AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hva ville din 2 bachelor være? Master er uaktuelt Anonymkode: 3c056...07f
Swigger Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 historie + økonomi? Historie + administrasjon og organisasjonsvitenskap kanskje?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Arkiv og samlingsforvaltning. Anonymkode: d30fe...673 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Cybersecurity Anonymkode: 3fb07...3da IT? Anonymkode: 3c056...07f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: IT? Anonymkode: 3c056...07f Jepp. Garantert jobb, god lønn og et veldig interessant tema som bare blir mer og mer relevant med dagens trusselbilde. Anonymkode: 3fb07...3da
Mariell1995 Skrevet 23. mars 2021 #8 Skrevet 23. mars 2021 (endret) Bachelor i en av disse fire, kanskje? - Samfunnsfag - Statsvitenskap - Sosiologi - Sosialantropologi Endret 23. mars 2021 av Mariell1995
SPOCA Skrevet 23. mars 2021 #9 Skrevet 23. mars 2021 Vel, jeg har jo flere grader (vel, veldig snart), så det vil jo være naturlig å velge noen av dem. Jeg har allerede en bachelor- og mastergrad i språk, og er snart ferdig med lærerutdanning (som vil gi meg min andre bachelor). Jeg tenker å ta en bachelor i historie for gøy (historie er veldig spennende) siden jeg begynte på årsstudiumet i høst, og har fått smaken på det. Forøvrig kan man ta religionsemner som en del av bacheloren i historie, så jeg har tatt religionsemner også om jeg skal få godkjent inn i bachelorgraden. Slik jeg har tenkt, så er det viktig for meg å ha stor spennvidde og ha mye og god kunnskap innen mange felt. Med et mer usikkert arbeidsmarked og flere og flere som kniver om jobber ser jeg for meg at det vil være viktig å ha flere ben å stå på. Jeg har derfor også tatt ekstra emner innen f.eks IT. Som lærer vil det gi meg ganske stort spenn (jeg har både realfagsemner og humanistiske emner gjennom lærerutdanningen). For meg er det viktig at jeg kan få jobb "hvor som helst", i mange ulike bransjer. Denne "trangen" kom etter at jobben begynte sin fjerde nedbemanningsrunde i høst (jobber innen finansbransjen). Selv om jeg fikk beholde jobben, gjorde det meg uendelig sliten - å gå gjennom slike prosesser er krevende og vanskelig. Så jeg skaffet meg ny jobb (begynner til høsten, jippi!), for jeg orket ikke dette lenger, og jeg merket at desto mer kunnskap og utdanning jeg kunne vise til, desto bedre stilt sto jeg. For meg er trygghet i arbeidsmarkedet det viktigste (foruten å faktisk være glad i det jeg jobber med), så jeg har prøvd å gjøre meg selv mer attraktiv som arbeidssøker ved å ta en hel del ekstra fag og emner på ulike utdanningsinstitusjoner. Jeg tror nok fremtiden vil ligge i at man har mange ulike kompetanser, gjerne innen IT, teknologi, realfag, natur- og miljø, helse og lærerutdanningene. Jeg skal selv ta en master til høsten i IT/informatikk utenom alle mine utdanninger. Jeg ser på det som en kompetanseheving til IT-fagene mine, da jeg vet at skolen jeg skal jobbe på ønsker å satse mer på IT. Snuser også en grad innen folkehelse (rettet mot pandemi/forebygging/forskning), da jeg også tror det vil bli mer og mer viktig med tiden (og ikke minst viktig for skolene å kunne forebygge og legge til rette for). Ellers er drømmen å til slutt ta noen emner innen spes.ped eller lignende for spesialiseringens skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå