jeg gått over til andre sparemuligheter, men jeg hadde nok heller spart i ulike indeksfond istedenfor enkeltaksjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Del Skrevet 22. mars 2021 Invester i USA, Microsoft f.eks. Anonymkode: 8a39c...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wivi Skrevet 22. mars 2021 #4 Del Skrevet 22. mars 2021 Har du sett serien Exit på NRK? Jeg kan selv ingenting om aksjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 22. mars 2021 #5 Del Skrevet 22. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Invester i USA, Microsoft f.eks. Anonymkode: 8a39c...662 DNB Global Indeks A Endret 22. mars 2021 av Sprinkle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Del Skrevet 22. mars 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har innsett at jeg har satt litt i indeksfond, men ønsker nå å ta steget videre. Du har innsett det? Anonymkode: 3a8f9...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 22. mars 2021 #7 Del Skrevet 22. mars 2021 Små aksjeposter er dyre å kjøpe og de er dyre å selge. Kurtasjen tar en stor prosentandel av gevinsten, hvilket gjør det nesten umulig å tjene særlig med penger. I beste fall finner du en skjult skatt før alle andre, men sjansen for det er latterlig lav. Det kan dessuten ta både fem og åtte år før markedet tar i din aksje... Som student er BSU tingen. Bolig banker alt annet, særlig i en by. Det nest beste er bransjebaserte indeksfond med spredning over flere børser. Risikoen sprer du utover bransjene. Ved jevne kjøp treffer du verken bunn eller topp, noe som gjør snittet over tid attraktivt uten å "løfte en finger". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har innsett det? Anonymkode: 3a8f9...131 😂 Der var en fantastisk selvinnsikt. Anonymkode: 1480d...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 22. mars 2021 #9 Del Skrevet 22. mars 2021 Hermine?? 😶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Del Skrevet 22. mars 2021 Sprinkle skrev (1 time siden): DNB Global Indeks A Ja, f.eks. Lave kostnader er alfa omega. Anonymkode: 8a39c...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #11 Del Skrevet 23. mars 2021 Du kan lese deg opp på Shareville. Mange dyktige brukere som har god innsyn i diverse aksjer og fond. Du kan følge porteføljer der, og nærmest kopiere transaksjoner. Akkurat nå er vi inne i en tid der aksjer og fond svinger mye som følge av Covid, markedusikkerhet og renteøkninger. Aksjer og fond kan svinge voldsomt fra dag til dag, så det er jammen ikke enkelt å holde tunga rett i munnen. Anonymkode: 4d24e...1bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå