AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hvorfor er frisørene åpent og ikke alle de andre butikkene? Er håret livsnødvendig? En står vell nærmere innpå hos frisøren enn i andre butikker? Jeg skjønner at matbutikker, apotek og dyrebutikker er åpent, men frisør? Sikkert noe som jeg ikke forstår bare. Anonymkode: ba4bc...ef5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Det er vel som oftest veldig få mennesker på en salong, og sikkert et sted hvor det har vært lite sporet smitte. Eller noe. Jeg kjører koronasveis og holder meg unna frem til det er bedre tider. Anonymkode: 4cc08...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Tenker det er fordi de har kundeliste og kan spore opp ved smitte. I en klesbutikk er det mange flere mennesker og man har absolutt null oversikt over hvem som er der. Anonymkode: 84287...a1a 1
Millimani Skrevet 25. mars 2021 #4 Skrevet 25. mars 2021 (endret) De har kundelister og smittesporing ja. Et av de minste kjøpesentrene her i byen har åpent, men butikkene til litt ulike åpningstider. Matbutikk, optiker og apotek har åpent hele dagen. De andre butikkene har ulike og reduserte åpningstider, gjerne på fire timer. Litt usikker på om alle andre butikker er åpne, men alt er på reduserte og ulike tidspunkter. F. eks. har urmaker og blomsterbutikk åpent 10-14, mens frisør har åpent med svært begrenset kunde-antall fra 15-19. Alle butikkene har gitteret halvveis rullet ned med "sperring" i form av et bord eller to. Det største kjøpesenteret har take-away fra spisestedene, samt "kjøp og hent" i den forstand å ringe og reservere, eller den bedre "klikk og hent". Ellers er dagligvarebutikken åpen i tillegg til frisør, helsekost, optiker, dyrebutikk og apotek. Jeg skal faktisk til frisøren i morgen. Med vask, klipp, føn og farge blir det minst halvannen time for meg i salongen. Alle er pålagt å bruke munnbind. Alle frisører har sin egen vask og frisørstol til sine kunder. Sandra skal aldri ta Kjersti sin vask og Kjersti sin stol/del av salongen, og omvendt. Endret 26. mars 2021 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #5 Skrevet 25. mars 2021 Hele poenget med denne nedstigningen er vel at folk ikke skal reise til samme sted og dermed samles. Å være sjelden folk reiser til frisøren for å henge eller være sosiale. Anonymkode: 93191...f65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå