Gå til innhold

Barn med Autisme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har barn med Autisme? 

Noen som har litt eldre barn? Hvordan har det gått? Mitt barn er 6 snart og fremdeles uten språk, det er så utrolig tungt og slitsomt, jeg bekymrer meg for alt, og merker jeg begynner å bli syk snart. 

Anonymkode: 82d40...9b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Flere som har barn med Autisme? 

Noen som har litt eldre barn? Hvordan har det gått? Mitt barn er 6 snart og fremdeles uten språk, det er så utrolig tungt og slitsomt, jeg bekymrer meg for alt, og merker jeg begynner å bli syk snart. 

Har barnet noen form å kommunisere med som med tegn til tale? Har barnet noen gang lært noen ord som har forsvunnet? Hvor i skalaen av autisme ligger barnet?

Jeg har et barn med autisme, men det er såpass lite enda at vi ikke har begynt å bekymre oss for språk enda, men skjønner at mangelen på dette frustrerer deg ❤️

Stor klem til deg :) 

Anonymkode: 9630a...21f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har barnet noen form å kommunisere med som med tegn til tale? Har barnet noen gang lært noen ord som har forsvunnet? Hvor i skalaen av autisme ligger barnet?

Jeg har et barn med autisme, men det er såpass lite enda at vi ikke har begynt å bekymre oss for språk enda, men skjønner at mangelen på dette frustrerer deg ❤️

Stor klem til deg :) 

Ja det har lært ord men for å så forsvinne igjenn, akkurat nå går det mye i tegn iform av at barnet prøver å vise oss feks å gi oss et  glass og tar oss med bort til springen for å ha vann. 

Men dette er uhyre sjeldent. 

Og blir mye gjetting. Venter sårt på språk. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd med den appen med bilder på? Slik at barnet kan trykke på hva h*n vil si? Vet om flere som bruker den med suksess. Selv om barnet ikke snakker, blir barnet forstått

Anonymkode: 3448f...e6d

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte tidlig med ask. Talemaskin og bildekort. Der var bilde av alle barna i barnehagen og familie pluss at det var enkelt å trykke seg frem til setninger.  Barnet har fullt språk (ikke perfekt, men kan utrykke tydelig hva hen vil) i dag. Fest bildekort i en nøkkelring og heng på buksehempen. Spesielt dokortet var nyttig, barnet fikk utrykt seg og var bleiefri dag og natt på treårsdagen.  Begrenset hva som får plass på en nøkkelring, men do, mat, drikke, leke, ut, sove, barn osv. 

Anonymkode: 56b00...360

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vi begynte tidlig med ask. Talemaskin og bildekort. Der var bilde av alle barna i barnehagen og familie pluss at det var enkelt å trykke seg frem til setninger.  Barnet har fullt språk (ikke perfekt, men kan utrykke tydelig hva hen vil) i dag. Fest bildekort i en nøkkelring og heng på buksehempen. Spesielt dokortet var nyttig, barnet fikk utrykt seg og var bleiefri dag og natt på treårsdagen.  Begrenset hva som får plass på en nøkkelring, men do, mat, drikke, leke, ut, sove, barn osv. 

Anonymkode: 56b00...360

Når begynte barnet ditt å prate? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...