AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #1 Skrevet 22. mars 2021 Hei! Er uke 8+3 idag. Kjente plutselig at det rant noe og trodde nesten at jeg tissa på meg. Men oppdaget at det var brun væske som kom. Etterpå fikk jeg hinsides magesmerter og påfølgende blødninger. Er det noen som har erfaring med dette? Er det såfall vanlig at SA starter med brun væske? Har virkelig ikke lyst til at det skal gå galt, men alt tyder på at det gjør det nå. Anonymkode: d588e...d20
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #2 Skrevet 22. mars 2021 Med både blødning og magesmerter ville jeg forberedt meg på at det har gått galt ja, dessverre. Sender deg en klem ❤️ Anonymkode: d09d8...8a7 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 var slik min SA startet. først med brunt så kom det frisk blod & magesmerter etter en uke.. smertene startet med å være ganske konstante og de varte nesten et døgn. Dagen etter gikk smertene mer over til å komme takt vis. (rier) Så mistet jeg. Var i uke 6/7. Merket at det kom ut noe.. Du kan jo evt ringe legen i morgen tidlig og måle hcg? Kan være greit å snakke med legen hvis du er bekymret. Sender deg en klem ❤️ Anonymkode: c33a1...5d9 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): var slik min SA startet. først med brunt så kom det frisk blod & magesmerter etter en uke.. smertene startet med å være ganske konstante og de varte nesten et døgn. Dagen etter gikk smertene mer over til å komme takt vis. (rier) Så mistet jeg. Var i uke 6/7. Merket at det kom ut noe.. Du kan jo evt ringe legen i morgen tidlig og måle hcg? Kan være greit å snakke med legen hvis du er bekymret. Sender deg en klem ❤️ Anonymkode: c33a1...5d9 Ja jeg regner med at det er det som skjer nå dessverre 😭 ringte til sykehuset ista og jeg skulle få komme i morgen for en sjekk. Ser jo at noen skriver at det har gått bra likevel. Men jeg har ingen håp nå, vet at det går galt. Endte opp med å ta 4 paracet for å få bort smertene, så kjenner ingenting nå heldigvis. Anonymkode: d588e...d20
89jenta Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg regner med at det er det som skjer nå dessverre 😭 ringte til sykehuset ista og jeg skulle få komme i morgen for en sjekk. Ser jo at noen skriver at det har gått bra likevel. Men jeg har ingen håp nå, vet at det går galt. Endte opp med å ta 4 paracet for å få bort smertene, så kjenner ingenting nå heldigvis. Anonymkode: d588e...d20 Det er jeg som skrev kommentaren du siterte på.. Utrolig trist å lese.. Jeg har også lest at noen har opplevd det samme men det har gått bra likevel, slik som du sier. Så alt håp er ikke helt ute ❤️ Håper de på sykehuset kan gi deg en god beskjed i morgen! Og uansett utfall så får du bra hjelp der. Hvis du skulle ville prate mer, bare send en personlig melding hvis du vil! 1
lolady Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Opplevde dette i uke 12.. også sikker på at jeg hadde mistet❤️ Heldigvis var det pga placebta previa så alt var vel med baby❤️ Ønsker deg lykke til!! Er uutholdelig å vente på svar.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 89jenta skrev (4 minutter siden): Det er jeg som skrev kommentaren du siterte på.. Utrolig trist å lese.. Jeg har også lest at noen har opplevd det samme men det har gått bra likevel, slik som du sier. Så alt håp er ikke helt ute ❤️ Håper de på sykehuset kan gi deg en god beskjed i morgen! Og uansett utfall så får du bra hjelp der. Hvis du skulle ville prate mer, bare send en personlig melding hvis du vil! Tusen takk for gode ord, setter pris på det ❤️ Krysser jo fingrene men tror ikke det har gått.. Anonymkode: d588e...d20 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 lolady skrev (1 minutt siden): Opplevde dette i uke 12.. også sikker på at jeg hadde mistet❤️ Heldigvis var det pga placebta previa så alt var vel med baby❤️ Ønsker deg lykke til!! Er uutholdelig å vente på svar.. Så godt å høre at det gikk bra ❤️ Hva er placebta? Anonymkode: d588e...d20
89jenta Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for gode ord, setter pris på det ❤️ Krysser jo fingrene men tror ikke det har gått.. Anonymkode: d588e...d20 Krysser fingrene for deg 🤞🏼
Slaskepott Skrevet 23. mars 2021 #10 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så godt å høre at det gikk bra ❤️ Hva er placebta? Anonymkode: d588e...d20 Det er nok en tastefeil for placenta, som betyr morkake. Placenta previa betyr at morkaka helt eller delvis dekker den indre åpningen i livmoren, og det kan medføre plutselige blødninger. Blødningen er som regel ikke smertefull.
Slaskepott Skrevet 23. mars 2021 #11 Skrevet 23. mars 2021 Jeg har hatt to tidlige SA, i uke 6 og 7. Den ene startet med brun spotting, den andre med friskt rødt blod. Jeg har aldri blødd i noen av de andre graviditetene mine, men jeg kjenner flere som har hatt en eller flere tidlige blødninger av ufarlige årsaker, som f.eks. hematom eller skjøre slimhinner. Magesmerter sammen med frisk, økende blødning er dessverre et dårlig tegn. Du kan evt kontakte fastlegen og spørre om du kan få henvisning til UL, slik at tilstanden i livmoren kan undersøkes. Lykke til! ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #13 Skrevet 23. mars 2021 89jenta skrev (25 minutter siden): hvordan går det? ❤️ Akkurat nå har jeg det veldig kjipt 🥺 har kontaktet lege så venter på å få henvisning slik at jeg kan dra for en sjekk.. Anonymkode: d588e...d20
89jenta Skrevet 23. mars 2021 #14 Skrevet 23. mars 2021 tenker masse på deg håper virkelig du får positivt svar! sitter med kryssede fingre og tær 🤞🏼
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #15 Skrevet 23. mars 2021 89jenta skrev (12 minutter siden): tenker masse på deg håper virkelig du får positivt svar! sitter med kryssede fingre og tær 🤞🏼 Viste seg at jeg ikke får komme siden jeg ikke har feber...så nå må jeg bare gruble videre...😕 Anonymkode: d588e...d20
89jenta Skrevet 23. mars 2021 #16 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Viste seg at jeg ikke får komme siden jeg ikke har feber...så nå må jeg bare gruble videre...😕 Anonymkode: d588e...d20 jaha..? vil de at du skal bare vente å se? får du ikke en time hos fastlege eller hos sykehuset?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 89jenta skrev (1 minutt siden): jaha..? vil de at du skal bare vente å se? får du ikke en time hos fastlege eller hos sykehuset? Ja tydeligvis. Ringte sykehuset i går og hun sa jeg skulle få komme idag. Så ringte på nytt i dag og fikk beskjed om å få henvisning fra fastlegen. Fastlegen ordnet ikke henvisning fordi de på sykehuse sa jeg ikke fikk komme med mindre jeg har feber. Så 100 forskjellige beskjeder og endte opp med å ikke få komme. Anonymkode: d588e...d20
89jenta Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja tydeligvis. Ringte sykehuset i går og hun sa jeg skulle få komme idag. Så ringte på nytt i dag og fikk beskjed om å få henvisning fra fastlegen. Fastlegen ordnet ikke henvisning fordi de på sykehuse sa jeg ikke fikk komme med mindre jeg har feber. Så 100 forskjellige beskjeder og endte opp med å ikke få komme. Anonymkode: d588e...d20 jeg synes fastlegen kunne i det minste tatt deg inn for en sjekk og evt tatt blodprøver/målt hcg. så kan de ta en ny blodprøve om noen dager og sjekke stigning. det fikk jeg da jeg mistenkte SA.. Hvis du ikke orker å ringe til fastlegen igjen nå å kreve blodprøver. så kanskje du kan prøve igjen i morgen, hvis ingenting endrer seg? det er jo vondt nok fysisk, men det er jo så vondt å gå å gruble å bekymre seg også.. 😔 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 89jenta skrev (6 minutter siden): jeg synes fastlegen kunne i det minste tatt deg inn for en sjekk og evt tatt blodprøver/målt hcg. så kan de ta en ny blodprøve om noen dager og sjekke stigning. det fikk jeg da jeg mistenkte SA.. Hvis du ikke orker å ringe til fastlegen igjen nå å kreve blodprøver. så kanskje du kan prøve igjen i morgen, hvis ingenting endrer seg? det er jo vondt nok fysisk, men det er jo så vondt å gå å gruble å bekymre seg også.. 😔 Får ikke komme nå når det er Corona. Fikk kun samtale over telefon med legen også.. Det er fryktelig vondt nå, griner jo bare hele tida. Må vel være dødssyk for å få komme inn til en sjekk. Tenker at hvis det ligger igjen rester så kan jeg jo fort bli syk. Har kun kommet friskt blod og ingen klumper så er redd det ligger igjen noe kanskje. Anonymkode: d588e...d20
89jenta Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Får ikke komme nå når det er Corona. Fikk kun samtale over telefon med legen også.. Det er fryktelig vondt nå, griner jo bare hele tida. Må vel være dødssyk for å få komme inn til en sjekk. Tenker at hvis det ligger igjen rester så kan jeg jo fort bli syk. Har kun kommet friskt blod og ingen klumper så er redd det ligger igjen noe kanskje. Anonymkode: d588e...d20 huff.. coronaen gjør det ikke lettere nei.. har du merket at fosteret har kommet ut? HVIS det skulle være slik at du aborterer så kan det ta litt tid. hos meg tok det 24 timer fra det kom frisk blod til alt var ute. og det kom ikke mye klumper før etter selve fosteret kom ut. så tror ikke du skal være redd for at det ligger igjen rester enda. hvis du har smerter så kan det jo være fordi t livmoren prøver å støte ut det som er der. men følg med temp! skulle du bli mer dårlig så ringer du igjen! ❤️ ikke for å skremme deg eller noe. selv har jeg nettopp gjennomgått en senabort i uke 19 for 2 uker siden. enda 10 dager etter fødselen hadde jeg rester, men hadde ikke feber og følte meg ikke i dårlig form. hadde heller ikke mensensmerter men stikkende smerter nederst i magen som kom av og til. så det er ikke farlig å gå med litt rester heller sa legen jeg møtte. men selvfølgelig skal det jo ut. Endret 23. mars 2021 av 89jenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå