AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hei Jeg har en liten greie med barnefar, jeg er gravid nå og han mener at han har rett på engangsstønad, men siden han uansett ikke trenger noe så skal han få advokaten til å skrive over all engangsstønaden over på meg. Dette er jo en engangssum og blir utbetalt 1 gang og ikke oppstykket? Blir så forferdelig oppgitt. Har det noe å si om man bor sammen eller bor hver for seg? Er uføretrygdet. Anonymkode: 6517f...57f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Far kan vel ikke få engangsstønad, hvis jeg har skjønt riktig. Den er det kun mor som kan få. Anonymkode: d9933...5f2 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 Jeg anbefaler å lese på NAV og eventuelt ta kontakt med de om du har spørsmål om engangstønad. https://familie.nav.no/om-engangsstonad Engangsstønad gis kun til mor, med mindre far har overtatt omsorgen til barnet. Anonymkode: 88fbe...554 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Er det engangsstønad eller foreldrepenger det er snakk om? Trodde uføretrygd kvalifiserte til foreldrepenger? Men du kommer kanskje bedre ut av det ved å velge engangsstønad heller? Far har i utgangspunktet ikke rett på engangsstønad. Anonymkode: 87533...2b0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #5 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det engangsstønad eller foreldrepenger det er snakk om? Trodde uføretrygd kvalifiserte til foreldrepenger? Men du kommer kanskje bedre ut av det ved å velge engangsstønad heller? Far har i utgangspunktet ikke rett på engangsstønad. Anonymkode: 87533...2b0 Uføretrygdede får engangsstønad og beholder uføretrygden som vanlig. Så dobbelt opp. Anonymkode: c783b...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå