AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hvordan gjør du det? Anonymkode: 5e3e2...871
visp Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har en venn som gir meg konstant påfyll:) Og utifra hva jeg hører på da så foreslår Spotify lignende også. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 visp skrev (Akkurat nå): Jeg har en venn som gir meg konstant påfyll:) Og utifra hva jeg hører på da så foreslår Spotify lignende også. Heldig! Spotify sin Discover Weekly har aldri noe jeg liker 😭 Bruker mye song radio/artist radio, men de oppdateres jo aldri, så det er jo samme greia hele tiden. Prøver også å pønske ut søkeord for å finne spillelister som matcher min smak, men det lykkes jeg svært sjelden med. Anonymkode: 5e3e2...871
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Har basicly sittet hele dagen å hørt etter musikk og nesten ikke funnet noe nytt... Anonymkode: 5e3e2...871 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 Kommer tilfeldigvis over noe på youtube eller spotify.
Milky Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Setter på spillelister med den sjangeren jeg liker og sånn finner jeg fort nye
visp Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heldig! Spotify sin Discover Weekly har aldri noe jeg liker 😭 Bruker mye song radio/artist radio, men de oppdateres jo aldri, så det er jo samme greia hele tiden. Prøver også å pønske ut søkeord for å finne spillelister som matcher min smak, men det lykkes jeg svært sjelden med. Anonymkode: 5e3e2...871 Ja, jeg er sinnsykt heldig der. Men om du tar utgangspunkt i noen av favorittbandene dine da? Og går på Fans also like på Spotify? Hva er favorittbandet?
miss summers Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Bruker shazam hver gang jeg hører noe jeg liker/noe som trigger litt, om det er fra tv, film, musikk som spilles i butikker, hos andre osv. Har radio på hele dagen. Har ekstremt mye variert, derav mye ukjente artister, så Spotify foreslår mye jeg liker faktisk. Bruker mange ulike lister på Spotify jeg trener til, slapper av til osv. Finner noe nytt jeg liker ukentlig. Ikke all musikk som er ny da, men ny for meg osv. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 visp skrev (1 minutt siden): Ja, jeg er sinnsykt heldig der. Men om du tar utgangspunkt i noen av favorittbandene dine da? Og går på Fans also like på Spotify? Hva er favorittbandet? Jeg er glad i mye forskjellig, men det går mye i HAEVN og band som Hollow Coves og Novo Amor for tiden. Som er henholdsvis innenfor sjangerene ambient og alternativt/indie/neofolk. Har funnet en god del som ligner HC og NA, men svært lite som matcher HAEVN. Ambient er tydeligvis en svært bred sjanger også, så det er vanskelig å finne noe med samme sound. Blir så jeg sparer på å høre på HAEVN fordi jeg er redd for å gå lei av det lille jeg har i den sjangeren. Har ikke funnet noe som gir samme vibe som dem. Anonymkode: 5e3e2...871
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 miss summers skrev (5 minutter siden): Bruker shazam hver gang jeg hører noe jeg liker/noe som trigger litt, om det er fra tv, film, musikk som spilles i butikker, hos andre osv. Har radio på hele dagen. Har ekstremt mye variert, derav mye ukjente artister, så Spotify foreslår mye jeg liker faktisk. Bruker mange ulike lister på Spotify jeg trener til, slapper av til osv. Finner noe nytt jeg liker ukentlig. Ikke all musikk som er ny da, men ny for meg osv. Bruker soundhound selv. Med "ny musikk" mener jeg ny musikk for meg ja Problemet mitt er nok at det jeg liker for tiden er veldig spesifikt. Sliter hvertfall med å lage spillelister som det er litt innhold i. Anonymkode: 5e3e2...871
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 En annen ting: Når jeg søker på "ambient" som tydeligvis er sjangeren jeg tiltrekkes veldig av for tiden, så kommer det liste på liste, sang på sang med instrumentals. Finnes tydeligvis lite av artister som lager sanger i den kategorien. Anonymkode: 5e3e2...871
Metalbitch Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 Spotify har, etter å ha brukt den noen år, funksjoner som; "Band som ligner på xxx" "New releases for you" Div spillelister, skriv inn genre og det kommer opp forslag. Og min bror, som digger samme musikk som meg 🤘 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 Metalbitch skrev (Akkurat nå): Spotify har, etter å ha brukt den noen år, funksjoner som; "Band som ligner på xxx" "New releases for you" Div spillelister, skriv inn genre og det kommer opp forslag. Og min bror, som digger samme musikk som meg 🤘 Takk! Det er funksjoner jeg ikke har brukt så mye. Hvertfall ikke hvis du ikke mener "fans hører også på". Synes aldri de ligner spesielt mye... men jeg er kanskje kravstor. Anonymkode: 5e3e2...871
Metalbitch Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk! Det er funksjoner jeg ikke har brukt så mye. Hvertfall ikke hvis du ikke mener "fans hører også på". Synes aldri de ligner spesielt mye... men jeg er kanskje kravstor. Anonymkode: 5e3e2...871 Det heter "du liker kanskje også....." på min. Klikk inn på et album du liker, kommer opp nederst i feeden
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #15 Skrevet 22. mars 2021 Metalbitch skrev (3 minutter siden): Det heter "du liker kanskje også....." på min. Klikk inn på et album du liker, kommer opp nederst i feeden Ja, den har jeg brukt en del, men etterhvert er det de samme sangene som repeteres. Anonymkode: 5e3e2...871
visp Skrevet 22. mars 2021 #16 Skrevet 22. mars 2021 Vel jeg hørte kjapt gjennom låtene dine og basert på de vil jeg kanskje tro du ville like en jeg er veldig glad i; Noah Gundersen. Men du har sikkert hørt om han.
Sheik Skrevet 22. mars 2021 #17 Skrevet 22. mars 2021 Jeg går på artisten/bandet på nettsiden, eller på *artist/band* sin radio, der kommer mange gode forslag
Mons Skrevet 22. mars 2021 #18 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har tusenvis av sanger i forskjellige spillelister. Under hver spilleliste kommer "recommended songs". Basert på sangene i din liste. Synes Spotify treffer godt der. Jeg går ofte inn på fanen "About" og leser om artisten jeg spiller. Kan være gode linker til medlemmene i bandet sine sideprosjekter, samarbeidspartnere eller soloalbum. Jeg har flere låter av HAEVN på en spilleliste med musikk som ligner, men TS har rett. Mest instrumentalt. Aner ikke lenger hva ambient er for noe.
Rumle Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 21.38): Takk! Det er funksjoner jeg ikke har brukt så mye. Hvertfall ikke hvis du ikke mener "fans hører også på". Synes aldri de ligner spesielt mye... men jeg er kanskje kravstor. Anonymkode: 5e3e2...871 De pleier å bli bedre etterhvert synes jeg, det er i allefall min erfaring. Bare fortsett å like de du liker Mitt tips er ellers å sjekke ut artister du liker sine egne spillelister, jeg har funnet mye bra på den måten.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 Spotify er mulig den største gaven til menneskeheten noensinne😍 Anonymkode: 67650...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå